Hi dames, ik heb pas geleden een reisje geboekt en mijn vriendin heeft het geld gestort maar dit is niet aangekomen, nou heeft zij contact gehad met de bank en het geld zou terug gestort worden, binnen een paar weken, ik vind het een heel raar verhaal van haar. Heeft iemand ervaring hiermee? groetjes
Heeft je vriendin het dan naar een verkeerd rekeningnummer overgemaakt? Want het zou dan natuurlijk bij iemand anders op de rekening terecht gekomen kunnen zijn. En voor zover ik weet mag de bank dat er niet zomaar afhalen. Dan moet een verzoek aan de klant gedaan worden.
nou normaal als de bank het zelf terug stort heb je het binnen een dag al erop staan. Ik kreeg toen ook nog geld terug en ik belde naar de bank en nog geen 4 uur later stond het er weer op
Op zich was het volgens haar naar het goede nummer overgemaakt ze hadden het alleen niet ontvangen(was dus kwijt denk ik), de bank kon het wel traceren blijkbaar en het zou binnen een paar weken terug gestort worden want het verzoek zou naar het hoofdkantoor gaan..
als ze het via internet heeft gedaan 24 uurtje ( zelfde bank 0 t/m 1 uur ) via acceptgiro 7 dagen, via de bank 0 t/m 1 uur, telefoon overboeking gemiddeld 2 dagen. xx
Het ligt er helemaal aan wat de oorzaak is van het niet aankomen van het geld. Maar wat ik van jou begrijp is dat het geld helemaal niet aangekomen is op de betreffende rekening? Dan heeft of de bank het verkeerd geboekt (dat gebeurd amper indien de betaling elektronisch is overgemaakt) of het kon door een andere oorzaak niet geboekt worden en dan staat het op een tussenrekening bij de bank. Maar dit laatste gebeurd vaker bij boekingen die op het postkantoor zijn gedaan, dan bij betalingen die elektronisch worden gedaan. Deze laatste gaan meestal vanzelf terug naar de rekening van afkomst als de bank het bedrag niet kan boeken (bijvoorbeeld niet bestaand rekeningnummer/geblokkeerd rekeningnumer of naam/nummer komt niet overeen en dat is alleen bij de 7 cijferige postbanknummers).