cyclus na miskraam

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door asjuh, 17 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. asjuh

asjuh Fanatiek lid

28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    hoi mirjam en Japke

afgelopen vrijdag is mijn miskraam echt op gang gekomen met weeën en al pfff ...bloedtest wees gisteren uit dat hcg uit het bloed was en het vloeien is gestopt vanaf eergisteren ....duurt een cyclus nu langer na een miskraam of hoeft dat niet , en ik wil graag weten nu het hcg uit het bloed is , ook weer gewoon de eisprong op gang komt ...ik heb vandaag namelijk op dag 6 van cyclus ...een ovulatie test gedaan en die 2e streep was al heel duidelijk te zien .. als er nu een eitje binnen 2 dagen zou springen dan is het toch te kort om evt. te nestelen ..of is dat niet zo ...sorry voor al die vervelende vragen hoor :oops: en alvast heel erg bedankt

2. Japke

Japke Bekend lid

1 feb 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Asjuh,

Wat een vervelende tijd, maak je door!
    Het kan goed zijn dat je over twee dagen weer je eisprong hebt en ook een eventuele innesteling kan. Ik schat de kans alleen zeer klein in omdat het lichaam toch nog even tijd nodig heeft om te herstellen. Voor een betrouwbare cyclus en het juiste moment van aantellen zou ik dus vanaf je volgende menstruatie doen.

Groetjes en sterkte,
    Japke

3. asjuh

asjuh Fanatiek lid

28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    dank je wel voor je antwoord ...helaas heb ik een heel onregelmatige cyclus varieerend tussen 23 dagen en 37 dagen ...(altijd al gehad ) ..moet ik dan van de langste uitgaan ..of de cuclus waar ik toen zwanger ben geraakt was 23 dagen en was het eitje er op dag 11 pfff lekker ingewikkeld een vrouwenlichaam ... ;)
    greetz en bedankt astrid

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Astrid,

als je lichaam nu alweer voor een eisprong zorgt, dan kun je ook gewoon weer zwanger worden. Omdat je vrij snel een eisprong hebt zal dit waarschijnlijk een kortere cyclus zijn. Meestal heb je ongeveer 14 dagen na je eisprong je ongesteldheid. Dus rond die tijd zou je eventueel weer kunnen testen.

Mirjam

Deel Deze Pagina