Hoi dames, ik ben nieuw hier op t forum. Ik wil graag even mijn verhaal vertellen en hopelijk herkent iemand zich erin. Mijn vriend en ik zijn bezig met iui (3e poging) met hormonen, 17 november inseminatie gehad. Op dag 3, 6 en 9 extra pregnyl gespoten ivm korte luteale fase. Laatse keer gespoten 5 dagen geleden. Zit nu op 14 dpo en vorl me zwanger en geen menstruatie. Ik heb de afgelopen dagen getest om te kijken of de pregnyl er al uit zou zijn. De testen worden donkerder geworden dus heb ik gynaecoloog gebelt en ik mocht komen voor bloedtest. Hcg waarde is 40. Kreeg te horen dat de test zelf goed was maar dat ze toch een beetje twijfelen ivm de pregnyl die nog in m'n bloed zou zitten. Over een week moet ik terugkomen als menstruatie niet is begonnen. Wat een domper, nu weet ik dus nog niks. Kan pregnyl 1500 na 5 dagen nog voor een hoge waarde zorgen? Pregnyl 5000 is bij mij na 7/8 dagen uit m'n urine. Ik dacht dus dat deze lagere dosis er dan ook wel uit m'n urine zou zijn. Hopelijk is er iemand die iets soortgelijk's heeft meegemaakt en me een beetje kan geruststellen. Groetjes Deer
Hoi Deer, hoe het met de pregnyl werkt weet ik niet, dat verschilt per persoon.. Maar wat raar dat je pas over een week moet terugkomen. HCG verdubbelt iedere 36 a 48 uur, dus in ons ziekenhuis zou je twee dagen later terug mogen komen. Lastig zeg! Los van de pregnyl is een hcg waarde van 40 op 14dpo niet erg hoog. Ik had namelijk op 16dpo een waarde van 172 en toen konden ze niet met zekerheid zeggen dat ik zwanger was. (Heeft uiteindelijk gelukkig wel goed uitgepakt) Ik duim heel erg voor een mooi resultaat en een giga gestegen hcg waarde volgende week meid!! Groetjes
Hoi Ruubs, dank voor je reactie .vond dat zelf ook raar dat ik pas na een week weer terug mocht komen. Vanmiddag weer gebeld en mag ik a.s. maandag komen. Ik hoop zo dat mijn hcg dan is gestegen!