Vraagje over nod

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Noel1982, 25 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noel1982

Noel1982 Lid

18 sep 2017
    18
    0
    1
    Vrouw
    Ik heb een vraag hoop dat íemand kan helpen ik ben inmiddels een half jaar gestopt met de pil mijn cyclus is onregelmatig. Vandaar dat ik met ovulatie testen ben begonnen. Ik had op 9 dec een positieve ovulatie test. Ik ben nog steeds niet ongesteld geworden en had vanochtend helaas een witte omo test. Normaal zit daar dan toch 14 dagen tussen of kan dat ook meer dagen zijn? Ben nog een beetje een groentje hierin.

2. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Vooral als je nog aan het ontpillen bent kan je LF nog wat variëren. Sowieso is 14 dagen gemiddeld. Bij mij is het 12-13 dagen, bij andere vrouwen langer.
    Meestal varieert vooral de tijd tot je eisprong. Een positieve ovulatie geeft ook geen zekerheid dat je ei is gesprongen. Kan ook dat hij later nog een poging moest doen. Heb je doorgetest met je ovu-testen?

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

9 december positieve ovulatietest is uiterlijk 11 december je eisprong. Dan is vandaag 25 december dus je NOD. Kan zijn dat je morgen ongesteld wordt. Bovendien is een positieve ovulatietest geen garantie dat er ook daadwerkelijk een eisprong plaatsvindt. Een positieve ovulatietest geeft namelijk alleen je LH-piek weer en niet de eisprong zelf.

4. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.054
    17.016
    113
    Dit :)

Heb je ook een foto van je positieve ovulatietest?

5. Noel1982

Noel1982 Lid

18 sep 2017
    18
    0
    1
    Vrouw
    Ik heb de test van cb gedaan en kreeg een smiley de dag erna een van had ik wel een stekende pijn links onderin mijn buik. Ik ben daarna niet doorgegaan met testen. Wist niet dat dat verstandig was

Ik vind het lastig om mijn lichaam te leren kennen en het maakt mij inderdaad onzeker. Afwachten of ik morgen ongesteld wordt. Dankjewel voor de reacties

6. Lisa280887

Lisa280887 Niet meer actief

Snap je onzekerheid wel! Het lijkt erop dat hij wel gesprongen is gezien die steken.. maar heel zeker weten doe ik het ook niet.

Even afwachten meis! Succes!

7. K00

K00 Niet meer actief

Het is toch niet zo dat je 14 dagen na je ei een NOD hebt?

Je EI zit in het midden van je cyclus. Dus iemand met een cyclus van 32 dagen, heeft zijn ei op dag 16. En kan dus 16 dagen daarna positief testen?

8. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.054
    17.016
    113
    #8 Sado, 28 dec 2017
    Laatst bewerkt: 28 dec 2017
    Dat klopt niet.
    Zo heb ik een gemiddelde cyclusduur van 23 dagen met een eisprong doorgaans op dag 13/14. Beide keren al ruim voor NOD positief getest.

Verschilt echt per vrouw (en kan ook prima verschillen per cyclus!)

9. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Volgens de boekjes heb je 14 dagen na je eisprong je nod. Dat is ook gemiddeld als je langer moet wachten op je eisprong. Het is dus niet zo dat dames die pas na 40 dagen een eisprong hebben (bv pcos) weer 40 dagen moeten wachten op hun menstruatie. Dat is vaak ook zo’n 14 dagen later.

10. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Oei. Als je daarvan uitgaat, loop je kans je eisprong juist mis te lopen....!
    Die 14 dagen is namelijk een gemiddelde en geen enkele vrouw is elke cyclus gemiddeld.
    De luteale fase (tijd tussen eisprong en ongesteldheid) is normaal als deze tussen de 10 en 18 dagen ligt. De lengte van de luteale fase kan per cyclus en per vrouw verschillen.
    Het lichaam is geen robot welke alles steeds op hetzelfde moment laat plaatsvinden. Was dat maar zo. Waren ovulatietesten en het temperaturen totaal overbodig geweest.

Iemand met een cyclus van 32 dagen kan haar eisprong hebben vanaf dag 14 tot en met dag 22 van haar cyclus. Gebaseerd dus op een normale luteale fase van 10 tot 18 dagen.
    Zo kan iemand met een cyclus van 28 dagen haar eisprong hebben vanaf dag 10 tot en met dag 18 van haar cyclus.

11. K00

K00 Niet meer actief

Aha! Dankuu

12. K00

K00 Niet meer actief

Oke, dus even voor mij.... (Beetje off topic sorry)

14 dagen na je EI is altijd de NOD? Dat geldt voor iedereen?
    En de tijd voor het EI is voor iedereen verschillend?

13. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.054
    17.016
    113
    Nee, zoals je in mijn post kunt lezen is dat niet altijd 14 dagen. Bij mij is t bijv zo’n 10 dagen.

14. Phoebe

Phoebe Fanatiek lid

15 dec 2016
    3.423
    1.209
    113
    Dit klopt niet. Ik heb een schommelende cyclus meestal een eisprong rond dag 20 of later. 10 dagen daarna is mijn NOD mijn lf is 10 dagen

Deel Deze Pagina