KDV of Gastouder?

Discussion in 'Zwangerschap' started by gezelligemeid, Dec 15, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. gezelligemeid

Aug 25, 2010
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goede avond,

ik ben zwanger van mijn eerste kindje, nu bijna 18 weken. Nu ben ik al die tijd aan het tobben omtrent een kdv of gastouder. Ik zelf ken namelijk geen gastouder en wil wel een betrouwbaar iemand waar ik me ook fijn bij voel.

Weet iemand wat meer voordelen geeft? Ook omtrent vakanties, bij een kdv betaal je gewoon ook de vakantie weken door? Ik ben nog een leek op dit gebied.

2. cherryl

cherryl Fanatiek lid

Jan 27, 2009
    2,923
    0
    0
    wat je moet kiezen weet alleen jij.
    maar ik weet wel dat de dagen dat de kleine niet op het KDV komt (mits je het van te voren hebt gemeld) je op een andere dag mag laten inhalen... zo betaal je dus niet voor niets...
    ik heb zelf geen kdv of gastouder nodig, dus meer kan ik je niet vertellen

3. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

er is al een topic over, ik heb hem even voor je omhoog gehaald.

4. gezelligemeid

Aug 25, 2010
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt, ik ga er meteen even kijken

5. glimworm

glimworm Niet meer actief

na al die zedenzaken op tv :$ blijft glimmie lekker veilig bij mama thuis voorlopig

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik maak gebruik van een gastouder en ben dik tevreden.

Mijn gastouder is een Marokkaanse vrouw met 3 kinderen van eind basisschool leeftijd. ze vangt 4 kinderen op, waaronder die van mij. Ties heeft gewoon een 2e thuis, het is er rustig, gezellig, en omdat ik Ties pas 19.00uur ophaal zit hij altijd huiselijk met hen aan tafel als ze eten.. alsof het geen opvang is.
    Hij is superblij als ik hem breng en wordt boos als hij mee naar huis moet.
    Daarnaast zijn de tijden flexibel: Ties gaat van 11-19 uur en op een kdv zou me dat 2 volledige dagdelen kosten. nu kan ik per uur afnemen. als ik extra opvang nodig heb om wat voor reden dan ook, kan ik bellen en hem gelijk brengen.
    toen we trouwden heeft hij de huwelijksnacht daar geslapen, zo wist ik dat hij op een vertrouwde plek was waar goed voor hem gezorgd zou worden.

de kinderen van mijn gastouder zijn gek op hem en vragen de hele week aan hun moeder wanneer Ties weer komt. ook voor zijn broertje of zusje is de plek al zonder problemen vastgelegd.

ofwel, ik ben heel positief :D

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

denk trouwens wel dat je moet opschieten, met 18 weken ben je al heel erg aan de late kant met een plekje regelen.

8. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

Jan 19, 2009
    599
    0
    0
    Het is idd heel persoonlijk, maar een punt wat je mee kan laten wegen is hoeveel contact je kindje straks met andere kinderen heeft. In mijn geval heb ik nog vrijwel geen vrienden met kinderen in zijn leeftijd om me heen. Via een kdv komt hij met meer kinderen en leeftijdsgenootjes in aanraking dan bij een gastouder, voor ons een belangrijk voordeel.

Share This Page