heb even een vraagje heb reeds al 2 miskramen gehad 1tje ervan in het begin van de zwangerschap en de 2de onlangs in augustus op bijna 12 weken. Nu ben ik bijna 6 weken zwanger. Heb 4 februari een echo gehad alles was goed en zelfs het hartje klopte al. Nu kreeg ik ineens gisteren bloedverlies. Het was wel donkerbruin maar toch redelijk. Mijn VK is in verlof en kan ik nu niet bereiken. Mijn huisarts raade me aan meer te rusten en te gaan liggen. Hierna minderde de bloeding en sinds deze nacht/morgend is het amper nog te zien heel erg licht bruin. Nu ben ik natuurlijk toch nog heel ongerust. Moet wel zeggen heb gisteren rondgedragen met mijn metekindje die toch al zeker 10 kilo weegt en niet echt veel gerust. Zou het misschien fout gaan vermits ik dat bruinverlies heb? Ik heb wel geen helderroodverlies gehad en ook geen krampen of verlies van stolsels. Dus dat is toch al een goed teken zeker? Ook zeggen ze dat bruin bloed oud bloed is dusja maarja vanwege die 2 miskramen zit de schrik er nu wel extra in natuurlijk.. Alvast bedankt voor jullie tijd en reactie!
HOi Beertje, Natuurlijk schrik je je rot! Maar dit hoeft niet te wijzen op het misgaan van je zwangerschap. Het rond dragen van je pete kindje kan een trigger zijn geweest! Je baarmoedermond word nu zo goed doorbloed dat er af en toe een haarvatje kan knappen. Bruin bloed is idd oud bloed. HEt is absoluut nog geen reden tot ongerustheid! Het zal voor jou nog heel spannend blijven tot de 12 weken zijn gepasseerd! Maar als je je zorgen blijft maken vraag dan of je extra controle mag hebben. Om je ongerustheid weg te halen, is helemaal niet gek! Imke
Heel erg bedankt voor je reactie. Ben er nu toch al wat geruster op. Heb 17 februari zowiezo een 2de echo dus denk dat ik dan even afwacht. Maar wel even mijn genecoloog bel als hij uit verlof is misschien. Wou nog even een vraagje stellen. Bij mijn vorige zwangerschap mocht ik bij misselijkheid primperan gebruiken. Maar hoeveel mag je daar nou precies weer van innemen in het begin van je zwangerschap? En hoeveel tablettjes max. per dag? Mag dat alleen voor je eten of ook gewoon door de dag als je ineens heel misselijk word? Ik bewonder echt wat jullie doen en langs je werk jullie je ook inzetten om mensen hier op het forum ook nog eens te helpen en bij te staan! Echt knap van jullie!