Wanneer naar de huisarts/verloskundige?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Mother Nature, 2 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mother Nature

16 sep 2007
    86
    0
    0
    leerkracht
    Noord-Brabant
    Hoi, heb gisteren getest en ben nu 3 weken en 6 dagen zwanger! Wanneer wordt het tijd om naar de dokter/verloskundige te gaan? Moet je nog wel naar de dokter of ga je over een week of 5 dus naar de verloskundige direct?

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Als je zwanger bent kan je je vk gewoon bellen. Zij maakt dan met jou de eerste afspraak.
    Je hoeft in principe niet eerst langs je ha hoor.
    Soms vinden ze het wel fijn als je even meldt dat je zwanger bent i.v.m. eventuele medicatie.
    Dit hoef je niet nu al te doen hoor...het is nog erg pril natuurlijk.
    Veel succes!
    Elmo

3. Mother Nature

16 sep 2007
    86
    0
    0
    leerkracht
    Noord-Brabant
    thanks! Ik wacht nog een week of 3 en dan neem ik contact op met de huisarts om het te melden en ga ik op zoek naar een goede verloskundige in de buurt! Voor jou is het aftellen zie ik! Succes!

4. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Wij zijn wel naar de huisarts geweest maar alleen omdat we niet zeker wisten of de test wel echt positief was.
    Met ongeveer 8 weken gebeld naar VK en met 10 weken eerste afspraak.

Indd Elmo 't gaat hard , succes!

5. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    wij zijn eerst bij HA geweest ik dacht dat dat zo moest ! en die stuurde ons zsm door want hij dacht dat ik al veel verder was ! zat toen een week later bij VK voor een echo om te bepalen hoe ver ik was was toen 8 weken maar anders misschien te laat geweest voor de 12 weken echo !
    is misschien dus nooit verkeerd om ff te overleggen

6. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Ik wil je als eerst feliciteren. Neem contact op met een verloskundige en zij maakt een eerste afspraak rond de 8 weken om kennis te maken. Hierna volgt een termijnecho tussen de 10 en 12 weken..

7. Mother Nature

16 sep 2007
    86
    0
    0
    leerkracht
    Noord-Brabant
    Oké, thanks! Ik heb trouwens m'n banner aangepast, blijkt dus dat je vanaf de eerste dag van de laatste menstruatie moet rekenen! Ben ik toch al weer 2 weken langer zwanger!
    Firstbaby, jij ook van harte gefeliciteerd en geniet er van van al deze nieuwe ervaringen!

Deel Deze Pagina