Jeuk!!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door chantalvl, 14 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantalvl

chantalvl Fanatiek lid

23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Hallo allemaal,

Ik ben vast niet de enige hier die enorme last heeft van jeukende borsten/tepels.
    Soms is het even een paar uur weg, maar nu is het zo erg dat ik er niet af kan blijven!
    Ik probeer er niet aan te zitten, want ja krabben schijnt jeuk erger te maken, en het is natuurlijk niet zo goed voor je huidje. :)
    Ik ben nu ook aan het werk, dus dan probeer ik uiteraard niet de hele tijd ongegeneerd met mijn hand in mijn BH te zitten.
    De jeuk is zo erg dat ik er lichtelijk agressief van word, en ook al wat kapot heb gekrabt in mijn slaan.:oops::eek:
    Ik smeer de (door het krabben) droge huid al in met vette creme (ongeparfumeerd), en doe wanneer het kan mijn BH uit, maar niets lijkt te werken.

Hier dames (of heren) met dé tip?:D

2. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Ik draag in de zwangerschap veel van die bh topjes. Die zijn uit 1 stuk zachte stof gemaakt van elastisch materiaal. Dus geen gedoe met klemmen, striemen, etc. Herken niet zulke erge jeuk klachten, maar bedacht me dat het misschien uit kan maken van welke stof je bh is? Als het bijv van kant is kan het schuren?

Misschien zijn dat soort topjes een oplossing? Ik heb ze van het merk magic, maar je hebt ze in allerlei soorten en merken.

3. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

En de speciale tepelcreme?

4. chantalvl

chantalvl Fanatiek lid

23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Ja ik heb dat ook wel, maar dan van prenatal. Met gewone BH's heb ik inderdaad die irritaties bij de bandjes en sluitingen enzo.
    Misschien wel door de stof ja, ik heb geen idee. Heb het nu sinds ongeveer een week en het is vooral de tepel zelf en daar iets omheen.

5. chantalvl

chantalvl Fanatiek lid

23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Wat voor tepelcreme? Ik heb al wel mentholgel gebruikt voor het slapen gaan, dat werkt wel goed tegen de jeuk op dat moment, maar droogt de huid uit waardoor het weer gaat jeuken.

6. Mutsefruts88

Mutsefruts88 Niet meer actief

Oh ik heb er ook zo'n ontzettende last van! Vanaf week 22 ongeveer. Het komt nog steeds met vlagen en ik word er soms ook echt agressief van! Zo'n ontzettende jeuk. Op 't werk ga ik soms maar even naar de wc om flink te rossen zodat het pijn doet i.p.v. dat het jeukt.

Hier helpt het een beetje om na een dag werken direct een koude douche te nemen. Sowieso is verkoeling wel fijn. En idd zo veel mogelijk zonder bh lopen. Heb speciale zwangerschapsbh's gehaald, super zacht en zonder beugel, maar helpt niks.
    Soms is knijpen de beste oplossing i.p.v. krabben.
    Smeren werkt bij mij ook niet.

Ik vrees dat het voornamelijk even doorbijten is :rolleyes: hopelijk komt de gouden tip hier nog voorbij.

7. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Wellicht even bij de apotheek langs voor vaseline lanette of vaseline cetomacrogol crème... Is goed vet

8. chantalvl

chantalvl Fanatiek lid

23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Ja die heb ik dus al. :p Werk in een apotheek, dat is het eerste wat ik heb gepakt. hahah

9. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Ik denk dat ze purelan bedoeld. Van medela. Kun je ook gebruiken voor tepels bij borstvoeding (hoef je er dan niet af te halen). Gewone vaseline is niet goed voor baby. Maakt nu nog niet zo uit, maar dat scheelt mogelijk weer een product kopen.

Te koop bij drogist, ik heb het iig bij Etos gehaald (nog niet gebruikt, maar heb het als tip voor borst voeding periode gekregen).

chantalvl vindt dit leuk.
  10. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Ja dit idd
    Je hebt verschillende merken die het hebben

Ik had gewoon vd hema, maar die lijn is er inmiddels uit

chantalvl vindt dit leuk.
  11. chantalvl

chantalvl Fanatiek lid

23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Moet ik dat maar eens proberen!

12. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

Als alleen de tepel en tepelhof jeuken kun je ook een schimmel infectie hebben. Candida oftewel spruw. Dan helpt miconazolnitraat erg goed.

13. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Jeuk tijdens de zwangerschap is vreselijk! Ik weet er alles van, alleen was het bij mij niet op m'n borsten (gelukkig;)). Maar let goed op of het niet begint te jeuken op je handpalmen of voetzolen. Meld het zeker bij je vk of gyn. Het kan namelijk ook iets met je galwaarden te maken hebben.

14. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Jeukende tepels melden zou je natuurlijk kunnen doen, maar de kans dat jeukende tepels te maken hebben met galzouten zal nihil zijn,

Cholestase kenmerkt zich vooral de laatste drie maanden op handen en voeten en van daaruit het hele lichaam,

Melden zou natuurlijk geen kwaad kunnen, maar galzouten zou het laatste zijn waar een gyn of vk aan zou denken bij alleen jeukende tepels

Het heeft waarschijnlijk iets te maken met je hormonen en jeukende borsten kan ook betekenen dat straie er aan zit te komen door het rekken van de huid kan het gaan jeuken.

Maar inderdaad mocht het onder je handen of voeten gaan jeuken dan echt meteen een belletje voor een bloedtest !

Voor nu blijven doen wat je doet denk ik,'lekker vet houden

15. chantalvl

chantalvl Fanatiek lid

23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Bedankt iedereen voor de reacties!

Deel Deze Pagina