Onzeker geen ervaring met baby's help!

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Shar079, 26 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    Ik had ook geen ervaring met baby's en kinderen hoor.
    11 mnd voor mijn oudste geboren werd is mijn nichtje geboren en daar heb ik toen 1 keer op gepast.
    Maar ik ben nooit onzeker geweest of ik wel goed met onze zoon om kon gaan en verzorgen. Het gaat gewoon vanzelf zodra je de kleine vast hebt.
    En inmiddels heb ik zoon 2 en 3 ook en alles gaat nog steeds vanzelf.
    En soms lukt het ook niet, want dan zijn ze ontzettend dwars en klierig en plak ik ze het liefst achter het behang:D
    Komt helemaal goed meid, lekker genieten zonder twijfels;)

Gr MB2005.

2. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.825
    113
    En vergeet niet dat zo'n babytje ook best wat kan hebben hoor.
    En wat kan er nu helemaal gebeuren. De kraamhulp leert je op de eerste dag de eerste noodzakelijke dingen, bijv. luier verschonen, melk maken, voeding geven, steriliseren en de houding in bed (dat was wel het allerbelangrijkst geloof ik). En de rest.... dat komt echt wel.
    Echt, na een paar dagen weet je niet meer beter en gaan je die dingen echt makkelijk af hoor.
    En de vragen die dan opkomen, daar ga je gewoon je vragen over stellen bij het consultatieburo, of hier, of googlen.

3. Trisha1981

Trisha1981 Bekend lid

27 feb 2009
    841
    1
    0
    Eindhoven
    Oh meid, dat komt echt goed! De praktische dingen leer je van je kraamhulp en de rest van het moederen groeit met jouw kindje mee! Ik had ook echt weinig ervaring met babies en heb ook echt alles moeten leren. Niets om je voor te schamen!

4. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Meis dat komt helemaal goed, hier een voormalig kraamverzorgster, die ook echt flink moest slikken toen haar eigen kind geboren werd;)
    Ineens was ik van alles aan kennis en ervaring kwijt, omdat het om mijn kind ging.
    Toch ging het prima, omdat je instinct je de weg wijst.
    Daarnaast heb je de kraamverzorgster die je veel gaat vertellen, voordoen en helpen. Je krijgt iets verder in je zwangerschap of bij de komst van de kraamverzorgster een kraamboek of kraamdossier. Daar zet de kraamverzorgster van alles in aan controles die ze doet, maar daar staat ook(vaak voorin) heel veel belangrijke informatie(soort van uitgeschreven wat de kraamverzorgster verteld over bepaalde belangrijke zaken).

Wat je nu al kunt doen, is wat lezen over baby's. Wat hun lichaam al kan en wat niet, waar je op moet letten, maar ook wat je kan verwachten.

Uit ervaring weet ik dat vrijwel alle moeders in aan het eind van de kraamweek zelfverzekerder zijn en ik met het volste vertrouwen de deur achter me dicht kan trekken;)

Ps. dat je je nu zo voelt vindt ik een heeeeeel goed teken, dat je er iets mee doet(gehoor aan geeft en hier schrijft) ook. Blijf dat doen, naar je gevoel luisteren. En nobody's perfect, dus foutjes maakt iedereen;)

5. Shar079

Shar079 Actief lid

15 jul 2013
    384
    0
    16
    Ik werk als franchise ondernemer voor Juiceplus we
    Rotterdam
    Ooh ik ben echt niet de enige! zoveel goede reacties met betreft hulp van de kraamhulp! :)

6. Shar079

Shar079 Actief lid

15 jul 2013
    384
    0
    16
    Rotterdam

Wauw! wat een mooi verhaal! en bedankt voor je tips die neem ik natuurlijk ook mee, ik probeer nu al veel te lezen. Maar denk dat ik een black out ga krijgen als mijn meisje er eenmaal is. ik zal op mijn gevoel moeten vertrouwen, nu nog die moeder -instinct ik hoop dat die snel zal komen haha...

:) bericht doet me goed bedankt!!

7. Shar079

Shar079 Actief lid

15 jul 2013
    384
    0
    16
    Rotterdam

Ja nou als ik zo een klein babytje zie dan denk ik: NNEEE dat durf ik niet vast te houden, omdat ik denk dat ze breekbaar zijn...

maar de noodzakelijke dingen zijn ook belangrijk, ik zal dat ook noteren :)

8. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Graag gedaan:)

Enne dat moedergevoel(instinct) is er al hoor, dat zorgt ervoor dat je je nu zo voelt. Het trickerd je om je voor te bereiden.
    Omdat er nu nog geen kind is die je kan verzorgen, natuurlijk wel goed voor jezelf zorgen nu, lijkt het of het er niet is.

9. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

5 jun 2011
    1.180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Denk dat iedereen dat wel heeft..

Ik heb nog 4 neefjes en nichtjes, heb ze wel eens vast gehouden, wel eens een fles gegeven.. maar meer ook echt niet hoor.. had geen idee..

Toen Emma was geboren had ik nog nooit een luier verschoond.. dat verbaasde mijn zus wel haha, uiteindelijk pas na 6 dagen toen ze was geboren haar eerste luier zelf gedaan(toen had ik eindelijk de energie om het zelf te willen en kunnen doen)

Maar uiteindelijk gaat het allemaal zo gemakkelijk alsof je het al jaren hebt gedaan allemaal haha.

10. Brusje10

Brusje10 Actief lid

10 jun 2013
    122
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit doet me denken aan wat Will Smith vertelde bij Oprah: "ik kocht een videorecorder met een handleiding van 4 cm dik. Toen mijn zoon geboren werd overhandigde de arts hem aan me en zei: gefeliciteerd. En ik vroeg nog, waar is de handleiding?"

Komt echt wel goed. :)

11. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ondanks dat ik zelf moeder ben vind ik het soms ook wat onwennig om andere pasgeboren babies vast te houden. Met m'n eigen kind was ik veel zekerder.

Het is goed om je alvast in een aantal zaken te verdiepen, maar ik zou je ook niet teveel gaan verdiepen in alle materie. Dat deed ik wel, waardoor ik me helemaal had bedacht hoe het zou gaan met slapen/eten etcetera. Maar hey, daar was mijn zoon en die was (net als veel babies) niet volgens t boekje. Ff slikken, maar uiteindelijk komt dat allemaal goed.

12. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Je hoeft je niet te schamen hoor! Gekkie ;)

Mijn man had ook 0,0 ervaring met baby's en is vanaf de eerste minuut puur instinctief een liefdevolle en verzorgende vader geweest. Echt geweldigom te zien :)

Ik kan me niet voorstellen dat er bijj jou, als moeder, niet een oerinstinct naar boven gaat komen ;) komt idd wel goed!

13. knap

knap Niet meer actief

Je bent normaal. Vertrouw op je gevoel. En luier om doen is zo geleerd. Maak een lijstje met algemene tips. over bv over fv. Hoe doe je een kind in bad. houd boven water is het belangrijkste en ondersteuning van de nek en ruig lekker in je armen ne rug. lekker in je armen nemen. Huilen kan je over vallen. Wiegen zussen neurien werkt bij de meeste baby's. ect. en de meeste nieuw bakke moeders zijn onzeker. Vooral volg je eigen gevoel. De eerste drie maanden zijn vaak het pittigst. Niet te veel na denken. En probeer te genieten van de eerste weken ook afl ben je doodmoe. Rust en regelmaat komt met de maanden. komt vast en zeker goed.. Geloof in je zelf.

14. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

dat is normaal :)
    Misschien kun je bijvoorbeeld al eens een rondleiding vragen op het kdv (mocht je baby tzt daarnaartoe gaan)
    dan zie je misschien ook kleine babys en kun je je er een idee bij krijgen :)
    het verschonen etc dat heb ik zelf geleerd door de verpleegkundige. Ik heb best veel begeleiding gekregen bij de eerste want hij lag 8 weken in het ziekenhuis. Na een tijdje mocht in inroomen en voor het eerst een paar uur alleen met hem zijn, het voelde zalig.
    Babys slapen nog veel in het begin, terugkerend zijn de luiers, het dagelijks wassen met een washandje, af en toe een badje. En natuurlijk de borst of fles die je gaat geven. Luiers en voeding gebeurd zo`n 8 keer daags, dus binnen de kraamtijd kun je daar voldoende ervaring mee krijgen.
    Succes en ik vind het alleen maar schattig dat je zegt dat je er onzeker over bent.

15. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.785
    18.947
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Heel herkenbaar! Ongeveer een jaar voordat wij voor ons eerrste kindje gingen 'proberen' was ik op kraamvisite en heb ik nog beleefd geweigerd de baby vast te houden. Toen ik 20 wkn zwanger was had ik weer een kraamborrel. Toen kon ik voor mijn gevoel niet echt weigeren, maar die baby is echt op mijn schoot gelegd en toen ik wat wilde drinken heeft iemand me echt moeten 'redden', want no-way dat ik zelf uit de bank kon opstaan met ene baby op schoot, haha.

Nou ja, een week of 20 later had ik dus ons eigen zoontje in mijn armen. En dat was echt al een stuk makkelijker hoor. Die durfde ik zomaar van mijn linkerarm over te leggen naar mijn rechterarm. :p
    En de kraamzorg heeft ons inderdaad de rest geleerd wat betreft luier verschonen, in bad doen en dat soort dingen. Wat betreft borstvoeding hef ik veel gehad aan het boek van Stefan Kleintjes. Dus mocht je van plan zijn om brstvoedign te geven, dan kan ik je dat aanraden. (Dat kun je ook van de vk leren, maar ik vond het fijn om in ieder geval op dat terrein al het gevoel te hebben dat ik voorbereid was.)
    Als je flesvoeding gaat geven, leer je dit ook allemaal van de kraamverzorgster en krijg je van het cb advies wanneer je andere hoeeelheden moet gaan geven enzo. Of je kunt bellen met het nummer van het merk voeding dat je geeft.

Deel Deze Pagina