Hoi meiden, Op 25 okt heb ik een miskraam gehad, na 6,5 week zwangerschap. Ik ben die week bij de verloskundige geweest en alles was schoon. Zij heeft aangegeven dat ik gelijk weer verder kan en mijn cyclus weer gewoon op gang zal komen. Als ik na zes weken nog niet ongesteld ben geworden, dan moet ik langs de huisarts. Ik heb, achteraf gezien misschien niet zo handig, geen testen gedaan om te controleren of HCG uit mijn lichaam is. Ik heb geen ovulatietesten gedaan, maar heb mijn eisprong wel gevoeld (die voel ik iedere cyclus en op die manier was het de vorige ker raak). Ik had normaal een vrij lange cyclus, van ongeveer 32 dagen. Ik zit nu op dag 35 en vraag me af of ik al zal gaan testen. het enige waar ik echt bang voor ben is de kans dat ik een vals positief krijg. Zoals ik nu de verhalen lees kan in theorie HCG nog in mijn lichaam zitten van de miskraam. Wat zouden jullie doen? Nu testen of nog een week wachten (dan is de zes weken voorbij die de verloskundige noemde)? Alvast bedankt voor jullie reactie.
Als je test en je krijgt een streepje, dan zul je na 2 dagen weer moeten testen om te kijken of deze oploopt. Dat is de enige manier om zeker te zijn dat het geen 'restant' hCG is. Als je geen streepje krijgt weet je in ieder geval dat het uit je lijf is.
Daar had ik inderdaad nog niet aan gedacht. Dat is wel een goede oplossing. Als ik vandaag nog niet ongesteld wordt, ga ik morgenochtend de eerste doen. Bedankt voor je snelle reactie!
Hoi, Nou zaterdag een test gedaan en dik positief. Nog dikker dan bij m'n miskraam. Helaas maandagavond wat bloedverlies bij het afvegen en gister licht bloedverlies. Vandaag nagenoeg niets. Gister ook een test gedaan en nog steeds positief. De lijn is nog steeds dik positief. Dus snap er eigenlijk niets meer van. Heb net toch maar even gebeld voor advies, maar vk kan nu ook niets doen. Ze heeft me ook geadviseerd pas over een week weer te testen. Dan zou de zwangerschapstest in ieder geval negatief moeten zijn (dan is mijn miskraam zes weken geleden). Ik moet dus geduld hebben wat, zoals jullie weten, erg lastig is als je dit graag wilt. Ik stel me er nu maar op in dat ik toch gewoon ongesteld geworden en dat het minder is dan normaal omdat mijn lichaam nog op gang moet komen, maar hoop natuurlijk wel een beetje op iets anders. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
Als je bij je miskraam een veel lichter streepje had, jij een duidelijke eisprong hebt gevoeld en nu een veel duidelijke streep hebt dan zou ik ervan uitgaan dat het raak is. Of het goed blijft gaan is altijd afwachten. Heb je ook een foto van de test tijdens miskraam en een foto van de huidige test? Misschien hier even plaatsen.
Bedankt voor je snelle reactie. De eerste test is van de miskraam en de tweede van afgelopen zaterdag. Ik heb alleen niet dezelfde test gebruikt, dus je kan het niet helemaal vergelijken.
Ik snap niet dat ze je geen bloedtest op hCG laten doen... Misschien wil je huisarts je daar formulieren voor geven? 1x vandaag en overmorgen weer. Dan weet je ook hoe het zit.
Ow daar heb ik eigenlijk niet eens over nagedacht. Ik zal straks even contact met de huisarts opnemen, even kijken wat zij aangeven. Bedankt!
Hmm de test lijkt erg positief! Na een week of 5 na een mk zou je hcg toch wel afgenomen moeten zijn. De huisarts bellen kan nooit kwaad iig. Hoop voor je dat de test is zoals hij eruit is ziet.
Ja dat was ook mijn idee, dat de hcg nu wel in ieder geval een stuk minder zou moeten zijn. Ik heb zojuist de assistent gesproken, die zou het gaan bespreken met mijn huisarts. Ik word straks teruggebeld.
Gewoon aangeven dat je er ongerust van wordt, gezien wat er de vorige keer gebeurd is. Dan denk ik dat hij je vast wel wil helpen.
Ik vind de nieuwste test ook wel erg positief voor zo'n tijd na je MK. Ik zou inderdaad op de bloedtest hopen en anders over 5/6 dagen weer eens testen. Succes.. spannende tijden.. IK had na mijn MA na 10 dagen een witte test. Dat was wel snel, maar ik kan me niet voorstellen dat jij nog zo'n knaltest hebt van alleen 'rest-hcg'
Ik wil je geen valse hoop geven maar als ik dit zo zie lijkt t er echt op of je opnieuw zwanger bent... Heb je verder nog last van kwaaltjes of iets?
Nog even een terugkoppeling. De huisarts vind n bloedtest nog niet nodig... Is dat normaal? Ik moet iig nog tot maandag wachten van hem. Van de vk tot woensdag dus ga proberen om t echt af te wachten. Gelukkig morgen, vrijdag en zaterdag drukke dagen dus hoop dat t snel volgende week is. Heb overigens verder wel wat symptomen maar dat kan ook van n gewone ongesteldheid zijn, dus pijnlijke borsten, gevoelige onderrug en af en toe wat kraampjes in m'n onderbuik.
Nou net nog n test Gedaan, ik ben toch te ongeduldig, en deze is echt n stuk lichter. Ga er vanuit dat ik niet zwanger ben. Het enige wat ik me nog afvraag is of de positieve test nu nog van de miskraam was in okt of dat ik nu een nieuwe miskraam heb.... Vind t wel belangrijk om dat te weten. Heeft iemand daar ervaring mee? Kan alleen de vk daarover duidelijkheid geven of kan ik nog iets anders doen? Vast weer bedankt voor t meedenken.