gekrabt door kat en andere wondjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mammie1982, 7 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammie1982

    mammie1982 Fanatiek lid

    25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

    Hoop dat jullie dit weten. Ik vermoed dat mijn dochter een kattekrab heeft. ik heb het niet zien gebeuren, maar soms is ze sneaky en pakt ze de poot van de kat. Deze krabt niet uit zichzelf maar heeft lange nagels. moet ze nog even knippen weer.
    Nu is mijn vraag of kindjes van deze leeftijd met dit soort wondjes of wondjes van buiten, inmiddels voldoende zijn gevaccineerd. het cb zegt ik weet het niet zeker. huisarts zegt ja, maar vaccinatie ook tetanus is nooit 100%.
    Hoe kan ik nu voorkomen dat ze ziek wordt? Ze heeft wel vaker wondjes van haar eigen nageltjes, maar niet dit. hebben jullie kinderen op deze leeftijd wel eens zoiets gehad? Hoe ga je daarmee om?
    Ben bezorgd
    Thanks.
     
  2. renaatje86

    renaatje86 Bekend lid

    4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Moet zeggen dat ik je helaas niet erg kan helpen hiermee maar heb zelf twee katten dus ben wel benieuwd! Een kennis van mij haar dochtertje (nou 16maanden) terroriseert haar katten (en dat laat moeders dus ook toe!?!) en heeft al verscheidene katte krabben op gelopen maar is nooit ziek geweest ofzo. Ik denk dat mocht mijn zoontje een krab krijgen ik het plekje goed schoon maak en in de gaten hou!

    Net als dat ik dit ook maar ff in de gaten hou hihi!
     
  3. Little22Miracle

    Little22Miracle Actief lid

    3 okt 2011
    432
    0
    0
    Ten eerste mijn kat krabt nooit, kan je nooit zeggen soms is een dier iets zat en doet dat uit verdediging,

    Maar ik zou de krabbel goed schoonmaken, en in prienciepe als jou kat geent is , is er niet veel schade lijkt me
     
  4. Herrie28

    Herrie28 Lid

    11 feb 2012
    60
    0
    6
    NULL
    NULL
    Idd goed schoonmaken, ontsmetten..?. Katten kunnen wel kattenkrabziekte overbrengen op mensen, dus ik zou wel oppassen met krabben van katten.
     
  5. mammie1982

    mammie1982 Fanatiek lid

    25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn kat krabt ook nooit, maar ze schaafde met haar handje langs zijn nagel.
    Mijn katten zijn binnen katten en al jaren niet meer ingeent.
     
  6. mammie1982

    mammie1982 Fanatiek lid

    25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb even gebeld met de dierenarts, maar kattenkrabziekte zit niet in het inentingsprogramma van de kat. daar kun je je kat niet tegen laten enten. zijn er mensen die jullie kennen die dit hebben gehad dan?
     
  7. Superjollie

    Superjollie Fanatiek lid

    13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Mijn zoontje is vorige week gekrabt door een van onze katten. Ik heb het gelijk schoongemaakt en het geneest keurig, dus ik ga ervan uit dat er niks aan de hand is.
    Ik ben zelf ook wel eens gekrabt, maar ik ging er eigenlijk van uit dat dit geen probleem is als je zelf een gezond afweersysteem hebt en je het wondje schoonmaakt.
     
  8. mammie1982

    mammie1982 Fanatiek lid

    25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het probleem is dat ik het niet heb gezien. ik vermoed dat het van de kat is maar weet het niet zeker. het wondje is ontdekt op het kdv en heb het dus niet kunnen schoonmaken
     
  9. dina88

    dina88 Fanatiek lid

    7 nov 2008
    2.357
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    John wil de kat hier ook wel eens knuffelen (ofwel pletten) meestal laat de kat dat ook toe maar af en toe heeft hij er genoeg van en legt dan z'n poot op Johns hand/gezicht, met uitgestoken nagels, met z'n hand/gezicht weghalen komt er dus een kras.
    maar idd goed schoonmaken en het geneest heel mooi gelukkig :)
     
  10. Superjollie

    Superjollie Fanatiek lid

    13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Ah ok.
    Helaas kun je volgens mij nu niets doen. Goed in de gaten houden of het wondje niet ontstoken raakt.
    Ik zou zeggen dat de kans op besmetting heel klein is aangezien je kindje is gevaccineerd. Succes!
     
  11. Jute

    Jute Fanatiek lid

    20 jul 2011
    2.011
    204
    63
    Vrouw
    Mijn dochter is ook een ware kwelgeest voor onze kat en nee, dit keuren wij niet goed/laten wij niet toe maar in een onbewaakt ogenblik gebeurt wel eens wat. Hierdoor heeft ze nog wel eens een krab te pakken. Onze huisarts zegt dat ze voldoende beschermd is door de vaccinaties.
     
  12. renaatje86

    renaatje86 Bekend lid

    4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Een kattekrab en andere wondjes kun je ook niet voorkomen, maar een kattekrab is wel een gemene wond! Heb 1 kat die "nooit" krabt maar weg loopt. De ander krabt wel eerder.
     

Deel Deze Pagina