onzeker eerste echo

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door simone 24, 23 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. simone 24

simone 24 Actief lid

1 apr 2008
    226
    0
    0
    #1 simone 24, 23 dec 2010
    Laatst bewerkt: 23 dec 2010
    hoi,

kunnen jullie mij helpen?
    ik heb vanmorgen een echo gehad en de arts die ik had
    heeft ons niet zo veel verteld erover. op 1 november heb ik mijn laatste menstuatie gehad en heb vaak een lange cyclus van 35 dagen. aangezien het een heel mooi ongelukje is heb ik het niet bijgehouden en gok ik op 1 november omdat me daar iets van bijstond dat ik baalde dat het op mijn eerste werk dag was. vanmorgen konden we een echo laten maken en daar was nog niet veel op te zien hij zei als er iets is is dat het en toen wees hij op een klein vaag zwart rondje om al het wit heen(verder niks te zien geen hartje of wit vlekje erin). na veel doorvragen vroeg ik hoever ik zou kunnen zijn toen zei hij 1 a 2 weken overtijd maar niet volmondig meer van als...
    daarna heb ik bloed laten prikken en de uitslag kreeg ik telefonisch en zeiden dat mijn hcg flink gestegen was en dat het wel op een zwangerschap stuit maar aangezien er op de echo niet veel te zien was moest ik afwachten hoe dat zich ontpopt. nou ben ik zo onzeker ik wou eigelijk gewoon horen wel of niet of ja er zit echt wat. nou moet ik nog 4 lange weken wachten :( want dan wil hij nog een keer kijken. wat kan ik nou een beetje verwachten? is het normaal zo,n echo met ongeveer 6 weken dat je niks ziet behalve een vaag zwart stipje ? 12 dagen geleden was mijn test licht positief en afgelopen week zaterdag was hij gelijk vet positief en hcg was vandaag flink gestegen dus dat wordt volgens mij wel steeds meer.
    ik had beter niet zo vroeg de echo moeten doen maar aangezien ik eerste instansie niet wist hoe ver ik was kon ik vandaag al komen.
    achteraf denk ik ja ik heb vaak een cyclus van 35 en de eisprong op dag 21 dus kwa tijd gok ik zelf nu maar op 6 en 3 dagen en opzich zei hij dat ook 1 a 2 weken overtijd was als het iets was op de echo
    ik zou het heel fijn vinden om het een beetje te weten wat ik nu kan verwachten of dat het een heel slecht teken is of dat het normaal is. ik heb ook nog rond dag 24 wat oud bloed verlies gehad heel weinig.o ja misschien een rare vraag maar stel als ik volgende week een zwangerschapstest doe kan die uitslag me dan wat vertellen zoal minder positief dan eerst geen goed teken of nog meer positief dan eerst dat het goed zit?
    alvast heel erg bedankt en sorry voor mijn mega verhaal

groetjes

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

als je zo krot zwanger bent kan het best zijn dat je niet meer dan een stipje ziet op een echo. Als je hcg stijgt is dat een goed teken. Ik snap dta het lastig is, maar je moet gewoon geduld hebben. Het is inderdaad een nadeel van vroeg echo-en dat je dan soms meer onzeker wordt dan dat het je helpt.
    Bruin verlies kan geen kwaad. Je kunt best nog eens testen volgende week, maar ik zou het niet doen, ook dat kan onzekerheid geven. Probeer vertrouwen te hebben, ook als is het lastig. Je hebt nog altijd de meeste kans dat het goed gaat.

Mirjam

Deel Deze Pagina