Hallo allemaal! Eigenlijk kan ik me geluk niet op, want ik ben zwanger! Afgelopen oktober gestopt met de pil, en we waren in december al zwanger! 24 december getest, maar helaas op 30 december begon onze zeer vroege miskraam... Nu ben ik weer zwanger, volgens mijn berekeningen 7 weken en 2 dagen. We mogen donderdag 20 juni op 1e afspraak en vrijdag 28 juni voor de eerste echo. Want we gaan namelijk de week erna op vakantie. Ik had eerst heel veel symptomen, hele gevoelige borsten, vele blauwe aders, heel veel plassen, boeren, beetje krampen bij baarmoeder (alsof ik ongesteld moest worden) maar sinds enkele dagen bijna niks meer. Heel af en toe gevoelige borsten, ze blijven wel iets groter naar mijn idee. En heel af en toe met een vlaag misselijk in de ochtend voor t ontbijt. Ik ben zo bang dat t niet goed is....dat de embryo niet goed groeit ofzo. Ik mag helaas niet eerder op controle, want ik heb geen krampen of bloedverlies.... Ik probeer echt zo rustig mogelijk te blijven en niet teveel doemdenken...misschien kunnen jullie me gerust stellen of ervaringen delen.... Liefs een ongeruste zwangere in spé....
Gefeliciteerd met je zwangerschap Ik voel al bijna 20 weken erg weinig. Af en toe wat stekende borsten, soms een paar dagen menstruatie-achtige krampen, en heel af en toe heb ik echt zo'n vol gevoel, alsof ik teveel heb gegeten. Maar het merendeel van de dagen voel ik niets eigenlijk. Het is dat we het bewijs op echo foto hebben dat er echt wel wat zit ... Nu pas eindelijk zie ik mijn buik groeien. Maak je niet al te veel zorgen, niet iedereen heeft symptomen.
symptonen komen en gaan meid en de hele zwangerschap is onzeker want je hebt namelijk geen buikluik hihi wacht maar tot de baby er is je blijft altijd bezorgd. ik heb ook zo mijn momenten en snap je helemaal denk elke zwangere vrouw wel heb volgende week mijn tweede echo maar blijft spannend en dit zwangerschap nr4 en jan kindje verloren door bbz met 10.5 weken probeer te genieten meid
Gefeliciteerd met je zwangerschap. Misschien een geruststelling, ik voel al vanaf het begin niets, niet misselijk, geen zere borsten etc. Dus dat zegt helemaal niets meis. Maar ik snap je onzekerheid wel, maar alles komt goed!
Bedankt dames! Eigenlijk ook maar raar dat het zoveel per persoon verschilt. We proberen ook zoveel mogelijk te genieten van deze dagen. Nu maar hopen dat de komende 2 weken snel gaan, want ik wil t zoooooo graag vertellen aan iedereen!
Kan je ook niet echt geruststellen want zit ook nog op mijn eerste echo te wachten, maar heb precies hetzelfde. Mijn klachten, veel plassen, gevoelige borsten, soms een vleugje misselijkheid zijn bijna een week weggeweest maar de afgelopen dagen zijn ze er weer, overdag wat minder als ´s avonds/´s nachts. Het is inderdaad komen en gaan. Hopen maar op een goede echo !
De enige symptomen die blijven zijn moeheid en rugpijn bij mij. Voor de rest heb ik weinig tot geen kwaaltjes. Borsten zijn groter en heel soms gevoelig. In het begin...week 6/7 duizelig, plofjes in buik, borrelende darmen etc... Nu dus eigenlijk niks meer...heb woensdagavond mn eerste echo
Ik heb van mijn eerste totaal geen klachten gehad en tot 40 weken nog koprollen en ratslagen kunnen maken Nu was ik in het begin wat misselijk (vooral smorgens) en pijnlijke borsten. Dat is nu ook allemaal weg en vergeet soms dat ik zwanger ben. Heb wel soms van een klein beetje eten al een hele volle opgezette buik en ik word nu al wat steviger. Hou ook wat vocht vast
Ik voel ook niet zo bijster veel. Sneller moe, sneller duizelig ( heb net planken opgehangen en gaten geboord, moet dan wel even zitten tussendoor), en soms wat trekkerig in mijn onderbuik. Maar verder niet zoveel. Maakt me soms ook onzeker. Denk dat ik even ga meelezen, al is het tegen beter weten in, want ik weet ook dat het helemaal niet zo hoeft te zijn dat je iets voelt en dat je je dan eigenlijk gewoon gelukkig mag prijzen!!
Hallo allemaal, Bedankt voor jullie reacties! En jullie ook natuurlijk allemaal gefeliciteerd met de zwangerschap. Gisteren behoorlijk misselijk geweest, zal je net zien haha....ik blijf t allemaal maar spannend vinden, maar we moeten van t goede uitgaan toch? Zolang ik geen bloedverlies heb met krampen moet t goed gaan! Nu een ander vraagje, wanneer gaan jullie het prachtige nieuws vertellen aan de familie??
Hihi, dan is misselijk opeens niet zo erg Elke zwangerschap is anders, maar kan me in jouw geval best voorstellen dat je bang bent dat het weer mis gaat! Kwaaltjes komen en gaan tijdens je zwangerschap. Bij mij was het de 1e 4 maand overduidelijk dat ik zwanger was/ben. Heb nooit overgegeven maar was wel misselijk. Had ook een enorm slechte eetlust(zelfs water vond ik op een gegeven moment vies!), was lamlendig(alsof ik ziek moest worden), had het koud(leuk, net in de winter...), had het gevoel dat mijn borsten beurs waren en in de 1e weken had ik ook veel buikkramp. Heb rond 14 dec. getest(had toen al kwaaltjes, maar was bijna zelfde als ik ongesteld moest worden) en had op de avond van oud & nieuw enorme buikkrampen, zo erg dat ik dacht dat het mis zou gaan. Gelukkig niet dus, maar op dat moment was het echt gewoon even niet meer leuk. Na 4 maand begon het langzaam af te zakken en kreeg ik weer energie en intresse in mijn omgeving(heb 4 maand in een soort cocon geleefd, vreselijk). T/m 20+ weken ging het allemaal heel erg goed, alsof ik niet zwanger was, maar nu heb ik kwalen zoals vermoeidheid, bandenpijn, harde buiken bij inspanning of stress en snel lage rugpijn. Ook de spanning voor de bevalling neemt toe, want ik zie er erg tegen op. Maar ik heb dit allemaal veel liever dan die 1e 4 maanden Kleine beweegd er ook vrolijk op los, dus mag niet klagen over mijn zwangerschap. Hoop dat jij er ook makkelijk doorheen "rolt", het hoeft niet bij iedereen extreem te zijn hoor. Luister goed naar je lichaam en als je iets niet vertrouwd, altijd contact opnemen met je verloskundige. Heel veel suc6 gewenst!
mijn schoonouders en ouders vertelt met 5,5 weken die dag echo gehad met klopend hartje en broers en zussen met 9.4 weken verjaardag van vriend en mij dus iedereen is er dan. en de buitenwereld geen idee nog denk 12 weken
We gaan duimen dat alles goed gaat! voor ons allemaal natuurlijk.... Waarschijnlijk ( als alles goed blijft gaan natuurlijk ) willen wij het gaan vertellen als we 9 weken zijn. Toevallig zijn ouders als schoonouders er deze dag, maar we krijgen pas 5 dagen later de echo. Dus we weten niet of alles goed is. Maar anders word het een heel gedoe om t binnen een dag te vertellen. Mijn familie is een uur rijden, en dan nog alle broers en zussen word nogal lastig, haha... We gaan er van uit dat t goed is, maar we zijn druk aan t bedenken hoe we t gaan vertellen! Hebben jullie nog tips?
Hier ook sterk wisselende kwaaltjes gehad, en nog steeds. Ik had (en heb, helaas) veel kwaaltjes die soms ook ineens weg zijn. Meerdere paniekmomenten gehad voordat ik de eerste echo had gehad. Je onzekerheid is dus heel herkenbaar. Maar alles was goed dus het is helemaal niet gek om zo'n wisselend kwaaltjespatroon te hebben
Gefeliciteerd! Ik kreeg pas vanaf week9 misselijkheid, verder nergens last van gehad en mijn zoontje is nu bijna 5 maand Lekker genieten! Wj hebben het met 7 weken verteld aan familie
Gefeliciteerd!!! Herkenbaar zeg wat je schrijft! Ik heb zelf ook een miskraam gehad bij 7 weken de vorige keer. Deze eerste weken zijn inderdaad zenuwslopend. Ik vind het wel vreemd dat je niet terecht kan bij de VK, aangezien je een miskraam hebt gehad. Vroeg of niet, dat mag niet uitmaken lijkt me! Als je je echt teveel zorgen maakt (wat ook niet goed is voor die kleine), zou ik toch contact opnemen met je VK. Sterkte en ik "onzeker" nog even met je mee, tot dinsdag in ieder geval (termijnecho).
Bedankt weer voor alle lieve berchtjes! geeft me weer een goed gevoel! Nu weer een beetje kunnen genieten, nog steeds weinig kwaaltjes wat me wel onzeker maakt. Ik heb nu sinds vandaag mega veel pukkeltjes op me gezicht, echt afschuwelijk...hoort dat ook bij kwaaltjes?? En nog iets anders, morgen zou ik normaal gesproken weer ongesteld moeten worden ( gebeurd niet want ik ben natuurlijk dan 8 weken zwanger) maar ik heb wel t idee dat ik ongesteld ga worden?? Tenmnste, zo voelt t....of zeg ik nu iets heel raars?? Haha...ben niet onzeker ofzo Nog 6 dagen tot de intake, en 14 dagen tot de 1e echo!! We gaan maar is aftellen... Hoe is t bij de rest van de dames?? Alles nog goed??