Wij proberen al 1,5 jaar zwanger te worden, helaas nog zonder resultaat. Ik ben 28 jaar en mijn man is 30. Gelukkig konden we al na 1 jaar bij onze huisarts terecht en zijn we doorverwezen naar een fertiliteitsarts. Inmiddels hebben we al 3 zaadtesten gehad. De eerste twee waren binnen een maand na elkaar en de uitslag was zo slecht, dat alleen ICSI nog een optie zou zijn voor ons. De derde test is 3 maanden na de 2e test gedaan en die uitslag was ineens zoveel beter, dat we zelfs op de natuurlijke manier een goede zwangerschapskans hebben. Hebben meer mensen hier ervaring mee? De fertiliteitsarts kon er geen verklaring voor geven. Wij hebben nooit gerookt of drugs gebruikt, en drinken vrijwel nooit alcohol. Het enige dat is veranderd, is dat mijn man multivitaminen is gaan slikken en wat meer is gaan bewegen. Zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt? Ik ben namelijk bang voor de vierde spermatest, die wederom 3 maanden na de vorige test zal worden genomen. Wat als die hetzelfde is als test 1 en 2? In de eerste twee maanden na de vorige test zijn we niet zwanger geraakt. Nog 1 poging te gaan voordat test 4 plaatsvindt.
Ik kan het nog mooier vertellen Onze sperma testen waren altijd tussen de 0 & 0,9 mil Wij konden ook alleen icsi. Dus zo zijn onze 2 kindjes ook gekomen. En nu blijken we opeens spontaan zwanger te zijn van nr 3 Zaad kan wel degelijk veranderen of beter worden. Toevallig is mijn man sinds een maand ook 2 x per week gaan sporten en gezonder eten. Maar niet met de bedoeling om een kind te verwekken hihi.
Ook hier was de zaadkwaliteit zo slecht dat ICSI de enige oplossing was. Toen de medicatie in de koelkast lag en ik aan het wachten was op mijn volgende cyclus bleek ik zwanger! Van onze dochter in 2 rondes zwanger. Het kan dus zeker!