Onzeker of het doorzet - miskraam van leeg vruchtzakje

Discussie in 'Miskraam' gestart door Fnoepie, 19 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fnoepie

Fnoepie Actief lid

25 nov 2008
    184
    0
    0
    Allround medewerkster dierenasiel
    Lieve meiden,

Vorige week dinsdag is met 11 wkn zwangerschap geconstateerd tijdens de 1e echo dat er enkel en alleen een leeg vruchtzakje aanwezig was...

Wat een klap en verdriet. Het liefste wil ik dat het via de natuurlijke weg mijn lichaam verlaat en mijn VK vond het ook een goed idee even af te wachten of er zelf een MK op gang zou komen. Een dag later begon ik een heel klein beetje bruinige afscheiding te krijgen en menstruatieachtige buikpijn. Ik was hoe raar het eigenlijk ook klinkt, blij dat mijn lichaam een start gemaakt leek te hebben voor een MK. Maar nu ben ik alweer 5 dgn verder en ik verlies nu bijna niets meer. Het is zowiezo heel weinig geweest en wel ook een beetje helder bloed met wat slijm en hele kleine stolseltjes, maar niet eens te vergelijken met een ongesteldheid. Het menstruatieachtige gevoel lijkt ook af te nemen. Zou het dan toch niet doorzetten?
    Iemand dit ook meegemaakt? Ik vind curettage eerlijk gezegd helemaal niets, ben als de dood voor verklevingen. En die pillen, tja je hoort er wisselende ervaringen mee.
    Ik zou gewoon graag weten of het kan dat dit toch gewoon nog doorzet? Ondanks dat de symptomen af lijken te nemen?
    Die onzekerheid is behoorlijk slopend...

Liefs,
    een onzekere en verdrietige mama

2. Stella80

Stella80 Niet meer actief

Allereerst een dikke knuffel. Ik weet uit ervaring dat het niets niks is om zulk nieuws na 11 weken te krijgen.

Ik heb zelf geen ervaring met afwachten. Dat was mijn beslissing eerst ook, maar ik werd er zo onzeker van dat ik na een paar dagen toch voor Cytotec koos. Die deed helaas zijn werk niet volledig en het werd toch nog een curretage. Dat viel me lichamelijk alleszins mee, maar wat je zegt; uiteindelijk wil je vooral verklevingen voorkomen.

Kortom, ik kan je niet echt verder helpen. Wel is het volgens mij zo dat je het uiteindelijk altijd kwijt raakt en dat ook je cyclus sneller weer op gang komt als je afwacht. Met de curretage werd ik na 4 weken weer ongesteld, maar ik lees ook dat het soms veel langer kan duren.

Overigens vielen de pillen mij best mee, mocht je daar toch nog over twijfelen.

Sterkte met je beslissing.

3. ingel

ingel Actief lid

29 nov 2010
    445
    0
    16
    Vrouw
    Friesland
    He meis,

Ik had geen zin om te wachten en koos ook voor cytotec. Na hevige pijn en bloeding met veel stolsels bleek dat mijn lichaam het nog niet had los gelaten, alsvolgt een curetage.

Na de curetage kreeg ik het Asherman syndroom (verkleving). Vanaf mijn miskraam tot aan eindcontrole Asherman was ik een jaar verder.
    Wat ik je vanuit mijn ervaring wil adviseren is als je voor een curetage gaat vraag dan of ze gelijk een spiraal willen plaatsen. Dit voorkomt verklevingen. Ik heb ook gelijk een hormonenkuur gekregen om mijn baarmoederslijm weer te herstellen.

Een maand na mijn eindcontrole van het Asherman werd ik zwanger en in mei 2012 verwachten wij ons pareltje.

Ik wil je heel veel sterkte toewensen met dit verlies en heel veel kindergeluk toewensen voor 2012.

Dikke knuf

4. In AFwachting

In AFwachting Bekend lid

23 okt 2011
    714
    0
    16
    Lieve Fnoepie,

Wat verdrietig dat het niet goed gegaan is :(...

Ik heb met 5 weken en 1 dag een bloeding gehad.
    Naar de huisarts en de gyn geweest.
    Daar kreeg ik te horen dat het niet goed was.
    Ook ik kreeg de keus van afwachten of opwekken door middel van pillen.
    Ik heb gekozen om de natuur haar gang te laten gaan.
    Na 1,5 dag stopte het bloeden.
    Nu, na 4 weken is het gisteren begonnen bij mij.
    Het kan dus best een paar weken duren voor het doorzet.
    Ondertussen nog wel contact gehad met de gyn en hij gaf aan dat dat niet erg was maar dat sommige vrouwen dat emotioneel niet willen.

Ik ben 'blij' met mijn keus om mijn lichaam zelf de kans te geven maar ik kan mij de keus van de anderen ook heel goed voorstellen want het had bij mij ook niet veel langer moeten duren.

Hoop dat je hier iets aan hebt.

Knuffel van In AFwachting, ook voor de andere meiden....

Deel Deze Pagina