Onzeker..Eerste echo maar (nog) geen kloppend hartje

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Stuitje, 9 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stuitje

Stuitje Nieuw lid

9 nov 2018
    3
    0
    1
    Vrouw
    Dag dames,

Regelmatig lees ik mee op het forum maar nu toch ook maar eens een account aangemaakt omdat ik benieuwd ben naar jullie ervaringen...
    Afgelopen dinsdag onze eerste echo gehad. Als ik reken vanaf 1e dag laatste menstruatie (dat was 7 sep) dan zou ik afgelopen dinsdag dan 8w4d zijn. (En ik had op 22sep trouwens positieve ovulatie test) Nu was er op de echo door de verloskundige nog geen kloppend hartje te vinden. Zij zelf had zoiets misschien ben je nog niet zover of het ligt aan het echo beeld.. nu hebben we komende woensdag weer echo maar ben gewoon bang dat ze weer geen hartje ziet. Het was trouwens uitwendige echo.

2. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Ik hoop dat je gewoon te vroeg bent, dat je ei toch later is geweest maar zeker als je termijn wel klopt, zou je ook uitwendig een hartje moeten zien.

Ik duim voor je.

3. MelMel

MelMel Fanatiek lid

12 mei 2008
    2.267
    169
    63
    Vrouw
    NH
    Zag ze wel een embryo of niets ?
    Mijn laatste menstruatie was 4 sept. , mn ei 18 sept. , ik had met 6,2 weken een kloppend hartje en was het vruchtje 0,5 cm groot. Gisteren met de echo 2,5 cm groot. Precies goed voor de termijn.
    Dit is niet om te steken begrijp me absoluut niet verkeerd maar vergelijkingsmateriaal.

In mei heb ik helaas een missed abortion gehad , ook veel te klein voor de termijn en geen hartje(ruim 2 weken te klein). Er veranderde jammer genoeg niets bij mij de volgende echo. Ik zal voor een wonder duimen al wil ik je tegelijk ook veel sterkte wensen....

Xxx

4. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Op deze termijn hoort er echt wel een hartje te zien te zijn. Bij mij was er met 7,3 weken ook geen hartje te zien en dit bleek helaas een missed abortion.

5. YellowEyes

YellowEyes Fanatiek lid

28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    Als jouw eisprong idd 23 of 24 september is geweest, had je al wel een hartje moeten zien.. ik was met mijn eerste echo bij mijn eerste zwangerschap 8w3d, en toen klopte het hartje ook niet.. een missed abortion.

Ik duim voor je dat jouw eisprong toch later was, maar ik vrees ervoor.. :(

6. Verw8

Verw8 Niet meer actief

Ik hoop dat er op de volgende echo toch een hartje te zien is en je gewoon een latere eisprong hebt gehad en dus minder ver bent!

7. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Hopelijk kwam het door een slechte uitwendige echo. Maar op dit termijn hoor je echt al best wat te zien :(
    Wij hadden met 6.5 (wel inwendig) al een hartje gezien.

Ik hoop met je mee!

8. Jaroly

Jaroly Actief lid

30 apr 2017
    225
    100
    43
    Ik had op 4 september ook mijn laatste menstruatie.

En afgelopen dinsdag mijn eerste echo, ik had rond de 9 weken moeten zijn, maar ik was 7 weken en 4 dagen.
    Wel een kloppend hartje trouwens.

Ik had (vermoedelijk) een late ei of de innesteling was laat, of een combinatie van beide.

Ik hoop dan ook dat je alsnog een late ei en late vertraging hebt qua innestelen.

Succes woensdag!!

9. Flamingo1990

Flamingo1990 Niet meer actief

Ik had met 7 weken 4 dagen de eerste echo en toen bleek het vruchtje volgens de echo pas 6 weken en 5 dagen te zijn. Het hartje klopte wel heel duidelijk op de echo. Met 10 weken werd dit alsnog een miskraam en was het vruchtje niet voldoende gegroeid.

Ik heb dus geen positieve ervaringen met “verschil” in echo en je eigen berekeningen.. bereid je op alles voor, dus ook het ergste.. dan komt de klap minder hard aan. Ik had gewild dat ik er op voorbereid was, want nu viel ik van een roze wolk af. Bij mij was het verschil toch echt een teken dat het vruchtje ongezond was en niet op een goede manier groeide, ondanks dat het hartje klopte. Ik heb ook positieve verhalen gehoord van anderen. Dus het kan ook goed aflopen. Sterkte in deze onzekere tijd!

10. Eikeboompje

Eikeboompje Bekend lid

7 sep 2017
    829
    504
    93
    Vrouw
    @Stuitje Bij mij was er met een uitwendige echo ook niets te zien met 8 weken. Inwendig daarentegen wel, want deze kleine lag helemaal onderin tegen de baarmoederwand aan. Met 11 weken weer hetzelfde weer een inwendige echo, want deze kleine liet zich uitwendig weer niet zien. Lag weer op het favoriete plekje. Dus je weet het gewoon niet. Ik vind het wel gek dat je verloskundige niet ook inwendig heeft gekeken.

Ik heb zelfs 2 keer de 20 weken echo gehad (metingen waren niet te doen vandaar) en de bij de 2e ook weer inwendig, omdat het hoofdje helemaal beneden achter mn schaambeen ligt. Echo's zijn hier absoluut geen succes!

Ik hoop voor je dat het gewoon goed verstopt zat en alleen met een inwendige echo zichtbaar zou zijn. Succes! Ik duim voor je!

11. Stuitje

Stuitje Nieuw lid

9 nov 2018
    3
    0
    1
    Vrouw
    Bedankt voor alle reacties... Ik vrees het ergste omdat ik ook weet inderdaad dat je eigenlijk al een kloppend hartje moet zien. We zullen het zien woensdag, heel spannend... Denk aan niks anders.
    Ze zag wel het vruchtje maar ze heeft ook verder niks gemeten ofzo

12. mvrtjex93

mvrtjex93 Fanatiek lid

4 okt 2013
    1.086
    481
    83
    Succes morgen, laat je nog iets weten.. zal voor je duimen maar vrees het ergste

13. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Ik duim ook mee! Als ze weer geen duidelijke echo maken vraag dan aub om inwendig, wie weet ligt de baby toch heel raar in de buik. En laat je niet zomaar weggaan met onduidelijkheid, desnoods vraag je een ander.

14. MamaZijnIsDeBom

MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Hoe zijn je cyclussen??? Heb je bijvoorbeeld vaker dat je veel later ongesteld word? Want dan zou het toch echt nog wel kunnen hoor. Als je heel regelmatig bent is de kans een stuk kleiner. Ik heb ook een missed abortion gehad. Met 8 weken bleek er vrijwel niks te zitten. Ik zou ook even vragen of het eventueel inwendig kan. Heel veel geluk!

15. Stuitje

Stuitje Nieuw lid

9 nov 2018
    3
    0
    1
    Vrouw
    Bedankt voor al jullie lieve berichtjes..
    Vannochtend eerst uitwendig echo was moeilijk te zien dus inwendige gehad en helaas waar we al voor vreesden geen kloppend hartje... Ja en dan.. vreemd verdrietig gevoel dat je die bevestiging krijgt waar je al bang voor was dat het echt zo is, ook zo onwerkelijk. Denk dat de klap ofzo ook nog moet komen. En nu eerst even afwachten vk belt vrijdag even weer. Hoop dat de miskraam natuurlijk op gang komt en dat dat wel allemaal "goed gaat". Verder de rest gaat gewoon door om je heen net of er niks gebeurd is logisch ook. We hadden nog niemand verteld dat we in verwachting waren en dan heb ik nu zoiets vertel je het nu dan wel of houden we het gewoon iets van ons tweetjes...pff weet het ook niet allemaal. Jullie allen bedankt voor jullie steun en eigen persoonlijke verhalen

Liefs

16. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Ah nee jammer :( Laat het bezinken en denk even na hoe of wat nu. Ik heb veel steun gehad van mensen om ons heen, maar je moet zelf beslissen of je dit wilt delen. Ik vind het ook nu fijn dat mensen weten dat we bezig zijn, scheelt van die: wordt het niet eens tijd, opmerkingen.

Voor nu veel sterkte! Praat er met elkaar over en wellicht met de vk, en neem de tijd om te rouwen en afscheid te nemen.

17. Eikeboompje

Eikeboompje Bekend lid

7 sep 2017
    829
    504
    93
    Vrouw
    Hé bah zeg... Sterkte! En het verwerken doen op de manier die bij jou/jullie past. Als het helpt om het te delen met familie/vrienden, doe dit dan. Voor iedereen is dit anders!

18. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Heel veel sterkte.. had echt anders gehoopt.

19. Jaroly

Jaroly Actief lid

30 apr 2017
    225
    100
    43
    Vreselijk :( Ik had zo anders gehoopt voor je.
    Ontzettend veel sterkte gewenst

20. Whoopie

Whoopie Fanatiek lid

20 jul 2015
    1.488
    308
    83
    Veel sterkte :(

Deel Deze Pagina