Hallo allemaal, Zoals de titel al zegt; HCG wel gestegen maar is de laatste keer niet zo snel gegaan. Vanwege een EUG begin dit jaar (positieve test op 24/1 operatie op 18/2) moest ik contact opnemen zodra ik weer een positieve test had en een echo in laten plannen met 5.5wk. 28/5 licht positief getest. 31/5 'NOD'. Maar toen wel bloedverlies. Toch bleven testen oplopen. Week geleden ZKH gebeld met dit feit. Moest direct komen. Uiteraard nog niks te zien, volgens gynaecoloog was ik 5 wk. Zij rekende vanaf laatste menstruatie. Duidelijk uitgelegd dat ik in april vroege miskraam had. En eisprong rond 18/5 had (ovulatietesten). HCG laten prikken. Ze belde me de volgende dag terug: HCG 68. Dus geen zwangerschap en een bbz uitgesloten volgens haar. Ik snapte het niet, ik voelde me zwanger en 68 met 4wk was toch wel oke!? Ik eiste een 2de test. Dus 2 dagen later weer prikken. Zou de volgende dag dan uitslag krijgen tussen 12 en 13u.. half 10 telefoon; HCG nu 200! Dus toch zwanger! Maar waar het zit...?? Dus vrijdag moest ik terug komen bij collega van haar. Eerst HCG prikken daarna eventueel weer een echo. Vrijdag HCG 500! Dus mooie stijging. Nog steeds niks in de baarmoeder te zien.. Bloedverlies was inmiddels wel gestopt! Morgen nieuwe afspraak. Maar moest bellen bij buikpijn en/of bloedverlies. Ook in het weekend! Dat gebeurde op zondag.. zaterdag begon t weer met licht roze bij afvegen.. zondag ook drupjes bloed in inlegkruisje. Dus toch maar gebeld. Moest langskomen.. Echo weer niks te zien.. HCG; 690.. Volgens die gynaecoloog wordt het een miskraam of toch weer een buitenbaarmoederlijke zwangerschap...
Met een waarde van 690 hoeft er ook nog niets te zien te zijn. Zagen je eierstokken/eileiders er wel normaal uit? Ik heb ervaring met vroege echo's alleen niet met bloedverlies dus helaas kan ik je daarin niet geruststellen . Wanneer mag je weer heen?
Ze vinden de stijging van 500 naar 690 in 2 dagen niet voldoende.. Morgenmiddag weer een afspraak staan.. Is killing dit..☹
Ohh dit moet echt heel naar zijn, wat een onzekerheid Ik heb hier geen ervaring mee maar ik wou je wel veel sterkte wensen.
Dit klinkt idd als heel weinig. Hcg verdubbeld om de 2-3 dagen. Een stijging van 190 in 2 dagen klinkt dus niet zo goed.. Op een echo is vanaf hcg 1000 iets te zien
4/6 68 6/6 200 8/6 500 10/6 690 Die laatste is niet goed.. Maar dan ga ik direct weer hoop zoeken in; de verdubbeling van de eerste naar de laatste (Dus die andere 2 niet meenemend) is wel in orde...
Helaas.. Gisteren was HCG rond 430. Dus afgenomen. Ook 'iets' te zien in de linker eileider.. Dus wéér een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.. Mijn lichaam lijkt het nu wel zelf op te ruimen.. Mocht weer naar huis onder voorwaarde dat ik niet alleen thuis zou zijn, mocht t toch gaan scheuren.. Morgen weer bloedonderzoek en echo...
Dat klopt niet helemaal, ik had vorige week hcg van 430 en er was duidelijk een zwangerschapsring te zien in mijn baarmoeder.
Ja dat kan maar een vruchtje met hartje verwacht je met hcg van 1000 of meer. Een ring is al snel te zien maar dat zegt eigenlijk niks behalve dat de zwschap in de baarmoeder zit.
Wat een ellende meis. Voor de 2e x. Heel veel Sterkte gewenst. Hoe is het nu? Hoe was je vorige bbz verlopen? En had je nog iets van pijn bij deze bbz? Xxx
O Nee. Wat heftig. Heel veel sterkte gewenst. Heb je inmiddels een behandelplan over hoe nu verder? Xx