Onzeker na miskraam

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Bodille1988, 11 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwebbelsnoes

    kwebbelsnoes VIP lid

    29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    De buikpijn is weg gegaan en voel me nu weer goed, dus heb niet meer gebeld, ben er ook weer iets meer gerust op.
    Wat jij benoemt is precies de reden waarom ik deze week nog geen echo wilde, bij een traag hartje ben ik er nog steeds niet gerust op, ik heb deze week vakantie dus ga leuke dingen doen met de kinderen, dan zijn die 10 dagen vast zo om
     
  2. AHVDB

    AHVDB Lid

    16 apr 2019
    15
    4
    3
    Vrouw
    Ja lastig inderdaad.. Daar heb ik ook wel over nagedacht.. Maar de echo van 9 mei blijft gelukkig ook gewoon staan. Wat een onzekere rottijd is het ook zeg, moeilijk om er nu al van te genieten..
    Fijn dat de buikpijn weg is gegaan en je je weer goed voelt! Hopelijk blijft dat zo!
     
    kwebbelsnoes vindt dit leuk.
  3. xMandykus

    xMandykus Lid

    7 apr 2019
    97
    30
    18
    Vrouw
    Hoi @Bodille1988, ik heb gisteren toch een echo gekregen. Ben 6+5 nu (schatte mezelf op 7+4 nu maar zal wel latere innesteling geweest zijn). Ze zagen een mooi hartje kloppen ook en ernaast nog een leeg vruchtzakje zoals je ziet. Ik denk dat het een vanishing twin is maar ben benieuwd over een paar weken. Jij mag morgen voor je echo toch?
     

    Bijgevoegde bestanden:

    AHVDB en Brinta vinden dit leuk.
  4. Piep15

    Piep15 Lid

    14 dec 2018
    55
    27
    18
    Vrouw
    Hoi Hoi Meiden

    Ik sluit me ook bij jullie aan..
    17 dec miskraam na spontane zwangerschap.. het verdriet was groot
    Ik was spontaan in verwachting na een dochter uit intensief ICSI traject.. Ik hield al van dat kindje vanaf het moment dat ik een test deed... Het was zo onverwacht maar zo welkom.

    Vanaf het moment van die miskraam, die zwarte (rode) dag houdt ik netjes mijn cyclus bij in een app en had cyclussen van 24dg (eerste cyclus na MK) 26dg - 28dg - 26 dg en zit nu op 31dg en nog geen tekenen van de menstruatie.

    Ben wel angstig maar begin ook wel een beetje aan een zwangerschap te denken, ben ook niet fit de afgelopen dagen en heb een knoop in mijn maag en blijf beetje 'opboeren' al ben ik ook bij de osteopaat geweest..

    ik wil nog geen test doen omdat ik dat nog niet durf, ik durf namelijk ook nog geen verloskundige te bellen mocht ik wel in verwachting zijn...

    ik blijf tot ik ongesteld wordt lekker met jullie mee lezen naar jullie positieve verhalen en echo's dit geeft mij wel echt moed!
     
  5. Buurvrouw31

    Buurvrouw31 Actief lid

    4 okt 2012
    441
    48
    28
    Utrecht
    Dames die vandaag ook hun eerste echo hebben: heel veel succes!!

    Piep: ik hoop dat je snel een positieve test hebt! We hebben in december in hetzelfde topic geschreven. Ik had op 20 december een miskraam, vlak na jou.
     
  6. Piep15

    Piep15 Lid

    14 dec 2018
    55
    27
    18
    Vrouw
    Hoi Buurvrouw,

    Dat klopt inderdaad, en wat toevallig dat we hier nu ook weer samen schrijven..
    Kan steeds wel janken dat mijn menstruatie uit blijft, van geluk denk ik emoties vliegen echt alle kanten op.

    We willen graag een broertje of zusje voor onze eerste.
    Mijn broer verwacht ieder moment zijn 2e dus even kijken hoe wij het gaan melden dat er mogelijk bij ons ook wat aan komt.
    Durf nogsteeds geen test te doen...

    Hoe gaat het met jou Buurvrouw?
     
  7. Buurvrouw31

    Buurvrouw31 Actief lid

    4 okt 2012
    441
    48
    28
    Utrecht
    Wat ontzettend spannend! Kan me je blijdschap goed voorstellen. Hoe lang wil je wachten voordat je gaat testen? Ik ben vandaag precies 7 weken zwanger. Na de miskraam hadden we nog 1 embryo maar die ging stuk bij het ontdooien. Weer een tegenslag. Toen begonnen aan onze 3e ivf en daar ben ik nu zwanger van. Ik heb vanmorgen de eerste echo gehad en het hartje klopt. We vinden het nog wel erg spannend maar so far so good...
     
  8. Piep15

    Piep15 Lid

    14 dec 2018
    55
    27
    18
    Vrouw
    Wat een tegenslagen zeg!
    Dan denk je dat je nog een TP hebt voor je een nieuwe poging in gaat en gaat het stuk... balen zeg...

    Ik begrijp dat je het spannend vind hoor! Maar wat fijn dat het hartje klopt... Wat zul je je gelukkig hebben gevoeld na die echo!

    Heb je nu nog iets in de vriezer?

    Ik voel me zo dubbel.. hoor nergens bij voor mijn gevoel, dochter is ICSI dus veel contact gehad met vrouwen in het traject.. Raar maar waar zit ik nu in het spontane circus maar hier begrijpen ze mijn angst enzo niet...

    Straks weer moederdag, dag om een kaarsje te branden voor de vrouwen die geen moeder mogen worden en de vrouwen die een kindje zijn verloren.. bij mij altijd een gelukkige dag met een zwart randje
     
  9. xMandykus

    xMandykus Lid

    7 apr 2019
    97
    30
    18
    Vrouw
    @@Bodille1988 hoi, hoe is het vandaag gegaan? Je had om 10 uur je echo toch..
     
  10. Indirab

    Indirab Lid

    26 dec 2018
    41
    12
    8
    Vrouw
    Jaaaaa ontzettend onzeker in november 2018 m'n eerste mk gehad.. Toen in februari weer zwanger.. Maart weer mk helaas.. Nu gelukkig weer zwanger net 4 dagen geleden getest... Ben zo nerveus en gespannen. Bij alles wat ik voel schiet ik in de stres heel lastig.. Ik wil genieten maar 't lukt me nog niet
     
  11. Bodille1988

    Bodille1988 Actief lid

    14 mei 2018
    198
    59
    28
    Vrouw
    Sorry, lang niks van me laten horen. Vorige week de 1e echo gehad en die zag er goed uit. Zo fijn! Op dit moment heb ik ontzettend last van mn darmen en maak ik me ernstige zorgen dat dat dan te maken heeft met een eventuele miskraam, of beter gezegd missed abortion. Dat had ik de vorige keer. Ik heb volgende week weer een echo gepland, deze betaal ik zelf en doe ik omdat ik hoop dat ik dan een beetje meer rust krijg. Ik ga nu even alles bijlezen!
     
  12. Bodille1988

    Bodille1988 Actief lid

    14 mei 2018
    198
    59
    28
    Vrouw
    Ja! Sorry voor de late reactie. Ik heb de echo gehad en gelukkig was het allemaal goed. Ik ben nu alleen heel erg gespannen of het allemaal nog steeds goed is. Hoe is het met jou? Heb je inmiddels al een 2e echo gehad?
     
  13. xMandykus

    xMandykus Lid

    7 apr 2019
    97
    30
    18
    Vrouw
    Ah wat fijn om te horen, was er al bang voor omdat ik niks meer hoorde. Nee heb dinsdag de 2e echo, anders duurt het zo lang tot de termijnen echo. Ben erg benieuwd idd. Vraag me soms ook idd af of het goed is nog. Maar ben vorige week ontzettend beroerd geweest en deze week gelukkig iets minder maar nog wel misselijk en vooral heel moe en slap. Dus daar houd ik me aan vast haha!
     
  14. Bodille1988

    Bodille1988 Actief lid

    14 mei 2018
    198
    59
    28
    Vrouw
    Moet je ook zeker doen! Laat je weten als je weer de echo hebt gehad? Spannend he! Nog een paar weken, dan hebben we iets meer zekerheid!
     
    xMandykus vindt dit leuk.
  15. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Hier ook onzekerheid .. eind januari missed abortion en 11 maart pas curettage van restweefsel. En nu weer zwanger, 5.4 denk ik zo. Ik heb nog maar weinig kwaaltjes waardoor ik wel onzeker ben weer.. maar wil ook geen vroege echo, heb nu met 8 wk ingepland.
     
  16. Bernadine

    Bernadine Lid

    22 mei 2019
    73
    39
    18
    Vrouw
    ik ken je gevoel, ik ben nu zelf 5,4 weken zwanger. vorig jaar kreeg ik onverwachts een missend abortion en dat met 7,1 week (4dec 2018 overleden). maar heb meteen verloskundige gebeld voor een vroege echo en die krijg ik nu over 2 weken dan ben ik 7,2 weken zwanger(4-6). maar durf niet blij te zijn of van de zwangerschap te genieten. ik voel me nu ook eigenlijk helemaal niet zwanger, en vanmorgen bij de HA geweest en die vertelde mij dat dit normaal was. ze durfde ons zelfs niet te feliciteren omdat ze niet wist of dit gepland was (die opmerking blijft pijnlijk). ik heb nu z'n speciale app op telefoon, https://www.pregnancy-meter.com/
    daar kan je soort dag boek bij houden en dat doe ik dus ook.bij me partner komt de besef langzaam dat hij vader word, heeft nu ook aan een vriend van hem verteld, die was al helemaal blij voor ons.

    maar ik neem nu wel meer rust dan de eerste keer, en til ik geen zware dingen, zoals boodschappen die zwaar zijn.

    ik wens u heel veel succes



    https://www.nodapp.nl/banner/blue-pink/s0/2020/1/18/zw-banner.jpg
     

Deel Deze Pagina