Wij zijn 6 weken zwanger van de 2e. De oudste is 20 maanden. Helaas willen mijn schoonouders mij niet zien en hebben we dus geen contact met ze. We snappen het niet, dat ze het zelfs niet aankunnen om met ons af te spreken bv bij de speeltuin zodat ze hun kleinzoon kunnen zien. Mijn ouders en zusjes hebben we het nieuws al verteld. Mijn man wil het ook graag aan zijn ouders vertellen, bv per mail. Van mij hoeft het niet zo nodig, ik vind dat ze eerst maar eens gewoon contact met ons moeten hebben. Herkent iemand dit? Of iemand tips?
Ik snap je wel. Denk er zelf ook wel zo over. Vind het lief dat jullie nog wel willen afspreken om hun kleinzoon te zien! (Denk zelf namelijk, als wij niet welkom zijn, dan de kinderen ook niet. En ja ze zijn/worden opa en oma, maar dat betekend niet gelijk dat ze goede opa en oma zijn). En heb zelf liever mensen om me heen waar ik echt wat mee heb en me kinderen ook. Maar dat komt door omstandigheden natuurlijk dat ik zo denk! Ik zou ze wel laten weten dat jullie een kindje verwachten (hier hebben we geen contact met ml zijn vader. Maar we hebben wel laten weten dat we een kindje verwachte ook met de tweede gedaan). Ook zodat ze het niet van anderen hoorde. Ml heeft niks meer met zijn vader (mede door stiefmoeder), hij heeft ook niks tegen hem. maar heeft wel om zo te zeggen de eer aan hem zelf gehouden om het netjes te zeggen. Wij hebben het ook gemeld toen ze geboren waren. Je zou dus gewoon een apje kunnen sturen of idd een mail met daarin dat je een kindje verwacht.
Vervelend deze situatie. Jammer dat de opa en oma ervoor kiezen om hun kleinkinderen niet te zien opgroeien. Ik zou inderdaad ook gewoon even laten weten dat jullie een kindje verwachten. Dan hou je inderdaad de eer aan jezelf. Succes
Wij hadden er in zo'n situatie waarschijnlijk voor gekozen het niet te 'melden'. Ze horen het vanzelf wel via via. Of niet. Prima wat mij betreft als er verder geen contact is en gewenst is van hun uit. Dan zouden ze het wat mij betreft ook niet persoonlijk te horen hoeven krijgen.