Dear ladies!! Need ur help ;)

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door Dirish, 29 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dirish

Dirish Lid

16 mei 2015
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag Lieve mums/mums-to-be

Laten we eerst even beginnen met dat mij
    10 jaar geleden verteld dat ik nooit zwanger zou kunnen worden, dus ben de wereld gaan zien.

Woon momenteel in nog in Nieuw-zeeland, waar ik nu 6 maanden zit.
    De eerste 3 maanden dat ik hier was een heeeerlijke romance gehad met een dude uit Wales, maar toen ik na 3 maanden weeres nuchter was, was hij dat nog niet. Dus ik was er klaar mee, nog steeds even goede vrienden.

Kom ik er nu 3 weken geleden achter dat ik 3,5 maand zwanger ben!!!!!

Uiteraard eerst totale shock, maar ik ben helemaal over the moon met mijn kleine wondertje en kan niet wachten om hem of haar te ontmoeten.
    Baby-daddy en ik hebben geen ruzie of whatsoever. Zijn vrienden en kunnen goed met elkaar overweight.Maar we zijn geen stelletje. Hij komt wel naar Nederland, heb gezegd dat hij lekker zijn snowboard seizoen hier moet awaken aangezien hij de pas al had ;) Hij wil het als stelletje proberen maar ik denk dat ik aan 1 kind genoeg heb..

Dinsdag vlieg ik terug naar Nederland om hier mijn leventje daar weer op te bouwen, en Huisje, boompje, beetje voor het kleine wondertje natuurlijk.
    Heb mijn oude (fulltime) baan weer terug en kan direct beginnen. En totdat ik een huisje heb kan ik uiteraard bij mijn ouders terecht.
    Heb natuurlijk nog bijna niks gespaard aangezien ik aan het reizen was en niet wist dat ik zwanger was!!
    Heb nu €5000 en wil nog zo lang en veel mogelijk werken om een goede buffer op te bouwen.

Maar PLEH!!

Hoe ga ik te werk als ik terug ben.
    Gelijk een uitkering aanvragen?
    Hoe kom ik zsm aan een woning?
    Hoorde al mij niet in te schrijven bij mijn ouders?
    Ik heb echt geen idee waar ik moet beginnen.

Hoop dat jullie wat advise voor mij hebben!!

Churr ladies xx

2. Drieka

Drieka Niet meer actief

Proficiat met je zwangerschap allereerst :D

Je zegt direct met je oude baan te kunnen beginnen hier in Nederland dus lijkt me niet dat je dan een uitkering hoeft aan te vragen.
    Fijn dat je bij je ouders terecht kan maar lijkt me verstandig dat je je direct (misschien nu al via internet) doet inschrijven bij een woningbouwvereniging zodat je snel een eigen woning kan krijgen.
    Aangezien je volwassen bent moet je je wel inschrijven bij je ouders dit ivm je post en alle andere belangrijke zaken.

Gewoon rustig aan beginnen, je hebt al 1 heel erg groot voordeel en dat is dat je je oude baan in Nederland kan oppakken en dus niet werkeloos bent zoals zoveel mensen momenteel.

Wat wil de vader? Wil hij het kindje gaan erkennen of misschien niet aangezien hij niet in Nederland gaat wonen?
    Want hoe het precies zit met eventueel alimentatie of gedeelde voogdij weet ik in dit geval natuurlijk totaal niet.

Trouwens, je zegt bijna niks gespaard te hebben en 'maar' 5000 Euro te hebben, dat is echt wel veel hoor, meer dan menigeen heeft (ook meer dan ik heb ;))

3. Dirish

Dirish Lid

16 mei 2015
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks voor je reactie Drieka!!

Word al iets rustiger ;)

Misschien toch allemaal niet zo erg als dat ik zelf denk..

Kan idd gelukkig gelijk weer aan de gang. En zelfs stiekem de overuren zwart meepakken.

Wat betreft de vader, ja leuke vent maar een aardige vlierefluiter. Dus ga van helemaal niks uit, kan het ook niet erger worden toch ;)

Maar ik ga mij nu bij de woningbouw inschrijven :)

Churr xx

4. TheDoctor

TheDoctor Niet meer actief

Als je bij je ouders bent aangekomen kun je een afspraak maken (in de meeste gemeentes kan dit online) op het gemeentehuis om je op hun adres in te schrijven. Overleg dit wel even goed met je ouders. Als één van hen een uitkering heeft en jij komt inwonen, dan kan dit gevolgen hebben voor de uitkering.

5. MiniMeInside

MiniMeInside Actief lid

1 jan 2015
    492
    1
    16
    Boven de rivieren
    Gefeliciteerd en alvast een welkom terug in NL!
    Je baan heb je dus al, dat is al een groooot pluspunt!
    En dan die 5000 euro spaargeld, wow!!
    Hier geen spaargeld en ook onverwachts zwanger met man niet in NL, én leef van een uitkering. Toch heb ik al bijna de hele uitzet compleet en dat echt onder de 1000 euro. Moet er wel bijzeggen dat ik kleertjes bijna allemaal heb gekregen.
    Als je niet vies bent van tweedehands heb je de uitzet dus best goedkoop bij elkaar. Dan blijft dus je eigen huis inrichten nog over. Zolang je nog geen huis hebt, wel je baan bespaar je vast heel wat kosten, dus alvast bijsparen voor je eigen inrichting.
    En Marktplaats tot je beste vriend bombarderen ;)
    Ohhh en het allerbelangrijkste: je kindje heeft niets aan teveel luxe, zolang hij/zij maar zoveel mogelijk jouw liefde krijgt :) geniet van dit mooie onverwachte cadeautje :)

6. Degoe1982

Degoe1982 Bekend lid

15 apr 2014
    777
    1
    16
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd met je zwangerschap, wat een mega-wonder zeg! Een goede reis toegewenst naar Nederland. Als je morgen (dinsdag) aankomt wordt je verwelkomt met echt Nederlands weer: regen:p Eind van de week wordt het weer mooi....

Je kunt ook particulier gaan huren, via een makelaar of ff googelen op internet. Je betaald dan vaak wel bemiddelingskosten en een maand borg. Bij een woningbouwcooperatie zal het echt een paar jaar duren voor je een huisje hebt. Gezien jij een baan hebt als je terug komt is particulier huren wellicht een optie.

Aanbiedingen afgaan....marktplaats afgaan en je hebt je verzorgingsspullen voor de beeb en de uitzet zo bij elkaar. Je hebt op facebook ook steeds meer gratis-groepen met bruikbare spullen zoals een bankstel, salontafel. Joh dat komt vast goed.

Nogmaals goede reis...en hou je regenpak gereed :D

7. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Als jij gelijk kunt gaan werken hoef je geen uitkering aan te vragen.
    Zou me bij zoveel mogelijk woningcorporaties inschrijven alvast, de kans dat je snel een huis krijgt is klein, vaak duurt het jaren maar dan sta je alvast ingeschreven.
    Je kunt kiezen voor particulier huren, vaak wel wat duurder omdat je onder andere zit met bemiddelingskosten en borg en de woningen vaak boven de huursubsidie grens zitten (weet ook niet wat jou inkomsten zullen zijn ) maar zo nu en dan is er wat onder de huursubsidie grens of je zou de huurprijs van bijvoorbeeld 800,- kunnen splitsen waardoor huursubsidie wel mogelijk is voordeel voor jou nu misschien is dat de woningen vaak ook gemeubileerd of deels gemeubileerd worden aangeboden.
    Soms bieden mensen zelf hun huis aan op marktplaats of een advertentie in de krant daar kun je ook kijken.
    Of bij de tijdelijke verhuur /anti kraak woningen, de huizen zijn vaak erg goedkoop maar er bestaat een kans dat je eruit moet (soms na 3 maanden en soms pas na jaren ).
    De verhuurmakelaar waar ik heb gewerkt verhuurde voornamelijk de anti kraak en tijdelijke verhuur woningen alleen daar waren kinderen niet toegestaan maar goed dat kan ergens anders zomaar anders zijn, informeren kan altijd!

Deel Deze Pagina