Tot wanneer reden jullie auto?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Jel, Sep 2, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jel

Jel Niet meer actief

Mijn ouders zijn soms een beetje bezorgd over me en vinden eigenlijk dat mijn man nu vooral moet rijden en niet ik. Ik vind het wat overdreven en voel me prima. Ik vind het ook lekker relaxed om te autorijden, heb er altijd lekker de muziek bij aanstaan en zing dan lekker mee.... Word er lekker rustig van of zo.... Hou er niet van om op de bijrijdersstoel te zitten, meestal ben ik sowieso, zwanger of niet, degene die rijd. Vaak hoor je dat de man meer rijd, maar bij ons is het andersom...

Ben wel benieuwd of jullie en tot welke week van de zwangerschap jullie nog auto reden? En hoelang na de bevalling ging je weer autorijden?

2. huggy

huggy Actief lid

Apr 10, 2012
    345
    0
    0
    Gastouder
    Dordrecht
    Hier auto gereden tot de dag voor mijn bevalling (Fietsen ook de avond voor mijn bevalling nog) een week na mijn bevalling heb ik beide weer opgepakt!

3. tabithamondial

Jul 20, 2010
    23
    0
    0
    Werk met Harddravers
    Zaanstad
    ik was uitgerekend afgelopen maandag, maar ons wonder is er nog niet, maar ik rijdt nog steeds auto..

als het gaat, dan gaat het.

4. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

Mar 18, 2009
    1,795
    1
    0
    Grunn!
    Bij dochter tot een paar dagen voor de inleiding met 38 weken. Nu rij ik ook nog steeds in de auto.

5. ladyw

ladyw Fanatiek lid

Nov 4, 2011
    1,233
    2
    0
    Bergen op zoom
    Ik ben morgen 38 weken zwanger en rijd nog steeds auto. Het is dat m'n buikje wat strakker zit,maar het lukt nog steeds. Fietsen gaat niet echt goed meer vanwege rugklachten en het voelt niet zo lekker omdat het kindje is ingedaald. Maar als je daar geen last van hebt kan je nog best fietsen;)

6. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

Dec 20, 2005
    3,152
    0
    36
    tot 2 uur voor de bevalling:) zoontje naar de creche gebracht in andere stad...en erna na 2 a 3 dagen; wilde savonds ff op pad voor een boodschapje:)
    je moet doen waar je je goed bij voelt toch?!

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Ik heb tot de bevalling auto gereden. Bij Eva was dat met 40 weken en 5 dagen geloof ik (met 41 weken bevallen) en bij Lisa met 40 weken en 4 dagen (dag erna bevallen). Lisa is op een dinsdag geboren en op vrijdag heb ik Eva met de auto naar het kdv gebracht. Heb bij beide bevallingen geen knip of scheur gehad en dus ook geen hechtingen.

8. Blackie

Blackie Bekend lid

Jan 9, 2012
    937
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn man is ook zo bezorgd harstikke lief maar neem de auto wel nog eens mee maar niet meer voor lange ritten. Dit is puur omdat ik dezelfde houding niet lang meer volhoud.
    Maar zolang ik me nog goed genoeg voel neem ik gewoon de auto als ik met hond naar bossen ga of voor boodschappen ofzo.
    Ik kan ook niet meer fietsen, hoe kom ik anders nog op pad??:p

9. soura

soura Bekend lid

May 16, 2011
    623
    0
    16
    Ik volg nu mijn rijlessen. Dus ik kan nog geen eens goed auto rijden. Maar gelukkig heb ik niet geluisterd naar iedereen. Mensen kunnen heel erg bemoeien, wat je wel en zeker Niet moet doen tijdens je zwangerschap.

10. Koon

Koon Niet meer actief

Tot de bevalling..

En daarna, na 2 weken ofzo.

11. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,466
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Tot de dag dat ik ingeleid werd. Was zelf naar de verloskundige gereden (WKZ, dus verbonden aan het ziekenhuis). Ik was inmiddels 39 en een halve week. En moest gelijk blijven ivm hoge bloeddruk.
    De buurman heeft toen mijn auto opgehaald, hihi.

12. vlinderke

vlinderke Bekend lid

Dec 16, 2009
    763
    0
    0
    Ik ga ook nog steeds met de auto op pad en zal dit blijven doen tot aan de bevalling.

13. tulip

tulip Niet meer actief

Een,uurtje of 3 voor de bevalling. Ik was nog ff gaan shoppen

14. beccie

beccie Niet meer actief

bij mijn eerste zwangerschap heb ik tot het einde ook zelf autogereden,
    ik moet ook wel, ben door de week veel alleen thuis dus boodschappen en dat soort dingen moest ik toch wel doen.
    en hier in het dorp zijn verder ook niet veel winkels

na de bevalling denk ik na een week of 2 weer weg geweest in de auto alleen,
    maar ik had aardig wat hechtingen dus kwam de eerste week sowieso nog niet veel de deur uit :)

Gewoon gaan rijden als je jezelf er goed bij voelt :)

15. Jel

Jel Niet meer actief

Nou zo aan jullie reacties te lezen is er ook echt geen reden om niet te autorijden... ik ga lekker mijn gang dus, in de auto... En wie weet ook wel tot het allerlaatste eind. :)

16. 86Laura

86Laura Bekend lid

Jun 3, 2012
    772
    1
    0
    Helaas rijd ik niet zoveel auto meer nu. Sowieso zit ik al sinds 1 aug. thuis (hoge bloeddruk, ernstige hoofdpijnen etc). Dus het is voor mij niet meer te doen om veel te rijden. Ik rijd hoogstens nog stukjes van max. een kwartier, maar dan wel met iemand naast me die het kan overnemen als het niet meer gaat. Stukjes naar de winkel (2 min) durf ik nog wel alleen aan :p

17. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik ben 's avonds van het ziekenhuis naar huis gereden en 's nachts werd onze zoon geboren. Bij mn dochter kreeg ik met 37 weken een paniek aanval op de snelweg, auto op de vluchtstrook en ik durfde niet meer verder. Heb huilend naar huis gereden en daarna niet meer gereden tot ik weer op de been was na de bevalling.

Na bijna 2 weken ben ik weer gaan auto rijden. Gewoonweg omdat ik daarvoor nog niet goed genoeg op de been was, ivm bloedverlies en 2 kinderen is wat meer werk als 1 kind.

18. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

Jun 8, 2011
    3,405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    niks van aan trekken meid, doen waar jij je goed bij voelt... ik ben over 18 dagen uitgerekend... ik rij auto, en ook nog eens gewoon lange stukken (anderhalf tot 2 uur..) Gewoon doen waar je je goed bij voelt, en de dingen waarbij je je niet goed voelt laten. Geniet meid!

19. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Gewoon tot het einde :)

En daarna pas na 4/5 weken weer ofzo toen ik een beetje fatsoenlijk kon zitten

20. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Waarom niet autorijden eigenlijk? Ik rij ook gewoon auto hoor en ook gewoon tot m'n bevalling. Ik vind het een stuk prettiger en veiliger dan op de fiets (waarmee ik sneller op mijn plaat lig) Zwanger betekent toch niet gehandicapt?

Share This Page