Haii dames, Ik zit momenteel in een IUI traject. Ik ben op dag 3 gestart met gonal- f. Op dag 11 bleek dat ik 3 eitjes had en dat 13 mogelijk zelfs een vierde meegekomen. De IUI ging niet door en moest direct stoppen met hormonen en mocht ook geen pregnyl meer zetten, met een klus verbod. In ronde 27 weet je inmiddels dat je geen maand meer over wil slaan en je wel beter weer. Zwanger worden van een drieling gaat never gebeuren, dus hopelijk wel eentje. Op 7 dpo verloor ik helder rood bloed, maar bleef bij afvegen en beetje in inleg. ooh oh er gaat van alles door je heen. Op 9 dpo gebeld en ik kon langs komen op 10 dpo (vorige week woensdag). Vreemd zaten 3 grote follikel cysten (25mm ps) en dik slijmvlies, dus ongesteld was ik nog niet. Had dit ochtend ook een test gedaan en negatief. Ik mocht niet starten met hormonen, want ik was nog niet ongesteld. Moest wachten tot zondag en dan weer testen. Weer negatief en nog niet ongesteld. Maandag gebeld. Hetzelfde beeld te zien, maar nu ook weer nieuwe kleine follikels erbij en zelfs eentje van bijna 14mm. Moet morgen weer komen. Ze willen nu IUI zonder hormonen gaan doen. Maar mijn buik zit nog vol met oud slijmvlies en die cysten. Iemand hier ervaring mee? Kan iemand mij tips geven? Ik verzeil van in het ene in het andere debacle. Wil nu stoppen met dit geklooi en is doen wat helpend is. Ik kan zwanger raken, maar duurt gewoon heel lang en er gaat ook steeds wat mis.
Je moet inderdaad eerst ongesteld worden. Als je cystes hebt, dan schoppen die hormonaal gezien soms alles in de war. Daardoor word je misschien niet ongesteld. Over het algemeen wordt er dan een Primolut/Provera-kuur gegeven om je menstruatie op te wekken. Als je ongesteld geworden bent, begin je met een nieuwe cyclus.
Dank je jippie. Ze hebben inderdaad besloten om toch provera te geven. Nu wachten tot het los barst. Daarna starten met uitgangsecho. Gesproken over lege follikels. Daar kom je alleen achter met IVF of ICSI uiteraard.