onzeker over borstvoeding en bijvoeding

Discussion in 'Borstvoeding' started by Lieke23, May 11, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    1,938
    1
    36
    We zijn sinds enkele weken wat aan het oefenen met bijvoeding, maar het wil nog niet echt. Zijn begonnen met wortel, broccoli maar ze wil er niets van hebben. Ook niet op de rapley methode. Ze krijgt meerdere dagen hetzelfde. Nu gister een stukje banaan gehad. Vond ze lekker, maar echt enorme buikkrampen gehad en wen enorme groene luier vanmorgen.
    Ik twijfel over of ik moet doorgaan met de hapjes. Heb wel het idee dat ze eraan toe is.Ze slaapt sinds een paar weken erg slecht, vannacht zelfs ell uur wakker terwijl ze er om 22u pas in lag. Ze sliep daarvoor al bijna 2 maanden door van 22u-6u .
    Dus ik dacht eerst dat het aan de Bv lag, dat er er niet meer genoeg aan heeft. Dat wordt me nml veel gezegd. Overdag komt ze wel om de 3 a 4u en is gewoon vrolijk en tevreden en slaapt goed. Maar s nachts is het dan mis. Veel wakker en vaak kleine beetjes drinken. Naast dat het voor mij slopend is twijfel ik gewoon of ik niet iets over het hoofd zie. Ook heeft ze al weken elke keer een temp tussen de 37.5 en 38.5. Ik zie geen tandjes doorkomen en ze laat niet merken dat ze er last van heeft.
    Wat zal ik doen? Wel of niet doorgaan met hapjes? En kan ik al iets van pap proberen ookal heeft ze nog weinig fruit/groente gehad?
    Hoop dat jullie ideeën hebben!
    Oh, ze is 6 maand en 1 week oud

2. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Ze kan best wel last hebben van tandjes ook al zie je nog niks.. Zeker met zo'n ligt verhoogde temperatuur en juist spoken in die nachtelijke uren!
    Zou gewoon rustig door gaan met het aanbieden van groenten en in haar tempo mee gaan. Lekker laten proeven, ook al gaat er nog niet veel in.
    Weet ook niet wie je vertelt dat de BV niet meer genoeg zou zijn?
    Misschien moet je gewoon eens een paracetamol proberen voor de nacht... dat ze toch last heeft van haar tanden zonder dat je al wat ziet. Misschien dat ze dan weer beter gaan slapen??

3. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

Feb 8, 2012
    1,138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze is pas 6 maanden en een week, dat eten komt wel! Mijn dochter is inmiddels 9 maanden en eet sinds een paar weken pas redelijk en zelfs nu wisselt het enorm per dag. Maar tot een jaar is bv sowieso hoofdvoeding dus maak je geen zorgen, waarschijnlijk moet ze er gewoon nog aan wennen dus laat haar nu maar lekker. Overigens zou ik bij erge buikkrampen misschien de bijvoeding even een paar dagen laten zodat de darmpjes weer tot rust komen. Je bv bevat toch alles wat ze nu nodig heeft.
    En de onrust 's nachts kan allerlei redenen hebben, wij hebben ook zo'n periodes. Pap mag je geven, heb ik zelf nooit gedaan maar ik heb hier gelezen dat biobim pp het beste werkt bij afgekolfde melk.

4. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    1,938
    1
    36
    Heb haar vannacht PCM gegeven, ze had om 22u al erge krampen . Ze werd nog wel veel wakker maar niet echt veel huilen meer. Ik stop toch maar even met de bijvoeding dan. Veel mensen om me heen zeggen dat t wakker worden s nachts een teken van honger is en daardoor ga ik twijfelen. Als ze s nachts wakker wordt en niet meer in slaap kan vallen leg ik haar aan, maar dan neemt ze echt geen hele voeding.
    Pap had ik meer bedacht om iets extra te geven, maar als jullie zeggen dst ze nog steeds genoeg heeft aan bv ga ik dat gedoe ook niet aan:)
    Tandjes herinner ik me heel anders van mijn oudste, die was gewoon dagen huilerig en had een grote rode bult in dr kaak, vandaar dat ik daar niet direct aan denk. Maar elk kind is anders natuurlijk.

Share This Page