Baarmoeder 'hangt' scheef

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Nen87, Dec 11, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nen87

Nen87 VIP lid

Sep 17, 2008
    6,469
    10
    38
    Hoi verloskundige,

ik stel mijn vraag hier, omdat de drempel lager is dan het stellen van deze vraag aan mijn huisarts/gyn. Hopelijk kun je em beantwoorden.
    Ik ben inmiddels 6 dagen overtijd. Allerlei kwaaltjes die zouden kunnen duiden op zwangerschap, maar helaas nog geen echt positieve test mogen hebben. Nu kwam ik er een paar dagen geleden achter dat mijn baarmoedermond opeens helemaal scheef hangt! Normaal hangt ie vrij recht in het midden, maar zo scheef als nu heb ik nooit meegemaakt. Als ik nu links van de baarmoedermond voel, lijkt het net alsof ik de zijkant van de baarmoeder kan raken. Rechts juist niet, daar kan ik veel hoger langs de baarmoedermond. Het is vergelijkbaar met een ballon, wat ik bedoel. Alsof ik aan 1 kant de zijkant van de ballon kan raken, waar de ballon van het tuutje naar de zijkant overloopt.
    Is dit ook een teken wat kan duiden op zwangerschap?

Ik hoor het graag!

Groetjes,

Nen

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Nen,

neehoor, dat zegt niets. Het heeft trouwens ook geen zin om naar je baarmoeder en/of baarmoedermond te voelen, dat zegt niets. Je zult moeten wachten op een positieve test of anders hopelijk de volgende ronde raak!

Mirjam

Share This Page