Mijn baby drinkt te veel 's nachts denk ik. Help!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door yasmin30, 9 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yasmin30

yasmin30 Actief lid

30 mrt 2012
    379
    0
    16
    Hallo,
    ik had al een topic geopend over het slaapritme van mn baby. Maar nu maak ik me zorgen over het drinken s'nachts. Mn baby slaapt bij me in bed. Wat ik eigenlijk niet had gewild omdat ik dit ook meegemaakt heb met mn oudste. Maar waar ik mee zit is dat hij erg veel wakker wordt en aan de borst wil. Nou ben ik bang dat hij veel te veel drinkt. Als ik m niet aan de borst doe gaat hij huilen. Hij is nu 3,5 maand.
    Moet ik dit allemaal veranderen? Moet ik hem toch maar in zijn eigen bed doen in zijn kamertje en dan maar laten huilen?
    Maar hoevaak moet ik hem dan wel voeden? Ik heb t idee dat ik echt maar wat aanrommel.

2. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Ik zou idd gaan proberen om hem lekker in zn eigen bedje te laten slapen. Hij mag nog best een nachtvoeding hebben,maarnu ruikt hij jou steeds en wil dan blijkbaar gelijk drinken... Hoe langer je hem bij je in bed blijft houden, des te moeilijker je daar ook ooit weer van af komt!

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Je baby drinkt nooit teveel aan de borst, dus dat is makkelijk. Mn dochter heeft 18 maanden bij mij in bed geslapen, nooit laten huilen 's nachts en is toen moeiteloos in dr eigen kamer gaan slapen. Als dit goed voelt voor jullie lekker mee doorgaan. Heb je er moeite mee dan kan ik je 't boek lekker slapen zonder huilen aanraden!

4. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Mijn dochter heeft ook tot 5,5 maand bij mij geslapen. En dronk ook veel..

Is helemaal goed gekomen. Ze slaapt al maanden in haar eigen bed!

Doe wat goed voelt..

5. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.719
    113
    Waarom denk je dat je kindje teveel drinkt? En bedoel je te veel (ml) of te vaak? Teveel is makkkelijk zoals suus zegt: dat bestaat niet met bv. Te vaak is met name jouw beleving. Je kan proberen je extra geborgenheid te bieden door lekker vastpakken en zachtjes kloppen op de rug,, maar ga vooral geen honger negeren!

Mijn dochter ging met bijna 5 maanden van onze kamer af, en dat is gelijk goed gegaan, ondanks dat ze heel veel in mijn armen lag. Nu komt ze met de voeding die ze tussen 4 en 5 altijd wil bij ons, we slapen lekker door tot de wekker gaat, dan doen we nog een voeding op bed, zij valt dan weer in slaap en wordt langzaam wakker terwijl wij ons klaarmaken voor de dag.

6. Nescio

Nescio Niet meer actief

Borstvoeding is altijd op vraag en het is heel normaal dat baby'tjes graag 'bijtanken' 's nachts. Laten huilen zou ik nooit doen, het brengt weinig rust en is ook nog eens erg slecht voor je kindje en zijn vertrouwen. Gewoon bij je in bed houden of anders in een wiegje op de kamer en hem voeden als hij erom vraagt. Jouw melk past zich aan op de vraag, dus die vraag negeren betekent een daling in je productie.

Mijn dochter sliep de eerste periode ook bovenop mij/tussen ons in. Ze heeft geen enkele problemen gehad in haar eigen bedje te slapen en sliep toen ook door (tot 6,5 maand, nu heeft ze weer nachtvoedingen nodig).

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wat is veel drinken? Hoe vaak meldt hij zich dan? En ga jij gelijk voeden, of probeer je ook eerst of bij je nemen en even knuffelen of bijvoorbeeld luier verschonen voldoende is?

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier slaapt ze ook bij me of in de cosleeper en hier drinkt ze ook vaak. Maar doe het inmiddels zo op de automatische piloot dat ik s morgens niet weet hoe vaak ze heeft gedronken. Kan om de 3 a 4 uur zijn maar meestal vaker.
    Laten huilen doe ik niet. 's Avonds wordt ze hier ook na 3 uur wakker zonder dat ik in de buurt ben en wil ze ook gewoon drinken.

9. yasmin30

yasmin30 Actief lid

30 mrt 2012
    379
    0
    16
    Ik ben me eigenlijk niet echt bewust hoe vaak hij nou aan de borst ligt. Omdat ik gewoon op de automatische piloot hem te drinken geef. Ik heb het idee dat hij mij als speen gebruikt.

Maar ik dacht dat veel drinken niet goed is voor de nieren van de baby. Maar ben wel een beetje gerustgesteld nu door jullie.

10. Nescio

Nescio Niet meer actief

Van borstvoeding kan je kind nooit teveel krijgen. De 1-litergrens en het nierenverhaal geldt alleen voor kunstvoeding.

Gelukkig maar dat je wat geruster bent nu.
    Het kan inderdaad ook een sterke zuigbehoefte zijn. Dan krijgt hij niet eens zoveel binnen, maar ligt hij gewoon te 'tutteren'. Je kan dat ook zien, hij zuigt dan niet diep maar vlak, de kaakjes gaan even heel snel op en neer en dan stopt hij weer voor een periode. Bij echt drinken heeft hij een groot open mondje, laat zijn onderkaak echt 'vallen' en je hoort hem slikken.

Als je erbij in slaap kunt vallen, zou ik het lekker zo laten. Ik mis die nachten soms;)

11. misa

misa Niet meer actief

Te veel bv geven kan niet geloof ik. En wel of niet bij je in bed, je moet doen waar jullie beiden behoefte aan hebben!
    Laten huilen.. Ik ben er niet van. Dus ga lekker op je gevoel af!

12. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Mijn dochter ging pas doorslapen toen ze lkkr in der eigen bed op der eigen kamer lag...zw was toen ong 10weken
    En nee bv kan je niet teveel geven zorg wel dat je overdag voldoende aanbied zodat dag en nacht niet omgedraaid wordt

13. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
  14. yasmin30

yasmin30 Actief lid

30 mrt 2012
    379
    0
    16
    Hartstikke bedankt dames ik ga het boek zeker aanschaffen!

15. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Topic verplaatst van baby en dreumes naar borstvoeding.

Deel Deze Pagina