Hoi meiden, Ik dacht ik ga even een berichtje schrijven ben namelijk wel benieuwd o iemand anders dit ook heeft mee gemaakt. Mijn vriend en ik wilde graag voor een tweede kindje gaan dus ben ik 4 maanden geleden gestopt met de pil. M'n cyclus was elke keer verschillend soms was ik zelfs 10 dagen achter elkaar ongesteld kon er dus niks van maken had ook geen idee wanneer ik m'n ei had etc. 3 weken geleden had ik ineens blaasontsteking deed vet zeer! Dus gelijk naar de dokter en kreeg ik lichte antibiotica want et was geen zware ontsteking. NOu die was dus gelukkig weer verdwenen. De week daarop ineens misselijk en spugen in de ochtend. Toen dacht ik al hmm hoe kan dit?? Rond de 20e deze maand moest ik ongesteld worden. Precies op die dag had ik een klein beetje bloed verlies verder niks. Vandaag toch maar 2 testen gedaan 1 van kruidvat en 1 van clearblue en allebei positief!!! Dus ben zwanger!!!! Super blij natuurlijk maar ik vind het zon rot idee dat ik nog die antibiotica heb gehad. Heb vandaag ook maar meteen verloskundige gebeld en heb pas 22-03 een afspraak maar ben zo onzeker echt irritant! Heeft iemand van jullie dit ook gehad??
maak je niet te veel zorgen. ik heb zo vreselijk veel antibiatica gehad in mijn zwangerschappen voor blaasonstekingen niet normaal meer maar ook door een operatie tijdens me zwangerschap van mijn blindedarm kindjes zijn allen twee gezond te wereld gekomen dus zal je niet al te druk maken. geniet er lekker van meis
Bovendien heb je die antibiotica net voor of rond je eisprong gehad, dus dan is er nog geen bloedband. ALS er al wat mis zou zijn gegaan, zou het nog rondzwevende bevruchte eitje al voor de innesteling mis zijn gegaan, en was je gewoon ongesteld geworden. Bovendien kunnen lichte antibiotica vaak geen kwaad hoor, geen zorgen maken!
Welke antibiotica heb je gekregen? Als je amoxicilline hebt gekregen kan het zeker weten geen kwaad, dat mag gewoon als je zwanger bent. Kijk anders even in de bijsluiter als je die nog hebt, of zoek online de bijsluiter op. En anders gewoon even ha bellen morgen als je het niet weet en je zorgen maakt.