Slecht zien

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Me2, Apr 19, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Me2

Me2 VIP lid

May 30, 2006
    6,888
    0
    36
    Lieve dames,

Ik heb een vraag. Ik ben 6 weken zwanger en ik zie nu sinds 3/4 dagen zo slecht. Halverwege de dag gaan alle lettertjes op mijn beeldscherm dansen en heb dan ik in mijn rechter oog een soort vekjes (kristalletjes). Als ik even rust neem gaat het weer weg. Voorts zie ik mensen aan de overkant van de straat niet scherp. Voor deze zwagerschap heb ik daar nooit last van gehad. Hoort dit bij de zwangerschap?

DAnk!

Me2

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Me2,

het kan komen doordat er door vocht achter je oog, wat wel vaker voorkomt in de zwangerschap, je oogzenuw een beetje bekneld is en je daardoor minder goed ziet. Dit kan zomaar weer wegtrekken en is op zich niet schadelijk als het hierbij blijft. Je kunt eens bij een opticien langsgaan voor tips en een controle. Houd het in ieder geval in de gaten en als het dus erger wordt, moet je even bij de vk aan de bel trekken. Maar het gaat in de meeste gevallen vanzelf weer over.

Groetjes Brigitte

3. Me2

Me2 VIP lid

May 30, 2006
    6,888
    0
    36
    Super dank Brigitte. Wist niet dat het al zo vroeg in de zwangerschap kon komen. Ik bne er inderdaad sinds vrijdag weer vanaf voor zover ik kan beoordelen (heb natuurlijk niet meer gewerkt sinds dien).

Share This Page