Vraagje over bijvoeding/opvolgmelk en vitamine D.

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door missyb, 30 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missyb

    missyb Niet meer actief

    Hallo!

    Ik weet dat je pas met 6 maanden echt moet bijvoeden.
    en daarvoor als extratje en om aan de smaak en vast voedsel te laten wennen.

    Maar nu is mijn vraag ik geef borstvoeding mede om dat er bij ons in de familie alergien voorkomen.
    nu las ik ergens dat je dan niet voor de 6de maand aan bijvoeding mag beginnen is dit waar?

    Ook wil ik na 6 maanden beginnen met opvolgmelk.
    maar mij schoonmoeder zegt dat het ook gewone melk van de koe kan zijn
    dit deden hun vroeger ook.

    En moet je vitamine d tot je borstvoeding geeft geven?
    of ook zonder borstvoeding..

    alvast bedankt voor je antwoorden
     
  2. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Niet mag beginnen klopt niet. Maar ze adviseren om het niet te doen omdat de kans op allergieen voor de 6 maanden oger ligt.

    Vanaf 6 maanden is het verstandig om opvolgmelk te gebruiken. Vanaf 1 jaar ongeveer zou je gewone melk mogen geven.

    Vit D geef je bij volledige borstvoeding. Zodra je op meer dan 500cc flesvoeding per dag zit kun je dit achterwege laten. Zodra je straks minder flessen gaat geven ga je weer beginnen met Vit D.

    Ilja
     
  3. missyb

    missyb Niet meer actief

    ok thanks..

    maar nog een vraagje bedoelen ze met allergie, allergie voor bepaalde voedingstoffen zoals bijv. melk.
    of bedoelen ze daar mee dat ze eerder alergien kunnen krijgen zoals huisstofmeid? dit is me nog niet helemaal duidelijk.
     
  4. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Daar kunnen beide onder vallen.

    Ilja
     

Deel Deze Pagina