Hoi, ik ben op het moment even heel onzeker. Vanmorgen bij het naar de toilet gaan heb ik bloed verloren en volgens mij puur door een moeizame ontlasting, was ook meteen weer weg daarna. Maar toen ik vanmiddag naar de toilet moest zat er tot mijn grote schrik ook wat bloed in mijn broekje, en dat moet wel bij de vagina uit de buurt komen.Heb net even met een zakdoekje en puntje daaraan gemaakt gekeken of daar ook bloed aan kwam (klinkt misschien heel stom ), dit was niet zo alleen licht geel slijm. Ben momentel gewoon beroerd van de onzekerheid. Moet ik nu wel de VK bellen of even afwachten of er niet meer bij komt. Kunnen jullie mij helpen, ben best bang. Groetjes Mirjam
Hoi Mirjam, dat bloedverlies komt hoogstwaarschijnlijk inderdaad van je moeizame ontlasting. Er is een vaatje geknapt in je baarmoedermond en daar heb je wat bloedverlies van gehad. Dat kan een paar druppeltjes zijn of een klein sliertje. Het kan ook een paar keer achter elkaar zijn (vaak maar een heel klein beetje) en dan houdt het meestal met een paar dagen op. Dus geen zorgen maken hoor. Dit kan nog wel eens vaker gebeuren. Groetjes Brigitte