ouder dan 40 en zwanger

Discussion in 'Zwangerschap' started by els1, May 13, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. els1

els1 Actief lid

Jan 23, 2013
    293
    0
    16
    ben benieuwd of er nog meer vrouwen boven de 40 en zwanger zijn. ik ben net 43 en zwanger van mijn 3e kindje. Mijn dochter kreeg ik toen ik 32 jaar was uit een eerdere relatie.. mijn zoontje is vorig jaar geboren via ivf..was al een paar jaar bezig zonder resultaat..en nu dus spontaan zwanger..niet gepland..
    tussen mijn 2e en nu 3e kindje zit 16 maanden..
    ik merk gezien mede mijn leeftijd dat deze zwangerschap mij best zwaar valt..
    Ben benieuwd naar ervaringsverhalen v vrouwen boven de 40

2. els1

els1 Actief lid

Jan 23, 2013
    293
    0
    16
    ben ik de enige van 43 en zwanger ??? ;-(

3. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

May 22, 2007
    2,688
    4
    38
    Female
    ik ben 34 dus nog niet daar waar jij bent, maar wauw wat bijzonder!

4. twoboys

twoboys Fanatiek lid

May 30, 2013
    3,707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Hier 35, maar vind je verhaal zo mooi! Zie m'n onderschrift hier ook een lange weg bewandeld.

Ik vind t ook erg zwaar hoor met een peuter erbij , denk niet dat t aan je leeftijd ligt ;)

5. els1

els1 Actief lid

Jan 23, 2013
    293
    0
    16
    dank je wel..is ook heel bijzonder..vooral omdat de gynaecoloog destijds zei dat ik via de natuurlijke weg niet meer zwanger zou kunnen worden...ik was toen 39..ben toen begonnen met ivf..en daar is mijn zoontje uit geboren nu 14 maanden oud..ik ben nu zelf 34 weken zwanger..

6. Maantje93

Maantje93 Niet meer actief

Gefeliciteerd met je zwangerschap. Zelf ben ik jong 21 maar overal zitten voor en nadelen aan ik word door sommige raar aangekeken omdat ^jong^ ben. . Wel bijzonder mijn moeder is nu 42 en word oma. Zij was ook jong moeder en kenden mijn vader al 10 jaar. Net als ik en mijn man.

7. mamabri

mamabri Niet meer actief

Gefeliciteerd met je zwangerschap. Hier een moeder en as moeder van 39. Ik ben als alles goed gaat een week na mijn 40e verjaardag uitgerekend. Je bent dus niet de enige oudere mama.

Mijn kinderen zijn 17 (word dit jaar 18) 4 en 2 jaar.

8. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    3,622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik ben zelf bijna 32, maar mijn moeder was 40 toen ze mijn zus kreeg. Ik was 11, dus ik heb het bewust meegemaakt, ik was ook bij de bevalling. Mijn moeder vond deze zwangerschap minder zwaar dan de eerste. Bij de eerste (van mij) was ze 29, maar ze was heel bang voor een miskraam en had ook zwangerschapssuiker. Bij de 2e voelde ze zich fit, geen suiker gehad en met 35wk nog op vakantie in de Ardennen waar we flink gewandeld hebben. Hield ze prima vol, ik merkte niet dat mijn moeder hoogzwanger was of anders dan anders. Terwijl ik adhd heb en geen gemakkelijk kind was. Ze trok het prima. Vanwege haar leeftijd en omdat mijn zus net als ik een groeiachterstand had moest ze wel in het zhs bevallen. Uiteindelijk is dat niet gelukt. Ze kreeg met 41wk een stortbevalling thuis die niet meer te remmen viel (vliezen gebroken en direct hevige persweeen, geen eerdere weeën gevoeld). Vandaar dat ik erbij was, in de chaos waren ze mij vergeten haha. Zus was 2550gr en ze mocht thuis blijven.

Overigens had mijn moeder eerder haar 2e willen krijgen, maar dat lukte niet vanwege Pcos en twee miskramen. Ze is met Clomid zwanger geworden.

9. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

Feb 27, 2011
    5,738
    268
    83
    Ik ben vorig jaar, op m'n 40e, voor het eerst moeder geworden. En wij gaan voor een tweede kindje. Ben nu net weer voor 't eerst ongesteld geworden, dus eerst een paar maanden zelf proberen en evt. na de zomer weer het circuit in. Dus stel dat het nog een keer mag lukken, dan ben ik of nog net 41, of ouder.

10. els1

els1 Actief lid

Jan 23, 2013
    293
    0
    16
    wow..wat een mooie verhalen..op mijn werk ook best wat oudere moeders..2 managers ook op latere leeftijd moeder geworden..1 heeft haar vriend pas later ontmoet en bij de ander lukte het niet..net als bij mij...mijn dochter van bijna 10..vindt het overigens geweldig..ze is dol op haar broertje..en gedraagt zich soms als een 2e moedertje..

11. mama40

mama40 Fanatiek lid

May 30, 2012
    1,583
    5
    38
    Gefeliciteerd met je zwangerschap.
    Ik was 40 toen de 2e geboren werd. net als anderen lukt het zwanger worden niet (meer). Zijn grote zus wordt alweer 18.
    Som geeft het leven je extra leuke kadootjes:)

12. els1

els1 Actief lid

Jan 23, 2013
    293
    0
    16
    helemaal mee eens..ook een voordeel is dat mijn zoontje nu opgroeit met zijn broertje straks schelen maar 16 maanden..

13. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

May 23, 2011
    3,328
    681
    113
    Utrecht
    Ik ben bijna 40 als onze eerste geboren wordt. Ik wil graag nog een kind en hoop dat het ons gegeven is......Dan zal ik dus ook 40+ zijn.

Trouwens, nog gefeliciteerd met je zwangerschap en wat leuk, een verrassing!

14. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

Sep 30, 2013
    2,234
    0
    0
    Ik ben 40 en word over een kleine 8 weken voor de tweede keer moeder. Gek genoeg hoefden wij niet voor mij de mmm in, mijn vruchtbaarheid is nog top, helaas die van mijn man wat minder ;)

Met een rondrennende peuter op je 40ste zwanger zijn vind ik fysiek soms best zwaar hoor. Terwijl ik behoorlijk fit ben

Wat mooi ts dat jij nu een bonusbaby krijgt! Wat een verrassing

15. Tecla

Tecla Actief lid

Sep 8, 2013
    167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Van harte gefeliciteerd! Soms heeft het leven inderdaad een mooie verrassing voor je in petto, ook al verwacht je het niet (meer). Ik word straks, na een lange weg, op mijn 39ste voor het eerst moeder.
    Omdat hier nog geen kleintje rondrent heb ik natuurlijk wel alle tijd om veel te slapen en lekker uit te rusten op de bank. Ik kan me voorstellen dat het zwanger zijn met een of meer oudere kindjes wat zwaarder is omdat je gewoon minder me-time hebt.

16. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    3,622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Fijn om te lezen dat het bij velen nog lukt om rond de 40 een kindje te krijgen. Mijn omgeving vind me nu al oud voor de eerste (bijna 32, ik vind dat dus niet oud). Ik zal ze maar niet zeggen dat we van plan zijn om, als het ons gegund is, pas over een jaar of 4-5 voor een tweede te gaan. Zoveel oordelen vaak van anderen...onze omgeving kreeg bijna allemaal kinderen begin twintig. In de familie van mijn moeder alleen wel gemiddeld >35jr. Maar mijn moeder, oma en tantes kwamen allen pas tegen de zestig in de overgang.

17. Lalahoffstie

Lalahoffstie Actief lid

May 18, 2012
    341
    0
    0
    NULL
    Nederland
    Zelf was ik19 toen ik moeder werd maar mijn moeder is met 45 jaar nog weer mama geworden. Was wel een ongelukje en ze kwam er pas achter toen ze 23 weken zwanger was. Mijn broertje is februari 2011 geboren en mijn zoon is maart 2012 geboren. Hele aparte situatie maar ze heeft tot nu toe geen problemen ervaren. Ze is echt jonger geworden door mijn broertje dat merk ik wel.

18. Lavendel1603

Lavendel1603 Actief lid

May 6, 2012
    300
    0
    0
    Ik ben vorige maand 40 geworden en verwacht deze zomer ons derde kindje. De ander twee zijn al 8 en 12 jaar. Het begon weer te kriebelen, maar mede door mijn leeftijd (laag AMH) en de hersteloperatie van mijn man heeft het ruim 1,5 jaar geduurd voordat ik zwanger raakte van dit wondertje. Ik voel me op veel zuurbrand na, heel goed. Veel beter dan bij mijn zoon (toen was ik 27) Die zwangerschap had ik heel erge bekkeninstabiliteit. Dus leeftijd zegt niet alles. Geniet er allemaal van!
    Oja, deze kleine spruit is ontstaan uit icsi (cryo) we hebben er nog 1 in de vriezer. Ik hoop dat ik deze over enige tijd terug zal kunnen plaatsen en dat we nog eenmaal zo' n wonder mogen ervaren :)

Eigenlijk zijn wij met onze 2e leg bezig, alleen dan met dezelfde partner ;)

19. Palace

Palace Actief lid

Mar 4, 2013
    178
    1
    0
    Ik ben 39 en zwanger van mijn eerste. Het is nog heel pril..en na een miskraam vorig jaar ben ik nog wel onzeker. Ik ben blij met dit topic! Hoera, older ladies rule! ;) En Tecla, jouw verhaal ga ik helemaal volgen, want we hebben veel gemeen.

20. panther

panther Actief lid

Jun 8, 2013
    471
    0
    16
    NULL
    Noord Holland
    Ik wordt in okt 40 en ben moeder van 3 kids zoals je ziet in het onderschrift.

Mijn dochters zijn 15 en 20 uit mijn vorige relatie en nu hebben mijn huidige man ik een zoon van 3 maanden.
    Voor mijn man is het de eerste de reacties waren wisselend op mijn zwangerschap sommige vonden het zo gaaf en anderen hadden echt zoiets van waar begin je aan!:$
    Of vod en het maar raar zoals mijn ex man nou lekker pech voor hen dit is wat wij willen!

Ik ben van dit kindje direct na het stoppen met de pil zwanger geraakt we waren in een shock:)
    Wij willen graag nog meer kinderen samen dus het zal niet te lang meer duren voor we er weer voor gaan.
    Probleem is echter ruimte in het huis ons binkie ligt bij ons op de kamer maar we verzinnen er anders wel wat op er zijn ergere dingen lijkt mij.

Ts nog van harte gefelicteerd!

Share This Page