Hoe vaak heb jij iemand bv zien geven in het openbaar

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door bolkje, 2 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Borstvoeding in het openbaar….

1. Heb ik nog nooit gezien

2. Heb ik een of twee keer gezien

3. Zie ik maandelijks gebeuren

4. Zie ik wekelijks gebeuren

5. Zie ik dagelijks gebeuren

6. Zie ik constant overal om me heen gebeuren

7. Ik kom nooit op openbare gelegenheden

8. Vooral in winkelcentra, bios enz

9. Vooral op (familie)feestjes

10. Anders

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. naar aanleiding van het topic over borstvoeding geven in het openbaar ben ik wel benieuwd hoe vaak andere vrouwen iemand in het openbaar borstvoeding zien geven…. Ik heb het zelf namelijk nog maar 1 keer gezien, dus ik heb zelf het idee dat het niet zo vaak voorkomt.

En met in het openbaar bedoel ik dan in restaurants, winkelcentra, bioscoop zulke dingen…. :)
    Maar natuurlijk kan het ook op familie-feestjes zijn, dus heb ik ook de optie in de poll gemaakt dat je kan specificeren of je het ziet in winkelcentra enz. of meer op feestjes…

Oja: dames die bv geven: het telt natuurlijk niet als je jezelf bv ziet geven ;)

2. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Als ik moet denken aan onbekenden die ik bv zie geven: dan nooit. Wel heb ik een aantal kennissen die ik wel eens bv zie geven maar die heb ik even niet meegerekend. Dat zie ik dan in hun huis of in mijn huis en dat is niet openbaar.

Ik vind het jammer dat ik nooit mensen bv zie geven in het openbaar. Daardoor ontstaat een beeld dat bv iets vreemds is want je ziet het (bijna) nooit.

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.149
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb het voor ik zelf bv zag nooit gezien. Waarschijnlijk gebeurde het wel, maar is het me gewoon nooit opgevallen. Sinds ik zelf bv geef zie ik wel eens vrouwen zitten waarvan ik nu denk / weet dat ze zit te voeden, terwijl ik anders waarschijnlijk had gedacht dat ze een slapende baby zit te knuffelen.
    Eén keer wist ik het echt zeker, maar toen stond ik er echt met mijn neus bovenop. Dat was toen ik de schoonzus van een vriendin met haar baby zag zitten van een paar weken oud en die had ik nog niet gezien. Dus ik kwam even feliciteren en kijken. Pas toen ik echt naast haar stond, zag ik dat ze aan het voeden was.

4. adi

adi Niet meer actief

Best vaak..
    Gisteren nog op de stoep in het winkelcentrum.
    In een dierentuin, pretpark, speeltuin zie je kinderen natuurlijk overal drinken. En nee, ik zag niet altijd dat de baby drinkt, maar een vrouw gaat niet midden op straat zitten met een baby op schoot om spontaan even lekker te knuffelen :)
    Laatst zaten we wel in een lunchroom tegenover een gezin met een hele kleine baby. Zij heeft ruim een half uur zitten stoeien, baby wilde constant drinken, hapte niet goed aan/liet los/krijsen/ wisselvoeden/ verschonen/ weer wisselvoeden enz
    Dat was de enige keer laatste jaren dat ik iemand open en bloot zag zitten in een restaurant, maar deze baby was te klein om door een gaatje tepel te vinden.
    En ik denk dat ze achteraf spijt hadden van dat uitje, arme vrouw had geen hap gegeten van haar maaltijd.

5. Eefie2

Eefie2 Bekend lid

17 jul 2012
    804
    0
    0
    1 keer en open en bloot haha. Beetje het verhaalvan adi, met een heel klein kindje....

6. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Regelmatig, vooral bij het zwemmen in centerparcs en echt niet altijd baby's. Maar je moet het wel weten. Ik geef zelf ook borstvoeding en ken de typische houdingen maar als jij dat niet weet valt het niet op.

7. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik let er niet op hoor. En ik ga het ook niet turven. In ieder geval heel vaak.

8. Henrieke1984

Henrieke1984 Niet meer actief

Dat zou ik niet weten, ik let er namelijk niet op.
    Weet nog wel een keer van iemand op een terras bij res., in een winkelcentrum, bij een oppas.
    Net wat ik zeg ik let er niet want ik vind het normaal als er een kind de borst krijgt als het dorst heeft, net als er kinderen een fles krijgen of wij iets drinken als we dorst hebben.

9. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.998
    6.748
    113
    zuid-holland zuid
    wij hebben een abbo op dierentuin Blijdorp en ik ben daar stiekum altijd aan het speuren of er nog andere voedende moeders zijn ;)
    Vrijdag heb ik er 2 gespot bijvoorbeeld, meestal zie ik er altijd wel 1 zitten.

verder heb ik momenteel 2 voedende vriendinnen en we doen heel gezellig samen voeden als we een bakkie doen. Maar dat telt dan weer niet als "in het openbaar" vind ik

10. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Ik heb het 1 keer in de v&d gezien en 1 keer in blijdorp. Die keer in blijdorp was ook alleen maar doordat ik zelf aan het voeden was en de 'houding' herkende, die keer in de v&d was eigenlijk net als het verhaal van Adi, een heel klein baby'tje die niet echt meewerkte ;)
    Ik vind het ook wel jammer dat ik het weinig zie! Maar ik denk dat het 9 van de 10 keer gewoon niet opvalt.

Ik was vandaag op de verjaardag van mijn schoonvader en de oma van mijn man zei op een gegeven momenr, wat ligt ze toch lief bij je te slapen. ;) die had ook niks door.

11. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.241
    16.615
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Heb ik toch wel vaker gezien.
    Op het consultatiebureau,bij ons in de dokterspraktijk in de wachtkamer,bij de V&D,op verjaardagen.
    Ik zie het niet dagelijks maar kom ook niet dagelijks in dit soort gelegenheden.

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    In Nederland zie ik het zelden. In Blijdorp natuurlijk weer wel, en dan niet alleen maar bij mensen, maar we hebben geen abbo meer :)

13. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Af en toe. Ligt er ook aan of je op plaatsen komt waar veel moeders met kleine kinderen komen. Op de zwemles (toen we nog naar ouder en kind zwemmen gingen) zag ik het regelmatig. De meesten deden het netjes in de (grote) kleedkamer, maar sommigen uitgebreid in de zitjes. CB ook inderdaad.
    Maar ook op feestjes, visite, in de stad en een keer bij de Praxis op de parkeerplaats. En dan niet in de auto, maar vlak voor de ingang, open en bloot.

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Heel weinig eigenlijk terwijl ik voed echt bijna overal!

15. ijsje82

ijsje82 Actief lid

8 jan 2014
    470
    3
    18
    Ik zie het bijna nooit. Maar ik let er ook niet op. En als het netjes gebeurt zie je het ook niet als je er niet op let.

16. fafa

fafa Niet meer actief

Zelfde verhaal hier: vóór ik kinderen had zag ik het bijna nooit, nu veel vaker. Ten eerste omdat je veel vaker op plaatsen komt met baby's en peuters (babyzwemmen, peutervoorlezen in de bieb, CB, etc) en ten tweede omdat je het inderdaad beter herkent en er meer op let als je weet hoe (discreet) borstvoeden er uit ziet :)

17. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik zie het best vaak, maar ik let er ook op. Ik word altijd blij van drinkende kindjes. Vindt het oprecht mooi om te zien. Dus ik heb er wel een sensor voor ontwikkeld.

18. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Hmmmm, niet heel vaak. Wel eens in een dierentuin ofzo!

19. Monkey82

Monkey82 Actief lid

9 aug 2013
    464
    0
    16
    Ja dat vind ik dus ook, vind het prachtig om te zien!

20. Mienemuisje

Mienemuisje Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.161
    0
    0
    Ik zie het niet vaak...
    1x in de V&D toen ik zwanger was en 1x voedde ik samen met een vrouw op het consultatie bureau wiens kindje even oud als mijn dochter was.

Deel Deze Pagina