borstvoeding loopt drastisch terug

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door wonderbaby, 18 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wonderbaby

13 jun 2010
    70
    1
    6
    Beste
    door omstandigheden ben ik aangewezen op fulltime kolven. Dit ging goed tot 2 weken terug. Krijg er nog maar 200 ml per dag uit met wat ik ook doe. Heb bij de huisarts gevraagd om Syntocinon neusspray maar die wil het niet voorschrijven. Ik weet mij nu geen raad. baby is nu 4 maanden en is nu aangewezen op kunstvoeding maar spuugt hier alleen maar op. Kan ik die Syntocinon neusspray ook ergens zonder recept krijgen.
    Of iets anders proberen.

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik zou een lactatiekundige vragen. En vooral niet stressen. Stress maakt het alleen erger. Rustig blijven, kersenpittenkussentje op je borst, veel rusten en veel drinken.

3. Roty

Roty Actief lid

22 apr 2015
    449
    74
    28
    Lactatiekundige vragen voor de neusspray. Andere huisarts vragen.

Kijk anders even op borstvoeding.com, misschien dat er artikelen op staan waarom de spray goed werkt. Misschien is de huisarts er wel onbekend mee, erg jammer. Je kan ook de huisartsenpost bellen voor recept.
    Je kindje is nog afhankelijk van jouw melk, dus dat vind ik zelf een goede reden om met dit verhaal opnieuw bij de arts aan te kloppen. Ook omdat kv dus geen optie is.
    Je zou kunnen gaan powerkolven, domperidon schijnt ook soms te helpen.

Clusterkolven / Power pumping

4. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ik zou idd om te beginnen een lk bellen en vanavond nog starten met powerkolven. Een uur lang 10 min kolven, 10 min pauze, 10 min kolven etc. Huid op huid contact met je kindje kan ook heel goed werken hierbij, als je die mogelijkheid hebt.

5. wonderbaby

13 jun 2010
    70
    1
    6
    Bedankt voor jullie reactie. domperidon gebruik ik nu 2 dagen veel kolven ben ik nu mee gestart. Helaas drinkt de kleine niet bij mij zelf weigerd gewoon de borst. Dus heb vanaf de eerste dag fulltime gekolfd dit ging goed vind het ook niet erg om te doen. Maar door een stress volle situatie 2 weken terug is heel de productie gekelderd krijg er bijna niks meer uit, mede door de stress en 2 dagen niet in staat geweest om te kolven door omstandigheden. Het voelt nu echt of ik gefaald heb en wilde het zo lang mogelijk vol houden. Zeker nu de kleine op kunst oeding zo slecht reageerde zit ik er doorheen en heb het idee dat het nooit meer terugkomt.

6. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Als je echt wil blijven kolven, is de hulp van een lactatiekundige echt nodig.
    Wat zijn je gedachten daar over?
    Kan je contact opnemen met de LK die je geholpen heeft toen je kindje de borst weigerde? En heeft ze toen kunnen achterhalen waarom dit gebeurde?

7. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dit!

Je moet helemaal niet stoppen. Maar je kan dit even niet alleen. Zoek een lactatiekundige, of bel met een vrijwilliger van la leche league.

Deel Deze Pagina