Ik ben vandaag 22 weken en 3 dagen zwanger. Pas sinds deze week begint me buik een beetje vorm aan te nemen. Met 17 weken voelde ik voor het eerst een kriebel in me buik en later realiseerde ik me na het vaker gevoeld te hebben, dat het me meissie was. Nu werd ik vanmorgen wakker en bedacht me opeens dat ik al een aantal dagen geen gekriebel meer in mijn buik heb gevoeld! Wel heb ik iedere avond bijna last van harde buiken. Ik moet pas 31 januari weer naar de VK en vind het zwaar irritant dat ik niet even binnen kan kijken of alles oké is daar! Maak ik me teveel zorgen of kan dit gewoon? Zouden jullie iets doen?
in deze periode kan het echt nog zo liggen dat je t gerust een paar dagen niet voelt. misschien ligt t lekker tegen je rug aan te trappelen. ik voelde het pas vanaf een week of 28 dagelijks. maar als je jezelf er niet goed bij voelt, bel je toch even de vk. dan mag je voor je geruststelling vast wel even het hartje komen luisteren. succes!
Ja je kunt iets doen!! Je vk bellen,daar zijn ze voor meid! Ze zal heel blij zijn als je hiervoor belt. Succes!
Zoals hierboven ook vermeld. Het is vrij normaal met deze termijn dat je weinig voelt, je kindje is nog klein en wanneer het richting je rug trapt voel je het nu niet. Maar wanneer jij het niet vertrouwt dan gewoon even de VK bellen.
Om die reden heb ik een doppler gekocht (al kan ik het hartje niet altijd vinden) Gelukkig schiet ik zelf niet gelijk in de stress, al kan ik me voorstellen dat er vrouwen zijn die dat enger vinden. Als je het echt niet vertrouwd, bellen!! Vinden ze echt niet gek hoor!
Mijn verloskundige geeft altijd aan dat, wanneer je je kindje met zekerheid een dag of drie na elkaar gevoeld hebt, je moet bellen als je het een dag niet voelt. In bijna elk geval is er niets aan de hand al je op deze termijn een tijd niets voelt, maar ik zou voor de zekerheid toch even bellen.
Hier voel ik ons kereltje ook minder. Hij ligt denk ik net weer even iets ander. Eerder voelde ik hem continu en heel goed. Heb ook een doppler aangeschaft en kan hem hiermee altijd vinden, al zwemt hij soms wel weg. Er zit een hartslagmeter op dus kan ook zien dat Ijn hartje netjes klopt. Het geeft mij altijd een gerust gevoel. Maar moet zeggen dat ik hem we dagelijks coronale is het dus soms heel minimaal.
Mijn zorgen zijn voorbij!!!!! Gisteravond even snel een doppler besteld en vanmiddag al in huis. Dus heb haar gehoord!!! Geen angst meer voorlopig.