Mijn zoontje is nu 1 maand oud. Ik geef borstvoeding maar nu sinds een aantal dagen komt hij elk uur. Dit heeft hij vaker gehad. Dan heb ik hem allebei de borsten 15 min gegeven en leg ik hem weg en begint hij te huilen dat hij meer wil. Volgens het CB kan hij makkelijk 4 uur zonder omdat hij al goed op gewicht is Ik moest de tijd gaan rekken om op schema te komen. Nu mag ik hem matsen en hem om de 2 a 2.30 uur geven omdat hij zo hard groeit. Als ik hem nu aan de borst heb dan begint hij na 10 min aan mijn tepels te trekken en van zich af te trappen. Dan denk ik dat hij na een half uur klaar is leg ik hem weg en huilt hij weer en dat houdt hij rustig lang vol als ik hem dan weer aanleg drinkt hij zo weer. Ik ben eigenlijk niet van plan om mijn kindje elk uur aan de borst te hebben ik hou geen tepels meer over. We geven hem dan de speen, troosten hem om tijd te rekken maar daar trapt hij ook niet meer in. De arts van het bureau zei dus dat hij te weinig krijgt en dat ik moest gaan bijvoeden. Ik snap dat niet want hij groeit erg goed. In 1 week tijd 250 gram. Nu is mijn vraag hoeveel mag ik hem dan bijvoeden ik weet niet hoeveel hij van mij nog krijgt. Ook ben ik nu de borstvoeding aan het afbouwen. En als ik hem nu bijvoed spuugt hij de hele lading weer uit en niet zo'n klein beetje ook. Hij drinkt ontzettend gulzig en ik haal de fles en de borst ook wel es even uit zijn mond dat het kan zakken. En Boeren doet hij ook goed. Hopelijk kun je me helpen ik word er namelijk een beetje onzeker van en hij is gewoon niet tevreden als ik hem weg leg. alvast bedankt
Hoi, om de 4 uur drinken is voor een borstbaby vaak absloluut niet haalbaar, moedermelk verteert veel sneller dan kunstvoeding. Kuntsvoeding is zwaar te verteren en mag een bepaalde hoeveelheid niet overschrijden vanwege de toevoegingen, vandaar dat een kindje daar wel iedere 4 uur van drinkt. Als ik goed antwoord wil geven, moet ik ff weten of je door wilt met voeden of echt wilt afbouwen. Kan niet helemaal achterhalen wat je wilt : ) groetjes Kirsten