Hallo, Ik had 10 dec. een afspraak bij de vk. Volgens haar groeide mijn baarmoeder goed en was verder alles prima in orde. Ze wilde het hartje laten horen, maar zocht rond vlak onder mn navel. Ik gaf haar aan dat ze lager moest zoeken, omdat ik de baby ook al voelde en dat was veel lager. Na een tijdje toch gedaan en inderdaad ze had de baby gelijk. Hij/zij was ook erg bewegelijk. Ze merkte op dat de baby wel laag zat. Ik heb op dat moment niet gevraagd of dit iets slechts is. Ik heb wel 24-uur een lichte pijn daaronder, maar dat had ik al vanaf het begin. Alleen nu wordt het gebied waar het pijn doet groter en de pijn wordt duidelijker. Moet ik me zorgen maken? Of betekent het niets ergs als de baby zo laag ligt. Ook gaat mn benen sneller slapen en heb ik soms in de linkerbeen een soort pijn in de bovenste gedeelte van mijn kuit of in een van me tenen. Is dit erg? Alvast erg bedankt, Oem Hudaifa
hoi, het is niet erg dta de baby laag ligt, dat is een variant van het normale. Als de baby laag ligt kun je meer bandenpijn hebben. Pijn in je benen en kuiten hoort erbij, is niks om je zorgen over te maken. Mirjam