Goed dat je de tips hie opgevolgd hebt en nu kleinere flesjes geeft! En inderdaad nog een paar weekes wachten met bijvoeding, tot minimaal 4 maand. Onze dochter is nu precies 4 maand, wij hebben vorige maand ook gedoe gehad met een erg hongerige baby. We hebben tijdelijk Nutrilon Forte door de fles gedaan zodat ze 3 tot 4 uur tussen de flesjes liet, in plaats van 2,5 uur. We zijn er wel weer mee gestopt ivm krampjes, maar het gaat nu goed zonder de Forte. Van het cb kreeg ik de tip om de laatste fles van 22.30 uur te laten vervallen zodra mijn dochter niet meer zou gaan doorslapen. Babies gaan op een gegeven moment vroeger aan hun diepe slaap beginnen, aan het begin van de avond al. Als ze dan nog wakker gemaakt worden voor een late fles dan komen ze daarna niet meer in die diepe slaap en worden ze 's nachts onrustiger. Wij hebben vanaf 3,5 maand ongeveer het volgende schema: Ca 07.30 fles 210+7, Ca 11.00 u fles 180+6 Ca 15.00 u fles 180+6 Ca 18.30 u fles 210+7 Als mijn dochter erg hongerig is aan het eind van de middag, ca 17.30 u, krijgt ze een klein flesje (120+4) en dan om 20.00 u haar laatste fles.
Nee geen medicatie gehad omdat hij geen spruw had. Is er wel netjes voor onderzocht. En Ik maak hem tot nu toe voor de laatste fles wakker, maar doe hem dan eerst omkleden naar pyjama en geef gelijk een schone luier zodat hij goed wakker is. En de problemen begonen pas toen ik voor het eerst een paar uurtjes op stap ben geweest met mijn man, dus toen was hij bij een oppas (oma) en sindsdien is hij veranderd in patronen, daarvoor was er niks aan de hand. Sinds dat hij bij oma is geweest werd hij s'nachts wakker en in de avond begon hij een paar uur te huilen. toen ben ik pas gaan bijvoeden na een paar dagen.
Fijn dat het nu beter gaat met kleinere flessen. Wat je huisarts betreft, die moet terug naar school! Ik heb er geen woorden voor, wat een klinkklare onzin heeft die jou wijsgemaakt. Je hebt er nu niets meer aan natuurlijk, maar misschien krijg je later nog een kindje. Moedermelk met te weinig voedingsstoffen bestaat niet. Een kind dat niet genoeg krijgt omdat het borstenmanagement niet klopt bestaat wel, maar dat kun je als je naar de goede hulpverlener stapt ( in jullie geval dus overduidelijk niet de huisarts) prima aanpakken. Ik word echt een beetje boos als ik dit lees. Huisartsen weten niet alles en horen door te verwijzen als iets buiten hun competentie valt. Je had gewoon moeten bellen met iemand van VBN of LLL of een lactatiekundige moeten inschakelen, dan had je Dylano nog lekker aan de borst gehad. Dat hadden verloskundige, CB en huisarts je moeten vertellen. In jouw omgeving zitten notabene meerdere contactpersonen van VBN, een dorp verder zit Elmar Kraamzorg die een heel goede lactatiekundige in dienst hebben, de vk's die ik ken van de Korendijk weten heel veel over bv. Mocht je weer zwanger worden bereid je dan voor, in je omgeving organiseert VBN regelmatig informatiebijeenkomsten, mail een als je meer wilt weten naar E: vbn.oudbeijerland@yahoo.com
Wat goed dat je de flesjes al verkleind hebt... Ben het eens met de anderen dat niet het cb maar je huisarts je verkeerd heeft voorgelicht! Een lactatiekundige was hier wel op z'n plaats geweest... Je hebt er nu inderdaad niks meer aan, maar inderdaad misschien voor een volgende! Ook goed dat je het cb gemaild hebt. Soms vind ik het ook wel fijn om contact te zoeken via een mail in zo'n geval, je kunt op je gemak je verhaal erin kwijt! Ben benieuwd wat voor antwoord je krijgt... Je bent zeker geen slechte moeder!! Denk dat vooral niet!! Je wil gewoon het beste voor je kindje en hem tevreden zien... En als je moeder, tante etc je advies geven dan neem je dat aan omdat ze natuurlijk zelf ervaring hebben! Maar er is inderdaad nogal wat veranderd in de afgelopen jaren... Succes en hopelijk hebben jullie snel weer een fijn ritme te pakken! (al zal die de komende maanden nog heel vaak verandert worden door je kindje!)