wie kan mij een beetje geruststellen??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Deniisee, 6 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deniisee

Deniisee Lid

12 jan 2016
    87
    11
    8
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hoi dames! Alweer zit ik vol zorgen..
    afgelopen week had veel buikpijn. Ik had gebeld naar de vk en ik moest komen voor een echo om te kijken of het geen bbz was. Nou zat het vruchtje perfect. Midden in me baarmoeder. Er was een vruchtzak te zien met vruchtje. Een dooierzak. Verdikt slijmvlies. Maar nog geen hartactie. Ik had zelf uitgerekend dat ik deze week in week 7 zat. Maar de vk zei dat het wss minder lang is dan we dachten. Mijn eerste dag van men laatste menstruatie was 16 januari. En ik had een wisselende cyclus vaak of 28 dagen of 36 dagen. Klinkt allemaal goed die echo. Maar toch ben ik bang dat het niet goed zit. Wie had er ook bij een vroege echo nog geen hartactie en daarna wel. 16 maart heb k weer een echo. Kwa symptomen was ik deze week hele dag misselijk. Maar nu sinds gisteren alleen misselijk als k wat gegeten had. Me borsten waren niet extreem gevoelig nu nog steeds niet. Ik hoop dat k me zorgen om niks maak. Maar ik ben zo bang dat we geen hartje zien 16 maart...

2. Spannend, ken de angst. Heb 4 mn's gehad.
    Maar heb ook positieve verhalen!!

Ik dacht dit keer 6.5 wk te zijn bij eerste echo. Op de echo was overigens weinig te zien dus dacht, het is mis. Maar een week later toch een mooi hartje.. En zie mn banner..
    Dus het kan zeker goed komen! Suc6

3. aboe

aboe Actief lid

2 okt 2012
    246
    10
    18
    Hier ook een keer een (inwendige) echo gehad en volgens mijn berekening 7 weken. Maar tijdens de echo wou de vk mij 2 weken terug zetten vanwege de groei en geen hartactie. 2 weken later weer een echo en toen inderdaad 9 weken zwanger. Kindje zat gewoon heel goed verstopt.

Hoop voor jou hetzelfde!

4. anglca

anglca Actief lid

14 okt 2015
    175
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Heerlen
    Op 3 oktober had ik getest en was positief. Ik dacht toen 8 weken zwanger te zijn. Op 5 oktober daarom eerste echo. Ik bleek toen 5 weken zwanger te zijn. Wel een vruchtzakje maar geen kloppend hartje. Een week later moesten we voor de intake terug en toen was er wel een hartje. Als ik nu terug reken was ik 6,3 weken zwanger.

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.251
    7.289
    113
    Vrouw
    Brabant
    Als je nu uitgaat van een cyclus van 36 dagen, was je vrijdag 5 weken en 5 dagen en je kan vanaf 6 weken het hartje zien kloppen op een echo. Dus nog helemaal geen reden om je zorgen te maken. Ik had zelf mijn eerste echo met 6 weken en 5 dagen en het hartje klopte nog helemaal niet zo krachtig. Maar toch zat het goed. Succes met wachten en de echo 16 maart!

6. Mango393

Mango393 Bekend lid

4 mei 2015
    602
    101
    43
    Toen ik een posi test had kon ik al heeel lang (9 weken) zwanger zijn volgens het tellen vanaf de eerste dag van de laatste menstruatie. Ik wist wel dat ik niet zo ver zwanger was omdat de tests heel licht begonnen en opliepen. Bij de echo bleek ik nog maar 4 weken zwanger. Ze zagen alleen nog maar verdikt baarmoederslijmvlies. Het kan dus zijn dat je ei later was. Geen zorgen maken. De echo was nu goed:) i know makkelijker gezegd dan gedaan..

7. Deniisee

Deniisee Lid

12 jan 2016
    87
    11
    8
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Dankjullie wel voor de reacties! Dat stelt me ook enigszins gerust! Wat een spannende tijd he! Ik ben enorm benieuwd wat 16 maart geeft. Ik heb er ook wel zin ^^ ik laat het in ieder geval weten! Dankjullie wel! Xxx

8. jongemama1993

jongemama1993 Fanatiek lid

5 mrt 2014
    1.187
    3
    38
    Tijdens mijn laatste zwangerschap heb ik ook een vroege echo gehad, met dezelfde reden als jij. Ik was volgens mijn berekening 5 weken. Op mijn echo was helemaal niets te zien, alles wat ze bij jou zagen zagen ze bij mij niet.

Je zult denken: Ach 5 weken, dat is normaal. Inderdaad! Maar bij de volgende echo (8 weken) werd ik een week vooruit geplaatst (9weken). Heb toen tussentijds nog een echo gehad bij de HA, hij vertelde mij dat ik sterk rekening moest houden dat het geen intacte zwangerschap was.

Dus was ik bij de eerste echo 6 weken en een x aantal dagen. Er zou dus wel echt iets te zien moeten zijn in de baarmoeder.
    Ook al was er toen helemaal niets te zien, nu ligt er toch echt een meisje van bijna 3 maanden hier te slapen.

Het kan echt alle kanten opgaan :) Dat er wel dingen te zien zijn dat je echt wel zwanger bent, is al een goed teken! Hartjes gaan tussen de 6/7 weken kloppen. We gaan allemaal duimen dat het hartje bij de volgende echo wel gewoon klopt :)

Deel Deze Pagina