eerste kindje nog bv en weer zwanger

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Claartje79, 30 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    onze uk is gisteren 6 maanden geworden en vandaag hebben we ontdekt dat ik weer zwanger ben.

schrikken, blijdschap en grote dromen volgden elkaar snel op, maar één ding is ons nog wat onduidelijk.

ik heb wel eens gelezen dat tijdens de zwangerschap de smaak van de bv veranderd en sommige kindjes niet meer aan de borst willen drinken.

hoevaak gebeurd dit? is dit een kansje, maar gebeurd vaker niet dan wel, of gebeurd dit bij 1 op de 3 of 4 kinderen. ik heb geen idee wat de kans is dat het bij ons niet goed gaat.

onze jongen heeft wel altijd heel goed gedronken. het is, zoals z'n oma zegt, een echte slampie. hij groeit er ook goed op :D (70cm bij 9,3 kilo).
    ook geeft hij nog steeds de voorkeur aan aan de borst drinken dan bv uit een flesje, maar hij zal z'n fles nooit laten staan! daarvoor is het een te grote hongerlap.

kan ik met zo'n goede eter veel moeilijkheden verwachten? (garanties zijn er natuurlijk nooit!)

alvast bedankt
    claartje

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo claartje,

Gefeliciteerd!
    Kan me voorstellen dat je schrikt als je er niet op had gerekend.

De praktijk zal leren hoe het drinken blijft gaan.
    De smaak veranderd. Dat is een feit. De productie wordt lager (dat zou je kunnen merken aan het drinkgedrag)
    Het is goed te weten dat je nu dus echt allert moet zijn op wat je zoontje binnenkrijgt omdat het nu niet meer standaard meer wordt als je meer zou aanleggen. Onder invloed van de zwangerschaps hormonen wordt de aanmaak van melk geremd.

Ongeveer 70% van de vrouwen krijgt last van erg gevoelige tepels. Jij blijkbaar niet. Het is dermate gevoelig dat je dat zeker gemerkt zou hebben.

Ik zou me over de smaak niet zo druk maken. De smaak wordt anders. Maar niet vies of zo. Overigens is de smaak van borstvoeding elke voeding anders. (Afh van wat je zelf eet en het moment van de dag) dit in tegenstelling tot kunstvoeding die altijd hetzelfde is.

Succes met je zwangerschap en geniet van het bijzondere moment dat je ook nog een kindje aan de borst hebt. Het kan voor je baby als voor je zoon geen kwaad (mits je let op hoeveel hij nu nog binnenkrijgt).

Ilse

3. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    Hallo Ilse,

dank je voor je antwoord.
    mijn tepels zijn wel gevoeliger geworden, maar de eerste maand deed de BV ook vreselijk veel pijn, dus ik kan wat hebben. ik heb het er graag voor over.

Ik ben nu VSM puur Mama siroop ter ondersteuning van de bv gaan gebruiken en heb het idee dat dat best werkt. Ik heb zelfs voor het eerst in weken opeens weer een volledige voeding kunnen kolven op mijn werk, terwijl ik normaal 's avonds nadat de kleine op bed ligt nog eens moet 'bijkolven'

ik hoop dat dit goed blijft helpen tijdens de zwangerschap, we zullen zien.

blijft de aanmaak van bv afnemen of neemt het opeeen bepaald moment ook weer toe of blijft het gelijk?

4. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    In principe wordt de productie geremd, daardoor kan je zoontje minder gaan drinken (omdat het minder makkelijk gaat) Het zal met name meer afnemen omdat de vraag minder wordt.

Je komt in een soort circel zeg maar.

Als de siroop helpt dan is het goed. Let wel even op of je die ook mag gebruiken tijdens de zwangerschap.

Ilse

5. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    hallo Ilse,

dank je voor je antwoord.
    het is allemaal wat duidelijker zo.
    Tot nu toe drinkt Sven als een tierelier en lijkt de productie zelfs omhoog te gaan.
    De siroop van volgens de bijsluiter ook tijdens de zwangerschap genomen worden, bijsluiters lees ik tegenwoordig altijd, er is zoveel dat niet mag tijdens een zw.schap of bv.

nogmaals bedankt voor de antwoorden. wij gaan ons best doen alles zo veel mogelijk in stand te houden en we zien wel of en waar het schip strandt ;)

6. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    HAllo,

Lijkt me helemaal de juiste instelling. Gewoon doorgaan, en kijken hoe het loopt.

Succes

Ilse

Deel Deze Pagina