Hallo allemaal, Wij zijn al een jaar bezig worden met zwanger worden maar tevergeefs. We hebben een doorverwijzing gekregen van de huisarts en de procedure is van start gegaan. We kregen als eerst te horen dat de zaad van mijn man net onder de norm heeft gescoord. Na 6 weken moesten we weer zaad inleveren om te kijken hoelang ze overleven en hoe ze zwemmen. Daaruit zijn er wat afwakingen naar voren gekomen. Bij de beste zwemmers om maar even zo te zeggen, blijft op het einde weinig over. Wie heeft dit probleem ook gehad? Nu heeft ze gezegd dat we samen gaan kijken naar behandelingen. Maar welke behandelingen zijn er hiervoor? Wie heeft dit ook meegemaakt? Ben echt depri geworden
Hoi, je moet je echt niet depri voelen hoor! Zoals ik het lees is het probleem nog niet eens ´zo ernstig´. Lijkt een beetje op onze situatie. Mijn man had ook steeds ´zwakke´ zwemmers en veel met afwijking. Van mijn eerste kind ben ik spontaan zwanger geraakt en ben nu zwanger van de 2e poging IUI. Als jullie doorverwezen worden voor IUI dan is de norm dat het zaad na opwerking (´schoonmaken´van het sperma zodat alleen de beste overblijven) op de 1 miljoen en erboven moet liggen. Ik neem aan dat bij jou alles goed is? In ieder geval veel succes .
Allereerst; even een dikke digitale knuffel. Om dat stap naar 'het ziekenhuis' te maken is al dapper en welk nieuws je dan ook krijgt; het is heftig. Ik kan je geen antwoorden geven, maar hoop dat wat de vervolg stappen ook mogen zijn, jullie gauw een kindje mogen verwachten. Sterkte!
Je geeft me weer hoop, dus het kan toch wel gebeuren (zwanger worden). Zijn jullie meteen doorverwezen voor de behandeling IUI. Ik heb ff geen idee nog voor welke behandeling wij in aanmerking komen en wat er gaat gebeuren. Ik heb over 2 weken een afspraak en dat zou ze dan uitleggen. Bij mij is inderdaad alles goed, alleen m'n man heeft een probleempje..
Ik wil je even een knuffel geven. Mijn zwager zijn zaad zwom helemaal niet. Toen zijn zei traject icsi ingegaan en hebben nu een prachtdochter. Dus alle hoop nog hoor
Mijn man had dusdanig slechte zwemmers dat de gyn zei: "Als de volgende test nog zo is, wordt het voor jullie direct IVF, voor IUI is het te slecht." Bij de hertest kwamen we in aanmerking voor IUI. Dat traject zijn we nog niet ingegaan maar ik ben twee keer spontaan zwanger geraakt (helaas miskraam), dus echt, hou moed!
Zoals de andere dames al zeiden er is echt hoop hoor, al voelt je je soms erg verloren . Aangezien jullie spoedig het traject ingaan denk ik dat er voor jou snel een HSG zal volgen. Dit is een onderzoek waarbij ze een vloeistof in je baarmoeder en eileiders spuiten om te zien of alles goed doorgankelijk is. Ander pluspunt van dit onderzoek is dat over het algemeen de vrouw de komende 6 maanden ´meer´ vruchtbaar is omdat alles mooi schoon is gemaakt. Voor je man zullen nog een paar keer zaadonderzoek volgen, dit omdat de gyn wilt zien of er verschil in het zaad is of dat het hetzelfde blijft. Daarna zal de gyn een oordeel geven welke behandeling het wordt. Dit alles zal zowizo een aantal maanden in beslag nemen. Nogmaals veel succes!
Bij ons was het zaad ook onder de norm, maar moesten het toch eerst maar gewoon gaan proberen. Artsen gaan echt niet meteen over op de zwaarste behandelingen. Helaas was het bij ons bij een herhalingsonderzoek zo slecht dat we daar nu toch beland zijn, maar er zijn een hoop tussenstappen die zeker hoop geven! Veel succes, het komt vast goed!!
Lijkt me rot om te horen. Ik ben nog niet thuis in de MMM, maar ik wens je veel sterkte. Hopelijk hebben jullie over een tijd een prachtig kindje!