Onzeker! Oude broeken passen (nog steeds) niet

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Prins03, 11 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Hier ook nog een broekmaat groter en een rand over mn broek.
    Hoop idd dat k mn oude maat terug krijg want mis sommige broeken wel :), in de zomer gaat t sneller:D (meer buiten ;) )

2. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn ik ben niet de enige!!

3. Nescio

Nescio Niet meer actief

Dat is heel normaal denk ik! Voor de zwangerschap was ik vrij dun (maat 34/36) en ik was 15 kg aangekomen. Na het verlies van 8 kg na de bevalling bleven die 7 hangen. Ik vond mijn benen opeens weer heel slank, maar die buik! En heupen en billen inderdaad, no way dat ik nog een broek aankon.

Door borstvoeding ben ik uiteindelijk nog 5 kg kwijtgeraakt, mijn buik is zo goed als weg, maar broeken blijven gek zitten. Ik draag ze gewoon niet meer :D vind jurken en rokken veel lekkerder zitten en past ook beter bij me.

4. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    mijn oude kleren kon ik een week naar de bevalling wel weer aan... maar het zat echt wel heel anders/vreemd! doordat mijn lichaam anders is gevormd door de zwangerschap zit het helemaal niet meer zoals het voorheen zat. qua kilo's dus wel tevreden hier, maar qua pasvorm minder. dat kan ook nog ;)
    ik hoop dat het nog beter wordt in de loop der tijd, of dat een tweede het weer overhoop gaat halen :p

5. Mootjuh87

Mootjuh87 Actief lid

13 jul 2011
    447
    0
    0
    Hier ook na 6 maanden redelijk terug op gewicht. Maar het lijkt wel of het gewicht nu op een wat onfortuinlijker manier is blijven plakken....
    Idd veel op de heupen en kont. Dat je in de spiegel kijkt en ineens een flink achtersteven te zien krijgt!
    Van andere moeders krijg je zoveel verschillende verhalen te horen, varierend van "ik kwam slanker uit de zwangerschap dan toen ik erin ging" tot "meid, wen er maar aan want dat komt nooit meer goed".
    Vreemd is het nooit, al lijkt het soms wel een wedstrijd van wie er het eerste weer op haar oude gewicht is.

6. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.151
    3.027
    113
    Nederland
    Hier 7 maand later en draag ze nog steeds! Pas mn gewonen broejen wel weer, maar zit nog niet lekker. Mowt nog 2 kilo maar Al dat heupvet zie je dan nog.. Blegh. Je bent dus niet alleen:p

7. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    Herkenbaar!

Bij de 1e begon ik weer op "mijn oude ik" te lijken toen ze 11 maand was, maar toen raakte ik weer zwanger, nu gaan de kilo's er nog langzamer af als toen, maar ik heb vertrouwen dat het goed komt :D

8. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Duurde hier ook een maand of 9 a 10 voor die heupen weer smaller waren.

En toen werd ik gelijk weer zwanger. Dus nu zit ik weer in de positie kleding:p

9. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Bij beide kids was ik na een maand of 5 weer op gewicht (beide keren 26 kilo aangekomen) maar bij beide kon ik pas na een jaar mijn eigen broeken weer aan

10. lenatje

lenatje Actief lid

9 nov 2008
    364
    0
    16
    Hier voor mijn bevalling altijd 56 gewogen, was denk ik 15 kilo bij en nadien was er alles redelijk snel af maar dat is het dan ook.
    Van mijn borsten schiet niets meer van over,
    mijn heupen zijn een maat groter gebleven en die poep is serieus gebleven!

11. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Ik ben ondertussen 5 keer zwanger geweest en elke keer kon ik binnen een maand mijn oude kleding (mt 36/38) weer aan. Waarschijnlijk heb ik gewoon geluk gehad.. ;) Alle zwangerschappen ben ik rond de 18/20 kg aangekomen en dat was er binnen een paar weken weer helemaal vanaf.
    Maar ik heb ook wel eens andere verhalen gehoord, dus niets is vreemd...

12. Babsies

Babsies Bekend lid

16 mrt 2010
    817
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb ook een klein maatje (36) maar paste pas na 8mnd weer in mn eigen kleding! En dat ging overigens helemaal vanzelf. Meis probeer je er niet te druk om te maken, je hebt net een prachtig kind op de wereld gezet, wees trots en geniet! Het gaat zeker goedkomen, geef je lijf de tijd :)

13. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik pas ook nog niet in mijn ouder broeken.
    En of het ooit weer goed komt? Geen idee. Misschien niet. Is dat zo'n ramp?

14. Misstiara5

Misstiara5 Actief lid

29 sep 2012
    436
    0
    16
    NULL
    NULL
    2 maanden geleden bevallen.
    18 kilo aangekomen , 15 kilo afgevallen. Maar kan mijn oude broeken niet aan. Die heupen en buik. Droeg maat 36 en maat 42 zwangerschapsbroek. Zelfs een maat 38 zwangerschapsbroek pas ik niet. Ik hoop dat het er wel afgaat. Heb geen zin om geld uit te geven aan maat 42/40 broeken.

15. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook een kleine maat (36) en ben de eerste zwangerschap 17 kilo aangekomen, de tweede keer 15.
    De eerste keer paste ik na een maand of 5 mijn oude broeken weer en de tweede keer na een maand of 8(?). Ik vond dat zelf ook heel vervelend, maar beide keren is het goed gekomen. Heb beide keren (lang) BV gegeven, bij de eerste begon ik daardoor na een maand of 4 flink af te vallen en woog ik op een gegeven moment zelfs echt te weinig.

16. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Ik kom na een week of 2 na de bevalling weer wat normale kleren aan, toen ik weer moest werken was ik weer op mijn gewicht van voor de zwnagerschap. Overigens was ik toen behoorlijk aan de zware kant, zeker 10 kilo te zwaar.
    Aangezien ons leven met kind toch een stuk regelmatiger werd met veel minder kroegtijd, aantal kilo's afgevallen. Ook nog een verbouwing erbij plus wat buikvirusjes van het kdv, dat doet ook wonderen.
    Nu weer zwanger en na 26 weken pas 3 kilo aangekomen (nog druk met het huis afmaken) en nu nog steeds 2 kilo lichter dan voor mijn eerste zwangerschap.
    Maar als het lang duurt om af te vallen, toch maar accepteren dat het niet zo snel gaat en wat kleren in een grotere maat kopen. Persoonlijk wordt ik niet zo blij van die zwangerschapskleren dus daar wil ik zo snel mogelijk vanaf zijn, dan liever even in een maatje groter.
    Ooit ben ik ook van een maat 36/38 naar zelfs 44 gegroeid, voorheen lange tijd op maat 42 gezeten. Hopelijk lukt het me om straks naar maat 40 te gaan maar voorlopig ben ik blij als ik weer gewoon in de oude kleding pas.

Sterkte iedereen en laat je vooral niet gek maken door de mooie verhalen, er zullen er best zijn bij wie het echt zo is maar bij de meesten niet. En dan nog, dat je in maat X past wil nog niet zeggen dat het ook echt je maat is ;)

Deel Deze Pagina