Full time kolven

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door limili, 29 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. limili

limili Bekend lid

24 apr 2013
    604
    7
    18
    Hoi,

Ik weet niet of het onderwerp hier goed staat maar ik ben op zoek naar dames die ook fulltime kolven. Onze dochter is 10 weken oud en kan niet aan de borst drinken. Om haar toch voor mijn gevoel de juiste voeding te geven (heb niks tegen fv) kolf ik vier of vijf keer per dag en drinkt zij dit in een flesje. Ik gebruik de medela freestyle en die bevalt mij helemaal super.

Het lijkt mij leuk om ervaringen uit te wisselen.

2. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Denk dat het bij "borstvoeding" moet staan..
    Ik kolfde 3 weken fulltime maar reflux, huilbaby etc was lastig en ondanks ik elk 3 uur kolfde had ik niet genoeg voor haar.
    Toe gestopt vrij snel en oo wat wat ik blij..
    Voor mij geen bv en geen kolven meer no voor geen geld
    Hier trouwens sterke baby ze is ondanks fles voeding bijna nooit ziek (2 keer verkouden pas geweest) en ze had buikgriep maar ha verbaasde zich over haar immuunsysteem. Ook slim en vlot dus hier in mijn geval geld niet dat fv slecht is of zo ;))

Goed dat jij dat blijft volhouden want hier was het met zweet en tranen zoveel bv als kolven (had enorme pijn)

3. Riannev

Riannev Actief lid

19 jan 2013
    235
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!

Inmiddels is onze man over op FV maar ook ik was een fulltime kolver!

4. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook fulltime gekolfd tot ze 5 maanden was.

5. mamavaneenpopje

mamavaneenpopje Actief lid

15 feb 2014
    254
    203
    43
    Vrouw
    Goedemorgen :)! Mijn dochter heeft erge reflux vandaar dat ik ook al kolf sinds ze 4 weken is. In het begin kreeg ze wel nog 2 a 3 keer per dag de borst. Maar bleef zoveel spugen dat alle voedingen ingedikt moesten worden. Dus vanaf een week of 8 fulltime kolven en nu is ze 7.5.maand en kolf nog fulltime (4/5 x per dag). Hoop dat de hapjes langzaam beter gaan, want dat spuugt ze ook voor het grootste gedeelte uit en wilt ze bijna niet. Ik gebruik vanaf het begin de avent handkolf en bevalt prima!

6. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'Borstvoeding'

7. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ik geef nu gelukkig 'gewoon' live de borst, maar bij mijn oudste heb ik 10 wkn fulltime gekolfd (nooit aan borst gedronken) en bij de middelste tussen de 3-11 maanden overdag fulltime gekolfd, dus wel veel ervaring met kolven en flesjes geven ;)...

Veel mensen vonden het maar overdreven en 'veel werk' maar eerlijk gezegd heb ik dat nooit zo gevoeld. Het werd echt een routine op een gegeven moment.

8. Cream86

Cream86 Bekend lid

12 feb 2014
    864
    0
    0
    Grunn
    Hier in het begin wel fulltime gekolfd en ik vond vooral de nachten vermoeiend! Eerst flesje, dan kolven en haar overeind houden, dan nog dr luier en zorgen dat ze weer sliep. Ik ben blij dat ik het gedaan heb, maar ben nog blijer dat ze nu aan de borst drinkt.

9. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Ik heb bij mijn eerste een jaar lang gekolfd, omdat ze te vroeg geboren was en ze aan de borst echt alleen maar in slaap viel. Dus zijn we begonnen met flesjes en daar raakte ze zo snel aan gewend dat ze mijn borst al niet meer wilde. Kolven was in het begin heel intensief in het ziekenhuis, maar dat was vooral omdat je ook wilde proberen te voeden. Het werd zo'n lange rits van dingen die je moest doen, dat er bij mij echt een last vanaf viel toen ik gewoon alleen hoefde te kolven en daarna die melk kon geven aan mijn meisje.

Kolven werd normaal en inderdaad routine. Je lijf raakt er zo aan gewend. Ik heb een dubbele kolf en dat is erg fijn. Het ging makkelijk en snel. In 10 minuten had ik beide borsten leeg. Ik keek vaak even televisie of had de i-pad bij me. Zo verveelde ik me niet.

Bij mijn jongste lukt het me wel om borstvoeding te geven. Dat is achteraf gezien wel een stuk makkelijker, maar als je alleen maar kloft, weet je niet beter en dan valt dat ook allemaal mee.

10. madelief80

madelief80 Actief lid

25 apr 2011
    187
    0
    0
    NULL
    Noord holland
    Ik ben ook fulltime aan het kolven.
    Het vergt wel wat tijd omdat je en de fles moet geven en daarna nog kolven. En dan moet de kleine maar net weer rustig zijn
    Dus het is wel best intensief
    Maar ik doe het graag voor m'n kereltje
    Heb trouwens een enkele electrische kolf van medela
    Hoop alleen wat meer productie.. Iemand nog tips?
    Heb er net ook al een topic over geopend :)

11. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    Ik kolf ook sinds het begin fulltime. Ons mannetje is nu 3 weken oud.

Ik vind het zeer intensief, maar heb het er zeker voor over. Ook mijn productie schommelde erg. Ik heb hier ook nog een topic over geopend een aantal dagen geleden. Maar door te clusterkolven, en ook wat vaker te kolven, is m'n productie weer wat opgehoogd. Ik ben nu zeer tevreden.

@madelief80; wat bij mij hielp was 10 minuten kolven, dan 10 minuten rust, en dan weer 10 minuten kolven. Dit doe ik eigenlijk nog steeds bij elke kolfsessie. Probeer ook zeker voldoende te drinken, en goed je rust te pakken.

12. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Ik heb voor mijn zoontje een jaar lang fulltime gekolfd, het was pittig maar op een gegeven moment weet je niet beter. Toen ik na een jaar stopte had ik plotseling tijd over. ;) Nu bij mijn dochtertje de bv liep zoals het hoort, besef ik pas hoe intensief het kolven geweest is.

Met fulltime kolven vond ik het vooral lastig als we een dagje weggingen oid, je moet altijd een ruimte vinden om te kunnen kolven, gelukkig is dit altijd gelukt en heb ik ondertussen best wel een lijst waar je makkelijk kan kolven.

Mocht je vragen hebben, stuur gerust een pb!

13. sain

sain Nieuw lid

20 apr 2014
    1
    0
    0
    Hier een vrijwel Fulltime kolver.
    Na een slechte start waarbij mijn zoontje 9 van de 10 keer de borst weigerde en zo veel energie verbruikte daarmee dat hij geen energie meer had om te drinken. Nadat hij tot 10% was afgevallen op advies van de LK gaan kolven en dit gaan geven via vingervoeden. Dit hebben we 6 dagen volgehouden en toen bleek zowel zijn tongriempje als bovenlip vliesje te kort, maar ook na het knippen bleef hij de borst 9 van de 10x weigeren, en zijn we over gegaan op een flesje borstvoeding.

Uiteindelijk heb ik hem alsnog na dik 2 weken aan de borst gekregen, en zette hij een groeispeurt in...waarna ik na een goeie 1,5 week niet meer genoeg voeding had voor zijn vraag en hij weer enorm boos werd aan de borst.

Daarnaast ben ik op een koemelkvrij dieet gezet en ook daarvan is mijn toch al krappe productie gekelderd wat nu resulteerd in overdag kolven en 1 a 2 flesjes kunstvoeding erbij geven en 's nachts drinkt hij aan de borst, dan heb ik meer voeding en hij meer rust in zijn lichaampje waardoor het wel lukt.

Ook ik zou heeel graag mijn productie willen op krikken, maar ondanks de cluster kolf uurtjes, de nachtvoedingen (soms wel 4 per nacht) en het overdag om de 2 tot 3 uur kolven krijg ik het niet omhoog :(
    Heb gehoord over de domperidon medicatie, maar durf dat niet goed aan....Heeft er iemand van jullie goede ervaringen mee?

14. limili

limili Bekend lid

24 apr 2013
    604
    7
    18
    Ik heb geen ervaring met de medicatie...
    Maar wat vervelend dat je productie zo laag is. Ik vind mijn productie al laag als ik tijdens een kolfbeurt maar 200 cc heb zeg maar. Doordat mijn kleine meid overdag erg onrustig is kom ik slecht aan het kolven toe en merk ik dat mijn productie minder wordt en ik ook eigenlijk geen stuwing heb meer. Herkennen jullie dit? Op dit moment heb ik wel genoeg gelukkig om alle voedingen te kunnen geven in de fles.

Tot welke leeftijd willen jullie doorkolven als de productie dit toelaat?

15. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Ik heb de jongste nu eindelijk bijna volledig aan de borst. Maar dat heeft bloed,zweet en tranen gekost. Ik kolf nu alleen nog de eerste voeding omdat dat sneller gaat dan 's morgens aanleggen tijdens het spitsuur hier en i.v.m. het makkelijker toedienen van medicatie, jbpm en probiotica.

Met de handkolf van Avent kolf ik sneller en meer dan met de Medela symphony.

Ik gebruik trouwens 4 maal daags 10 mg Domperidon i.o.m. de huisarts en lactatiekundige.

16. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Hier begonnen met half kolven half live, omdat links erg moeilijk was, om den duur flesvoorkeur ontwikkeld en overgegaan op fulltime kolven, nu 2 jaar en langzamerhand er flauw van... Ik begin er echt geen zin meer in te hebben, maar doe het voor me meisje (eetprobleem)
    2 juni worden de amandelen geknipt, en dan hoop ik dat t eten erna een stuk beter wordt en ik langzaam kan gaan afbouwen

Vragen stellen kan altijd!! Voel me langzamherhand een pro

Deel Deze Pagina