Tot nu toe zijn al me 3 echo's goed geweest, hartje laatst voor het eerst gehoord en ze zei al dat de baby erg druk was en dat het hartje goed klopte... Nu moet ik er wel bijzeggen, ik ben nogal overbezorgd over van alles en nog wat als het om de baby gaat hihi maar ja nu moet ik dus een 20wk echo afspraak maken morgen en ik moet zeggen ik knijp em echt enorm.. Ik heb geen reden eigenlijk maar ik ben ergens bang dat er wat mis is met de baby waardoor ze zeggen dat het niet levensvatbaar is bijvoorbeeld of iets en is het nou ook dat er een grote kans is of lees je die verhalen juist op internet? Ik zoek al minder enge verhalen op want krijg er nachtmerries van maar me maag zit in de knoop voor dat onderzoek (verder geen onderzoek op Down, heb ik geweigert. Dus dit is het eerste medische gedeelte wat ik mee ga maken ook..)
Mijn gyn zei bij de nekplooimeting tegen mij: stille kindjes zijn zieke kindjes. Dus als de baby druk beweegt is dat een goed teken. Verder kan ik geen zorgen bij je wegnemen, maar vertrouw er op dat het goed komt. Het heeft gewoonweg geen zin om hier nog 3 weken over te zitten zenuwen, het is niet zo dat je kindje er gezonder op wordt als je dat doet.
haha nee dat klopt Nog even geduld hebben maar en ja zie het ook wel als een goed teken dat de baby druk is
Haha, m'n vorige baby was altijd rustig, sliep veel, tig ctg's gehad, maar heb toch echt een kerngezond meisje. Anyway, ik ben blij eens te lezen dat iemand zich zorgen maakt om die rot echo, want eerlijk, het is wel een medische echo, waarbij alles wordt gecontroleerd. Veel mensen in m'n omgeving zien de 20 weken echo als een pret echo, en niets is minder waar als dat het een pret echo is (qua geslacht ed denken ze het hier vaak). Ik ben dan zelf een mmm meisje, en weet heel goed dat een kindje niet gezond kan zijn. Moet wel zeggen, ik heb hier elke 2 weken echo's, van de week is met 15 weken het hele kindje van top tot teen bekeken, van vingertjes tot teentjes, van maagje tot nieren, van lever tot hart en hartkamers, en ook de hersenen, buikje, benen enz. Eigenlijk is ons kindje al goedgekeurd, maar officieel komt de 20 weken echo nog, natuurlijk kunnen er afwijkingen zijn, maar m'n gynaecoloog zegt altijd: veel afwijkingen zien ze al eerder op de echo's, maar wel bij mensen met vele echo's zoals ik. Ik kan je zorgen niet wegnemen. Maar mocht er al iets afwijkend zijn, dan bad je het echt al gehoord.