ook een vraagje over menstruatie

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Kevertje83, Oct 29, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kevertje83

Kevertje83 Actief lid

Apr 6, 2011
    106
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste verloskundige,

Bijna 8 weken geleden ben ik bevallen van ons tweede kindje. Na de bevalling heb ik ongeveer 2,5 week gevloeid en daarna nog een tijdje wat gelige afscheiding gehad. Na 4,5 week voor het eerst gevreeën en toen nadien wat licht bloedverlies gehad wat hooguit een kwartiertje duurde. Toen dacht ik dat het misschien beter was om de sex nog even achterwege te laten, omdat ik het bloedverlies na het vrijen ook een beetje eng vond.

Bijna zes weken na de bevalling begon ik weer te vloeien. Eerst twee dagen heel licht alleen bij het afvegen en de daarop volgende dagen zwaarder en had ik toch maandverband nodig. Ik ging er vanuit dat, ondanks het feit dat ik volledige borstvoeding geef (ook 's nachts), mijn eerste menstruatie zich had aangediend. Nu zit ik echter inmiddels op dag 12 van wat ik denk dat mijn eerste menstruatie is, en ik vloei nog steeds. Het is weliswaar minder dan vorige week: een inlegkruisje is voldoende en soms verlies ik bijna de hele dag niets en dan 's avonds toch ineens weer wat bloed. Is het normaal dat dit zo lang duurt, de eerste menstruatie na de bevalling? En hoe lang kan dit nog doorgaan?

Alvast bedankt!

2. Monique

Monique Verloskundige

May 6, 2014
    1,572
    0
    0
    Goedenavond,

de eerste menstruatie na de bevalling is vaak wat heftiger. Het kan zijn dat er meer bloedverlies is en/of dat de menstruatie langer duurt. Vaak is de eerste menstruatie een "grote schoonmaak" van de baarmoeder na een bevalling. Dit is dus normaal en kan geen kwaad. Ik zou je adviseren nog even af te wachten. Succes!

Groetjes Monique

Share This Page