Onzeker na miskraam

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Bodille1988, 11 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lacer

    Lacer Lid

    23 jul 2018
    78
    97
    18
    Vrouw
    Toen op 7w en 1d. (Ik zelf dacht 7w en 6d maar ben dus terug gezet) Vandaag ben ik 8 weken. :roflmao:
     
    Bodille1988 vindt dit leuk.
  2. AHVDB

    AHVDB Lid

    16 apr 2019
    15
    4
    3
    Vrouw
    Ja inderdaad.. Niet teveel bij alles stil staan, maar daar is mijn hoofd het helaas niet altijd mee eens.
    9 mei heb ik de eerste echo, ben heel benieuwd. Wanneer heb jij de eerste echo?
     
  3. Buurvrouw31

    Buurvrouw31 Actief lid

    4 okt 2012
    441
    48
    28
    Utrecht
    Hallo, ik klets ook graag even mee. Ik ben vandaag precies 6 weken zwanger van 2e kindje, ivf. In december een miskraam gehad dus ben enorm bang dat het weer mis gaat. Er zijn dagen dat ik helemaal niets voel in mijn buik maar heb ook al 3 keer een nacht gehad, vannacht ook, met veel zeurende lage buik- en rugpijn. Ik maak me daar toch wel druk om. Bij mijn mk had Ik ook steeds lage rugpijn . 1 mei is mijn 1e echo. Nog een week aftellen dus.
    Zijn jullie al misselijk of hebben jullie al een afkeer van bepaald eten?
    Succes allemaal met wachten!
     
  4. xMandykus

    xMandykus Lid

    7 apr 2019
    97
    30
    18
    Vrouw
    Hoi! Na een fikse blaasontsteking en een kuur van 7 dagen waardoor ik me helemaal beroerd voelde, voel ik me nu wel aardig goed weer. Niet zo mega mor meer en af en toe wat misselijk. Maar denk dat ik door de antibiotica me rotter voelde haha. Over precies 1 week m'n eerste echo, ben de dagen aan 't aftellen
     
  5. xMandykus

    xMandykus Lid

    7 apr 2019
    97
    30
    18
    Vrouw
    Maar hoe gaat ie met jou? Jij ook 1.mei eerste echo toch? Pff ik nog tot Savonds wachten haha. Spannend allemaal!
     
  6. Bodille1988

    Bodille1988 Actief lid

    14 mei 2018
    198
    59
    28
    Vrouw
    1 mei, dus nog een kleine week afwachten. Ik word steeds meer gespannen merk ik.
     
  7. Bodille1988

    Bodille1988 Actief lid

    14 mei 2018
    198
    59
    28
    Vrouw
    Ik begrijp het helemaal! Ik heb in februari een miskraam gehad en nu 7.5 week zwanger. Maak me steeds meer zorgen. Ik ben sinds vorig weekend een beetje misselijk aan het worden. Maar sinds gisteren weer wat minder misselijk. Dus dat zijn zorgen. Ik ruik alles erg sterk en gewoon bruin brood kan ik niet ruiken en daar moet ik ook niet aan denken haha. Ook wel hoofdpijn. En bij jou?
     
  8. Bodille1988

    Bodille1988 Actief lid

    14 mei 2018
    198
    59
    28
    Vrouw
    Ah wat balen joh dat je die blaasontsteking hebt gehad. Wel fijn dat je de kuur nu klaar hebt. Spannend he dit soort dingen?! Ben je al bij de vk geweest? Met mij gaat het wel, vooral heel erg gespannen merk ik. Nu minder misselijk en daardoor maak ik me onwijs zorgen. Ik werd afgelopen weekend om 7u wakker en super misselijk. Nu kon ik gewoon eerst plassen en daarna pas wat eten. Dus ik denk dan meteen het ergste. Hopelijk woensdag goed nieuws!
     
  9. xMandykus

    xMandykus Lid

    7 apr 2019
    97
    30
    18
    Vrouw
    Oh ik herken het zo hé! Na die kuur dacht ik ineens hee ben niet meer misselijk niks maar nu word ik elke ochtend toch beetje raar wakker. Niet kots misselijk maar wel zo van ik moet wat eten anders word ik echt naar.. Dus ik klamp me daar ook aan vast. En idd ik snap jou heel goed hoor. Mijn 1e zwangerschap had ik tot de 1e echo sowieso geen klachten dus het zegt niks! Zo spannend he, nog 6 dagen haha! Laat je me weten hoe het was tegen die tijd?
     
  10. Bodille1988

    Bodille1988 Actief lid

    14 mei 2018
    198
    59
    28
    Vrouw
    Doe ik zeker! Jij ook hè! Ik ben zooo onwijs bang dat het niet goed is. Ik ben vandaag toch wel misselijk geworden. Maar normaal voor het avond eten ook En nu niet. Dus lekker panieken.... we houden elkaar goed op de hoogte! Dat rare gevoel zal vast wel goed zijn, denk ik altijd. Maar het blijft spannend!
     
  11. AHVDB

    AHVDB Lid

    16 apr 2019
    15
    4
    3
    Vrouw
    Spannend idd..
    Ik loop vanwege burn-out klachten bij een psycholoog en werk daar met een gedachten schema. Ik blijf dat steeds maar herhalen in mijn hoofd als ik er teveel aan ga denken. Ik kan er nu niks aan doen, helpt het om me zorgen te maken? Ik maak alleen mezelf er gek mee, het veranderd niks aan de situatie en stress is sowieso niet goed. Ik kan er nu beter van proberen te genieten en het loslaten. De vorige zwangerschap heb ik een muurtje om me heen gebouwd, omdat ik eerst de eerste echo af wilde wachten. De klap kwam net zo hard aan dus dat heeft ook geen zin voor mij..
     
  12. AHVDB

    AHVDB Lid

    16 apr 2019
    15
    4
    3
    Vrouw
    Herkenbaar! Ik vergelijk ook m'n klachten met de klachten die ik had met de mk. Maar alle zwangerschappen zijn anders, dus het hoeft helemaal niks te zeggen!
    Ik ben vooral in ochtend misselijk en overdag wisselt het een beetje. De ene dag voel ik me prima, maar de laatste 2 dagen een beetje lamlendig.. Heb het gevoel dat ik moet eten om het gevoel weg te krijgen of iets moet ondernemen of rusten.. Tussendoor slapen wil ik eigenlijk niet doen, want ik word altijd zo beroerd wakker en dan ben ik bang dat ik 's nachts niet meer slaap (al doe ik dat nu ook al niet zo goed) Ik heb nu twee weken vakantie, hoop dat wanneer ik weer aan het werk ben en de hele dag bezig moet zijn, ik me beter ga voelen. Dan heb ik in ieder geval geen tijd om er bij stil te staan ;)
    Jij ook succes met wachten!
     
    Bodille1988 vindt dit leuk.
  13. Buurvrouw31

    Buurvrouw31 Actief lid

    4 okt 2012
    441
    48
    28
    Utrecht
    Ik begrijp het zo goed dat je je steeds meer zorgen maakt! Precies hetzelfde hier. De eerste dagen na het nieuws kon ik nog wel een beetje optimistisch zijn, maar inmiddels ben ik weer zo onzeker. Elk moment van de dag aan het peilen of ik wat voel: ben ik niet toch een beetje misselijk, is dat toch geen maagzuur wat ik voel. Vreselijk! ik kan me op werk ook niet concentreren. Dat je alles heel sterk ruikt is een goed teken! Ik had vanmorgen weer wat zeurderige pijn in mijn onderbuik en nu weer wat zeurende pijn in mijn onderrug. Vannacht pijnlijke borsten. Maar vandaag en gister niet misselijk en daar wordt ik erg onrustig van. Pfff. We hebben allebei 1 mei de echo, toevallig! Sterkte met nog 5 dagen doorkomen...
     
  14. Buurvrouw31

    Buurvrouw31 Actief lid

    4 okt 2012
    441
    48
    28
    Utrecht
    Twee weken vakantie is lekker, maar nu ook vervelend dat je er daardoor steeds tijd voor hebt om na te denken over wat je voelt... Ik heb de afgelopen 2 weken heel vol gepropt met dingen zodat de dagen een beetje sneller lijken te gaan. Maar dan lig ik dus 's nachts te malen of tijdens afspraken op het werk...Je hebt gelijk dat alle zwangerschappen weer anders zijn, dat probeer ik mezelf ook wijs te maken. Maar zonder echo blijft de onzekerheid toch. Al weet ik dat na een eventueel goede echo ik ook gewoon meteen weer bang ben of het niet alsnog mis gaat. Sterkte met de vermoeidheid en misselijkheid!
     
  15. Bodille1988

    Bodille1988 Actief lid

    14 mei 2018
    198
    59
    28
    Vrouw
    Wat een goeie zeg! Daar moet ik ook wat mee doen! Ik ga het opschrijven en proberen te onthouden. Ik heb altijd gevoelige darmen en door de stress wordt dat veel erger. Daardoor weer zorgen haha... Maar als ik deze zin wat vaker tegen mezelf kan zeggen, wie weet werkt dat voor mij ook wel! Wat vervelend dat je een burnout hebt. Ik heb het ook gehad een paar jaar geleden. Ik hoop dat je je snel weer lekker in je vel voelt! Bedankt voor jouw goede tip!
     
    AHVDB vindt dit leuk.
  16. Bodille1988

    Bodille1988 Actief lid

    14 mei 2018
    198
    59
    28
    Vrouw
    Nou, vooral dat he?! Dat je soms wel misselijk bent en dan weer niet, dat je dan weer wel last hebt van steekjes in je buik en vervolgens gewoon onwijs pijn in je buik. Over alles kan je je zo zorgen maken. Bij mij is dat geur indd heel goed en bij jou je pijnlijke borsten. 1 mei hebben er echt een aantal meiden een echo. Wat fijn! Hopelijk allemaal goed nieuws! En hopelijk allemaal over 8 a 9 maanden met een kleine in onze armen. Laat je ook weten hoe je echo is geweest? Is wel heel toevallig allemaal haha...
     
  17. kwebbelsnoes

    kwebbelsnoes VIP lid

    29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Ik herken het helemaal, na 2 vroege miskramen nu superonzeker. En nu heb ik sinds gistermiddag echt aanhoudende buikpijn, dus schiet in paniek :(
    Ik heb 9 mei mijn eerste echo, maar mijn vk heeft me op het hart gedrukt om eerder te bellen als ik me zorgen maak, dus als dit zo blijft ga ik maandag wel bellen!
     
  18. AHVDB

    AHVDB Lid

    16 apr 2019
    15
    4
    3
    Vrouw
    Vanmorgen iets bloed bij het afvegen slijmerig en licht roze.. Net nog een keer naar de wc, durfde bijna niet meer te gaan, maar gelukkig niks bij het afvegen.
    Dat zinnetje door m'n hoofd heen laten gaan helpt nu iets minder goed..
    We kunnen alleen maar afwachten en dan duurt een week heel lang..

    Wat naar kwebbelsnoes dat je er al 2 achter elkaar hebt gehad. Ik kan me je onzekerheid heel goed voorstellen! Sterkte met afwachten en verstandig om de vk te bellen. Die van mij zei dat ook aan de telefoon, we hebben liever dat je belt dan dat je op internet van alles gaat lezen.. Maarja dat kan ik natuurlijk weer niet laten.
     
  19. kwebbelsnoes

    kwebbelsnoes VIP lid

    29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Ik heb mezelf ook helemaal gek gemaakt door te googlen, moet ik echt niet meer doen idd.
     
  20. AHVDB

    AHVDB Lid

    16 apr 2019
    15
    4
    3
    Vrouw
    Heb je nog gebeld?

    Ik heb net wel even gebeld ivm het bloedverlies.. Ze denkt dat het geen teken van een miskraam is, maar dat er door de doorbloeding van de baarmoedermond een bloeding is gekomen. Ik mag aanstaande donderdag komen voor een echo voor meer geruststelling gezien onze geschiedenis.. Ik ben dan 6 weken en 4 dagen, het hartje kan al kloppen, maar waarschijnlijk nog heel traag wat ook nog niet zoveel zegt. Daarna kan het alsnog misgaan, maar een vruchtje met een kloppend hartje zou voor mij al zoveel schelen in zorgen denk ik.. Al ga ik me waarschijnlijk daarna alsnog zorgen maken over een eventuele miskraam.. Geloof dat ik pas opgelucht kan zijn als ik het kleintje in mijn armen kan houden.
     

Deel Deze Pagina