Afbouw/stoppen kolven

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door MilanFleur, 15 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MilanFleur

MilanFleur Actief lid

28 jul 2010
    394
    0
    0
    Omgeving utrecht
    Hoihoi,

Aangezien onze dochter neit uit de borst wil drinken ben ik gaan kolven en krijgt ze deels moedermeld uit de fles. Ik ben echter 2 weken bezig met afbouwen en overgaan op flesvoeding.

Nu lukt het laatste stukje echter niet. Graag wil ik helemaal stoppen met kolven onder andere omdat ik een dure kolf huur.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken zodat de kolf er binnenkort uit kan? Nu moet ik echt nog wel 2/3 keer per dag kolven.

Alvast bedankt voor het antwoord

Laura

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

je kunt per keer korter kolven, tot je borst soepel is of tot de melkstroom zwakker/kleiner is. Probeer tijd te rekken tussen 2 kolfbeurten. Dit alles op geleide van wat je voelt. Voelen je borsten te gespannen of krijg je harde schijven dan moet je eerder kolven. De 1 kan sneller afbouwen dan de ander. Je kunt overwegen dit afbouwen met een handkolf te doen, het kan best nog een paar weken duren voor je helemaal klaar bent namelijk. Zo'n handkolf koop je voor 50 euro.
    Succes!

Mirjam

Deel Deze Pagina