Misselijk van foliumzuur?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Siesi, Jan 7, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Siesi

Siesi Actief lid

Jan 1, 2012
    230
    0
    0
    Veldhoven
    Hoi meiden,
    Een vraagje over foliumzuur. Sinds dat mijn vriend en ik besloten hebben om "er voor te gaan" ben ik natuurlijk foliumzuur en visolie gaan slikken. Vorige week zaterdag (oudjaarsdag) begonnen met het slikken ervan. Nou ben ik al sinds afgelopen maandag misselijk, heel erg pijn in mijn borsten en rug en af en toe hoofdpijn. We hebben wel geklust tijdens mijn laatste eisprong (denken we, geen ovulatietesten gedaan), eigenlijk op de gok. Ik zou mijn NOD 10 jan moeten hebben, dus al een vroegtest gedaan vanmorgen, maar hij was dus negatief. Dus nou ga ik denken dat ik misschien misselijk ben van het foliumzuur. Zou dat kunnen?
    Want, tja...ik kan dat misselijke toch niet negeren? Ik ben nooit ziek voordat ik ongi moet worden...
    Ik word er zo onzeker van :(
    Oh ja, ik ben al bijna 2 jaar gestopt met de pil en met condooms geklust, dus kan niet zijn van het ontpillen...

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Het is nog wel erg vroeg om te testen, zeker omdat je niet zeker weet of je NOD 10 januari is. Gewoon afwachten en over een paar dagen nog een keertje proberen. De Kruidvat testen (2 voor 5 euro) zijn erg gevoelig. Ik ben zelf nooit misselijk geweest van foliumzuur maar had wel ruim voor mijn NOD al zwangerschapssymptomen, dus het zou zeker kunnen. Succes!

3. moonymuppet

moonymuppet Niet meer actief

Hier ook iemand die niet tegen "extra"foliumzuur kan. Werd er ook niet lkeer van en constant kramp/drukkendgevoel schaamstreek. nu ik het niet meer gebruik ben ik er vanaf.

4. Freya09

Freya09 Lid

Dec 14, 2011
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wanneer op de dag slik je je foliumzuur? Ik heb persoonlijk een beetje de rare afwijking misselijk te worden als ik 's morgens water drink. Misschien word je dus niet misselijk van het foliumzuur, maar van het water dat je er bij inneemt?

5. Siesi

Siesi Actief lid

Jan 1, 2012
    230
    0
    0
    Veldhoven
    Ik neem de pillen in samen met een flesje actimel en mijn eerste koffie. Ik ben echt nog nooit zo misselijk geweest. Ik ben ook heel de dag door misselijk, maar hoef niet over te geven. Ik heb ook het gevoel dat mijn eten heel "hoog" zit....

6. Freya09

Freya09 Lid

Dec 14, 2011
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmmm...ik wil niet te voorbarig zijn, maar dit klinkt wel heel bekend. Gaat het beter als je iets gegeten hebt? En heb je last van maagzuur?

7. Siesi

Siesi Actief lid

Jan 1, 2012
    230
    0
    0
    Veldhoven
    Nee geen last van maagzuur. Als ik iets gegeten heb gaat het heel even wat beter, daarna weer gewoon misselijk.

@Freya09 GEFELICITEERD!!!

8. MichMar

MichMar Niet meer actief

Zo voelde ik mij ook voor mijn nod, bij mij was het wel door de zwangerschap... Mocht het dat niet zijn kun je overwegen om op een later tijdstip de vitamines te slikken, dus bijvoorbeeld rond het avondeten. Er zijn er meer die er smorgens misselijk van worden.

Succes met wachten.

9. Freya09

Freya09 Lid

Dec 14, 2011
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel ;)!

Vreemd, maar op zich is het 'hoog zitten' van eten en de misselijkheid wel mogelijk symptomen van een mogelijke zwangerschap :), alhoewel dat volgens mij meestal iets later komt. Maar het zou natuurlijk kunnen! Ga je binnenkort testen?

10. Siesi

Siesi Actief lid

Jan 1, 2012
    230
    0
    0
    Veldhoven
    Ja ik wacht gewoon volgende week af met testen. Heb vanochtend dus een CB vroegtester gedaan, maar die was negatief. Dus ik denk dat ik maar gewoon geduld moet opbrengen en tot volgende week dinsdag of woensdag moet wachten.

Bedankt voor de reacties trouwens! ;)

11. elsje

elsje Actief lid

Dec 4, 2011
    369
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het misselijk worden van foliumzuur kan trouwens wel, misschien kan je het slikken van het foliumzuur verplaatsen naar 's avonds?

Maar ik hoop natuurlijk voor je dat je zwanger bent!

12. Siesi

Siesi Actief lid

Jan 1, 2012
    230
    0
    0
    Veldhoven
    Dank je ik zal het eens proberen om ze 's avonds te slikken.

13. rensje

rensje Fanatiek lid

Nov 30, 2008
    2,079
    1
    36
    nou hier ook misselijk van de folium hoor! tenminste dat denk ik!
    Dit is de eerste maand dat we zwanger kunnen zijn. Ook wij hebben pas nod op 10 januari.
    Denk alleen niet dat het bij ons zo is dat we daadwerkelijk al zwanger zijn. We hebben geklust 1 dag na de eisprong en ik weet niet of je dan nog wel kans maakt op een zwangerschap.
    Ik gebruik zwanger worden vitamines van dagravit. Maar ik kan me niet herrineren dat ik bij mijn vorige zwangerschap misselijk van de folium was!!!
    heel apart... maar goed we wachten maar af.....!!!
    vind het ook heeel spannend allemaal

14. Siesi

Siesi Actief lid

Jan 1, 2012
    230
    0
    0
    Veldhoven
    Wat een gedoe allemaal toch he haha...
    Bij jou dus net zo spannend als bij mij. Wij hebben geklust 2 dagen voor en op de eisprong dag. Inderdaad heel apart dat misselijke gevoel, ik heb me echt nog nooit zo misselijk gevoeld. Vriendinnen van me zeggen dat het "een goed teken is". Maar ja ik wil ook niet heel erg teleurgesteld voelen als ik volgende week ongesteld wordt...

15. rensje

rensje Fanatiek lid

Nov 30, 2008
    2,079
    1
    36
    @siesi, nou ik houdt me ook wel voor dat het van de folium komt!! haha.... had het bij onze zoon totaal niet! maar mijn man is pas 1,5 week om voor een 2e kindje te gaan dus vandaar dat ik net op mijn eisprong of net een dag erna geklust heb!! Dus weet het ook niet... ik ga er maar van uit dat het niet zo is!!!
    Maar vind het toch wel spannend hoor, ben heel benieuwd. Volgende maand hebben we dus pas de 1e officiele maand. Ook ik ben al vanaf de geboorte van onze zoon niet aan de pil! Hebben altijd condooms gebruikt en die waren nu dus op, dus vond mijn man het prima om voor een 2e te gaan.
    Ik houdt het van jou ook in de gaten hoor want vind het net zo spannend... zal voor je duimen!!!

16. yessie

yessie Fanatiek lid

Nov 27, 2009
    1,208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Word ook altijd misselijk van folkmuziek.mdaarom neem ik het nu voor het slapen gaan in, dan heb ik er hermitage last van.

Maar wie weet is het nu bij jou veroorzaakt door iets anders!

17. yessie

yessie Fanatiek lid

Nov 27, 2009
    1,208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Word ook altijd misselijk van folkmuziek.mdaarom neem ik het nu voor het slapen gaan in, dan heb ik er hermitage last van.

Maar wie weet is het nu bij jou veroorzaakt door iets anders!

18. Siesi

Siesi Actief lid

Jan 1, 2012
    230
    0
    0
    Veldhoven
    Tja...geen foliumzuur meer geslikt sinds gisterochtend. Dus vanochtend niks geslikt, dat wilde ik vanavond doen. Maar nu begin ik dus weer misselijk te worden....
    goed of slecht teken??
    *zucht*

19. Freya09

Freya09 Lid

Dec 14, 2011
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wel, je weet in ieder geval dat het niet perse komt door de foliumzuur :). Heb je al iets gegeten?

20. Siesi

Siesi Actief lid

Jan 1, 2012
    230
    0
    0
    Veldhoven
    ja misschien wel...
    nee heb nog niks gegeten, eet altijd iets later in de ochtend en vooral nu ik misselijk ben gaat er niks anders in dan een kopje koffie...

Share This Page