Hallo allemaal, Ik ben pas kort zwanger, mijn eerste keer. De eerste periode voelde ik weinig, maar sinds afgelopen week heb ik al een paar keer een flinke pijnscheuten gehad in mijn buik. Het begint als een zeurderige menstruatiepijn die steeds heviger wordt. Zo hevig, dat ik me echt even niet goed voel worden. Na een paar minuten is het over. Ik ben niet gaan bloeden, maar ik maak me wel een beetje zorgen. Een vriendin van me heeft twee miskramen gehad, ik ben dus erg op mijn hoede. Ik lees er zoveel over op internet, dat ik er nog niet van kan genieten. Over anderhalve week heb ik mijn eerste echo, ik weet ect niet wat ik kan verwachten. Heeft iemand hier ervaring mee? Groetjes Maaike
Steken en krampjes horen erbij. Mijn MK diende zich niet aan met kramp. Dus het zegt echt niks. Probeer een beetje te vertrouwen op je eigen lijf. Ik weet het is zo moeilijk. Maar stress is sowieso niet goed. Probeer het echt een beetje los te laten en NIET gaan zoeken op internet.
heyhey Gefeliciteerd met je zwangerschap Zoals Foxy al zegt, probeer NIET teveel te gaan zoeken op internet wat die steken kunnen betekenen. Je leest vaker alleen maar slecht nieuws en dan ga je je meer zorgen maken. Wel of geen symptomen, en welke symptomen je hebt, dat zegt niets over het wel of niet slagen van je zwangerschap. Helaas heb je daar gewoon geen invloed op. Ik hoop natuurlijk dat alles goed mag verlopen! Over anderhalve week je eerste echo? Dan ben je dus 7 weken zwanger. Is er een reden waarom je zo vroeg een echo krijgt?
He meid! Wat de rest ook al zegt probeer wat vertrouwen in je eigen lichaam te hebben! Ik snap je angst ik vind het het ook heel spannend! Maar probeer toch zo weinig mogelijk over miskramen te lezen! Misgaan kan het helaas altijd ! Al moet ik zeggen dat ik er vertrouwen in heb dat het wel goed komt! Probeer lekker te genieten is ook beter voor de baby!
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Van mij ook de tip om NIET te gaan lezen over wat er allemaal fout kan gaan, wat symptomen zijn van een miskraam of wat dan ook! Heb er vertrouwen in dat het goed zit, tenzij een echo of bloedverlies het tegendeel bewijst! Kramp kan normaal zijn, steken ook, maar de hoeveelheid pijn is moeilijk over te oordelen van een afstandje.
Gefeliciteerd met je zwangerschap! En wat de andere meiden ook al zeggen, lees niet te veel over wat allemaal mis kan gaan. Zo zit je je zelf alleen maar gek te maken. Ik had ook krampen en steekjes in m'n buik. Ik heb zelfs bloedverlies gehad, maar inmiddels toch ruim 12 weken zwanger. Het zegt echt helemaal niks. Probeer te genieten, want het gaat allemaal zo snel
Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat ik doe is dat ik het probeer zo positief mogelijk te zien. Ik denk als ik mezelf probeer voor te bereiden op dat het mis gaat me toch niet zal lukken. Hoe dan ook..als het mis gaat is het een klap. Probeer nu dan ook gewoon te 'genieten' en niet te paniekeren. Scheelt wel dat ik nu voor de 2e keer zwanger ben en wellicht wat dingen herken uit mijn 1e zwangerschap. Hoop dat je er wat aan hebt!
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Je moet maar zo denken: Er is op dit moment heel veel aan de hand met je lichaam en met name je baarmoeder. Daar zul je wel één en ander van merken. Dus krampjes, steken enz. Niet meteen te druk maken.
@ Eveline1986 Ik kreeg het advies om bij 8 weken een afspraak te maken. Vanaf volgende week is de gynaeoloog van onze lokale polikliniek een paar weken vrij, anders zou het pas januari worden. En dat is dan weer te lang wachten. (Ik loop bij de gynaecoloog ipv de verloskundige vanwege een hoge bloeddruk die ik al jaren heb). @ de anderen: Dank voor jullie reacties. Ik weet dat ik niet teveel moet gaan zoeken op internet, maar je doet het toch als alles nieuw is. Ik zal beloven het niet meer te doen .