Ons zoontje mag na de vakantie in groep 2 trakteren, omdat hij over 3 weken grote broer wordt. Ik zou het erg leuk vinden om de komende 2 weken alvast iets leuks te kunnen bakken samen met mijn zoontje, zodat we én een leuke activiteit hebben én een traktatie klaar hebben liggen (broertje wordt 1,5 week voor einde vakantie verwacht). Wie heeft er leuke ideeën die in de vriezer kunnen? Ik denk dat de juf het kan waarderen als het niet teveel rommel geeft het is voor 24 kinderen.
Wat leuk! Ik heb regelmatig dat ouders elke traktatie apart dichtmaken. Dan moet ik voor elk kind alles openmaken dat is echt onhandig. ‘Gewone’ cupcakejes zijn altijd goed! Of van die ‘zoenen’ met muisjes op de bovenkant. Of lange vingers met muisjes erop. Weet alleen even niet meer waarmee je ze eraan vast kunt maken maar er staan zat ideeën over op internet! Maak er een gezellig dienblad van dat handig vast te houden is. Voor je van alles uit de kast haalt is het misschien handig om tegen die tijd even te overleggen met de leerkracht wanneer hij kan trakteren. Het is erg onhandig als een kind ‘ineens’ met een traktatie op school komt! De leerkracht zat vast ook iets willen voorbereiden (zelf of met kinderen).
Thanks! Dat apart verpakken is ook een goede tip! Ziet er leuk uit maar onhandig, check! De juf leeft erg mee en weet ervan (we zijn superblij met haar!) In de laatste week van de vakantie stuur ik nog even een berichtje.
Leuk! We gaan het proberen en testen als het minder mooi weer wordt. Weet je of dit in de vriezer kan?
Ja goed idee! Ohja en... maak het niet te ingewikkeld voor jezelf! De traktaties zijn vaak toch binnen 5/10 min op haha!
Cake pops en dan dopen in chocolade en muisjes Lollykoekjes maken, koekjes bakken met een kartonnen lollystokje (cake pop stokje) in het deeg. Daarna versieren door in de chocolade te dopen en de muisjes. Lange vingers dopen in chocolade of besmeren met boter (zelf geen fan van) en dopen in de muisjes. Mocht je nou wat meer in de kreukels liggen en niet de traktatie kunnen maken. Bij de plus hebben ze koekjes met muisjes er al op. Je zou ook kunnen kijken naar mana's onze zoon had ze gekregen op school, mooi in het blauw met wit (klasgenoot had een broertje gekregen) Je kan ze dan in een bekertje doen en die kun je alvast voorbereiden. (Karton bekertje het dikke randje afknippen, van bovenaf inknippen en naar binnen vouwen, zo krijg je een waaier boven op)
Klopt. Ik had een stuk piepschuim en daar folie over gedaan. Het was snel te maken en zag er vrolijk uit. Kinderen konden het gelijk opeten en volgens mij iedereen vond het lekker
Mijn dochter trakteerde destijds op de psz op nijntje koekjes met het truitje besmeert met boter en daar muisjes op
Ik had toen de jongste geboren werd met R. spekbollen op een stokje gedaan wit/roze en een kaartje eraan, dat trakteerde hij op de peuterspeelzaal. Hier dus wel apart verpakt, maar dat was op de peuterspeelzaal juist makkelijk omdat het mee naar huis moest, kinderen aten daar altijd met elkaar fruit en traktaties gingen altijd mee naar huis. Anders zou je ze natuurlijk gewoon ergens in kunnen prikken zonder te verpakken. Hier een foto ervan:
Soesjes met muisjes. Die bevroren dingen. Witte chocola smelten, soesjes erin dopen, dan in de muisjes. Even wachten tot de chocola gestold is en weer terug in de vriezer. Snel en makkelijk te doen samen met je zoon. Bij mijn dochter had ik popcakes (cakejes als lolly) maar die heb ik na de bevalling lekker door mn zusje laten maken (toen wisten we nog niet welke kleur de muisjes zouden hebben .)
Pannenkoeken kunnen in de vriezer. Die zou je samen kunnen bakken. Geen idee hoe je daar verder een traktatie van maakt op rolletjes pannenkoek na. Zo creabea ben ik niet.
Mijn dochter trakteerde in groep 2 ook op soesjes met muisjes. Die heeft mijn man in de kraamweek samen met mijn dochter 's ochtends in hooguit een kwartiertje klaar gemaakt. Gewoon op een grote schaal leggen en klaar. Een traktatie per stuk in folie verpakken doen we sowieso niet ivm plastic minderen.
Ik heb in verlof cupcakes gebakken en toen het tijd was om te trakteren eruit gehaald chocoglazuur erop en daarop muisjes (afspraak was dat man t zou doen maar kraamzorg bood aan t te maken dus die heeft t uiteindelijk gemaakt)
Cocoladebiscuitjes met muisjes. De Chocoladekant even onder een aansteker houden en dan in de muisjes dopen.