Jazeker, ik heb helemaal geen opleiding gedaan die bij mijn huidige functie past, heb geen organisatorische of beleidsmatige achtergrond etc. Daarnaast ben ik een wandelende piekerbom van onzekerheid en twijfel, dus ik snap überhaupt niet hoe ik op deze positie gekomen ben. Maar ik zit er.
Heel soms twijfel ik weleens over iets (werk in de thuiszorg) maar dan bel ik een collega of mijn moeder die is sinds haar 22 jaar verpleegkundige en heeft bizar veel ervaring en kennis.
Jahoor... onzeker en perfectionistisch. Heel handig die combinatie Heb al 100 keer de bevestiging gehad dat ik mn werk goed doe en dan nog onzeker blijven. Zit in de aard van het beestje. Onlangs omhoog gegaan in functie. Dus nog meer verantwoordelijkheid... Vind t heel spannend.
Soms, maar niet vaak. Inhoudelijk weet ik waar ik het over heb en weet ook dat ik goed ben in mijn werk. Nieuwe dingen ontdek ik graag. Al vind ik het wel lastig bij mijn huidige baan zit iedereen op een eilandje, en owee als je in iemands vaarwater komt (perongeluk, of soms wel bewust). Ik wil graag weten hoe alles werkt wat raakvlakken heeft met mijn eilandje, zodat als er iemand met een vraag komt ik die kan beantwoorden en niet hoef door te sturen naar jan en alleman....maar dat zijn vooral ook dingen die ik vanuit vorige werkgever (9 jaar gewerkt) daar dus wél bij de functie hoorde....en vooral dus het niet weten van die randzaken, maar wat wel met mijn functie inhoud te maken heeft kan mij wel onzekerheid brengen, en onrust vooral. Ik voel meer een onzekerheid voor wat ik in mijn toekomst wil...en hoe ik dat ga bereiken vooral, als parttimer.
In mijn vorige functie wel, ondanks dat ik toen heel goed wist waar ik het over had etc. Er werkten toen mensen om mij heen die mij onzeker maakten. Nu werk ik in een fijn team, weet ik wat ik aan mijn collega’s heb en weet ik waar ik over praat. Dus nee, ik ben niet onzeker in mijn werk en daar ben ik erg blij mee.
99% nooit. Die ene procent wel maar dat heeft ermee te maken dat ik soms iets moet aankaarten op de rechtbank en ik niet zeker weet of ik sterk sta. Rechters kunnen imponerend zijn Voor de rest weet ik wat ik doe, heb ik een stagiair, vragen mensen me vaak hoe iets moet en sta ik bekend als ervaringsdeskundige. Daarentegen blijven sommige dingen ook voor mij nieuw en ben ik de eerste die aan iemand anders vraagt hoe het moet Ik hou van m’n werk en zie stiekem een beetje tegen m’n verlof op...
Weet je dat ik geen idee heb hoe je iemand een pb stuurt? Ik heb er wel eens in gekletst met anderen maar dan stuurden ze er mij één Sorry, voel me een beetje dom nu
Nee ik ben in principe niet onzeker. Werk er nu 2 jaar en heb nu het laatste jaar het idee dat ik de boel wel onder de knie heb. Verder is mijn manager heel positief over me dus dat helpt ook. Maar als ik nieuwe taken moet doen die ik nog niet kan worden ik wel weer een beetje onzeker. Dan vraag ik me af of ik daar wel goed genoeg voor ben, en dan gaat dan na een tijdje weer over.
Ik werk nog niet zo lang bij mijn nieuwe werkgever en ik weet dat ik het ook de tijd moet geven maar die onzekerheid is nu we echt iets waar ik van baal... Ik weet dat ik het kan maar als er ook maar even íets anders gaat dan anders of ik raak het overzicht kwijt dan voel ik me meteen onthand.