mama,s die 3de kindje verwachten met alles 3 weinig leeftijds verschil

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door shirley17, 12 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shirley17

shirley17 Actief lid

15 okt 2008
    281
    0
    0
    haarlem
    hoi meiden ik ben op zoek naar mama,s die een 3de kindje verwachten met weinig leeftijds verschil, ik ben zelf mama van 2 zoontjes kiano 2 en half milay 18 maanden en nu 5 wk zwanger van een 3de. ik zou graag willen kletsen over jullie ervaringen en over de praktiese kanten hoe lossen jullie dat op ik heb zelf geen rijbewijs en heb het momenteel ook niet al te breed , deze zwangerschap was ook niet gepland en ik zal straks tog tegen bepaalden dingen aan lopen zo als hoe gaan jullie op stap met 3 van die kleintjes die nog niet veel kunnen/willen lopen ? ik hoop op reacties!:D

liefs shirley

2. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Ik heb straks 3 kindjes in korte tijd, mijn tweeling is nu 10 maanden en zie mn banner.... Ben ook benieuwd naar ervaringen....

3. shirley17

shirley17 Actief lid

15 okt 2008
    281
    0
    0
    haarlem
    gefeliciteerd:D ben erg benieuwd naar nog meer reactie,s en uh nu kunnen we gezelig klepen over ervaringen in de zwangerschap met nog 2 kleintjes:D(als je wilt natuurlijk;))

liefs shirley

4. Porsche

Porsche Niet meer actief

hoi hoi ..

ik ben zelf zwanger van de derde, alleen bij ons zit er dadelijk als de baby er is 4 jr en 2.5 jr tussen ...
    kan je helaas nog geen tips oid geven

5. Leliana

Leliana Niet meer actief

Ik ben ook zwanger van de 3e! Nu 27 weken dus schiet al lekker op! Mijn jongens zijn bijna 2 jaar..

Ik maak mij verder niet druk over hoe het allemaal gaat lopen! :p Wel leren we onze jongens om nu al mee te lopen (wat heel goed gaat) zodat we straks de baby in de duowagen kunnen doen!

Verder laat ik het allemaal lekker op mij af komen! Met een tweeling moesten we al heel vaak creatief zijn dus nu ook maar! :D

Gefeliciteerd trouwens!!

6. Wilma06

Wilma06 Actief lid

3 apr 2007
    264
    0
    0
    Brabant
    Hey allemaal

Ik ben al iets verder dan jullie
    Mijn 3e is nu 2 maanden
    Geloof me het is heel druk maar geweldig hihi
    De oudste is 3 jaar en 4 maanden dus ook hier rap na elkaar

Geniet van jullie zwangerschappen !!!

7. moedervan6

moedervan6 Bekend lid

6 apr 2011
    527
    0
    0
    Ik heb een dochter van 2,zoon van 1,als ik ga bevallen is dochter 2,5 jaar.

8. Naamgebruiker

Naamgebruiker Actief lid

3 jul 2009
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn momenteel bezig voor een derde en we hebben momenteel zoontje van 2 jaar 5 maanden en dochter van 1 jaar 4 maanden. Dus nog niet zwanger op het mOment maar hopelijk gauw wel bi idni Allaah ( met de wil van God). In elk geval denk ik dat het allemaal wel losloopt. Een beetje creativiteit en geduld en een prachtig geschenk erbij. Mooier kan het niet :D

9. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    hi,
    mijn kindjes schelen ook niet zo veel... (vierde op komst, dus hoor hier niet...) en heb dus al een tijdje "ervaring" met 3 kleintjes op stap....
    Gaat goed hoor...

had in het begin... baby in kinderwagen, dochter op kiddyboard erachter en oudste (toen nog peuter) vasthoudend erbij lopen....
    en zo op en neer naar school...

nu moet ik zeggen dat dochter wel heel vlug was met alles...

Als we ECHT wat meer gingen lopen, namen we buggy erbij voor dochter....

Nu vierde op komst... dus wordt, kleuter naast lopen (mag hij als hij ook naast loopt)... dochter vasthouden, dreumes op kid-sit (wil ik nu kopen, omdat hij nu zelfs nog niet loopt, de lambal) en baby....

heb trouwens bij aanschaf van buggy speciaal naar een gezocht die ik met 1 hand kon sturen...

oja... en gelijk heel consequent zijn hoor.... dus niet, dan los lopen, dan op het bord..... hier weet ieder "zn plaats"....
    krijg dus ook vaak complimenten van ouders met "maar" 1 of 2 kindjes... dat ze het zo knap vinden.....

10. shirley17

shirley17 Actief lid

15 okt 2008
    281
    0
    0
    haarlem
    wat onzetend leuk al die reactie,s !!:D @ cerbures ik heb momenteel een duowagen zo een achter elkaar en zit er idd ook aan te denken om zo een kiddyboard er bij te nemen voor de oudste :D

meschien een beetje stomme vraag(voor de mama,s die er al 3 hebben) maar is het bij jullie niet een enorme chaos en hoe doen je jullie dat allemaal met het huis houden ?:) ik denk dat ik uit eindelijk mijn weg er wel weer in vind maar tips en trics zijn even goed welkom;):D

liefs shirley

11. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    ikzelf heb hele rare "poetstijden"....
    nouja eigenlijk had ik dat al met 2 kindjes... ;)
    heb namelijk kindjes die nooit veel sliepen....
    en met 1 kindje trouwens ook, want toen werkte ik nog full-time..

Veel van het huishouden doe ik dus sávonds.... en swéekends..
    (de grote dingen dan)
    Wassen doe ik vaak sávonds.. en dan sta ik vaak smorgens voordat de kleintjes wakker worden (06.15 uur) de was nog snel op te hangen...

Strijken heb ik grotendeels afgeschafd (als je het goed ophangt, is het vaak niet nodig)..
    Verder heb ik zoveel mogelijk "hangend" in de kasten...

Tja verder is mn huis kids-proof....
    dus beneden, weinig tierlantijnjes... en overal traphekjes etc..
    dus moet ik boven wat doen, neem ik ze mee naar boven rondkruipen, spelen... en kan ik de dingen doen....

Wat ik wel ontzettend moeilijk blijf vinden.... is dat ik vaak maar weinig eer heb van mn werk...,;)
    stofzuigen en vegen... en dan zie je er ooit echt een half uur later niets meer van...
    Ramen gewassen.. hup gaat madam met dr belleblaas smeren... en wc gedaan, roept kleuter: "mama, mn piemel wil niet naar links... ;):D....

Je blijft dus echt bezig.. en dat vind ik soms frusterend, maar aan de andere kant... ze moeten kunnen "leven"...
    (mn moeder kent mensen, waarbij de kinderen tussen de middag staand aan aanrecht hun boterham moesten eten... ;))

Nu heeft een vriendin (mam van vier kinderen) me een prachtige slogan geleerd:
    "this house is clean enough to be healty,
    and dirty enough to be happy"....:)

12. naverona

naverona Actief lid

26 apr 2011
    249
    0
    0
    admintratief/secretarieel medewerkster
    Nieuwpoort
    hoi hoi hier ook hoor..

Ik ben qua zwangerschap wel ietsje verder maar goed...
    ik heb een zoontje van net 5 een zoontje van net 1 ( 15 maanden) en 35 weken van nrtje 3..
    Mikjn jongste loopt nog n iet en heb dus een duowagen aangeschaft voor de jongste en straks de baby..en de oudste kan gewoon lopen maar moet zich zoals altijd vasthouden aan de wagen..
    xxxxx

13. moedervan6

moedervan6 Bekend lid

6 apr 2011
    527
    0
    0
    Hier is het plannen plannen en nog es plannen,als ik niet alles volgens het lijstje doe,loopt alles in de soep,elke ding heeft z,n tijd.Maar ik moet jullie wel zeggen dat ik hele makkelijke kinderen heb,ze slapen door,eten goed,spelen lief samen,doen 2 dutjes over dag,dus ik heb alle tijd om m,n lijstje af te werken.
    Om 8 uur in de avond ligt iedereen te slapen.Dan pak ik snel de keuken aan,en leg alles klaar voor de schoolgaande kinderen.Om 9 uur plof ik neer op de bank tot 12 uur dan ga ik slapen en wordt wakker om half 7 en dan begint het van voor af aan.

14. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    heb je daar nog iets bijzonders voor gedaan tijdens de zwangerschap.... :D
    iets extra veel gegeten ofzo... ?? begin ikk dr gelijk aan....:D

hier dus moeilijke slapers... weinig slaap nodig... (gauw van slaapjes af).... wel goeie eters...
    nouja echt van baby af aan al zo... "niets willen missen"...

15. moedervan6

moedervan6 Bekend lid

6 apr 2011
    527
    0
    0

:DVeeeeeeeeeeel vis eten!

Nee maar mijn kids hebben het wel geprobeerd hoor:D,wakker worden en uit bed willen,maar heb dat gelijk weten in te smoren(zeg je dat zo:))Toen ze nog babys waren huilden ze,maar ik liet ze dan gewoon huilen,na 2 dagen wisten ze dat mama niet komt.En nu weten ze hoe het er hier aantoe gaat.:D

Ook overdag,die van 2 gaat zelf naar bed als ik zeg dutjes tijd!

16. Makkie

Makkie Niet meer actief

Wart leuk zoveel mama's met kindjes kort op elkaar! Ik ben nu 16 werken zwanger van de derde, onze zoontjes zijn net 3 en 16 maanden. Hier zit tussen de kindjes per toeval steeds 20 maanden!

Ben nu niet meer zo ziek, maar de afgelopen 14/15 werken erg, vond dat wel zwaar. Verder gaat het super, jongens zijn ook makkelijk. Verheug me op de gezellige drukte straks met drie kleintjes!

17. Wilma06

Wilma06 Actief lid

3 apr 2007
    264
    0
    0
    Brabant
    Haha zo'n stomme vraag is het niet ik heb t sinds vorige weer weer onder controle en het is afzien als de kids slecht hebben geslapen maar je word wat soepeler wat vandaag niet komt komt morgen wel weer en zo heb uk uiteindelijk mijn rust terug gekregen

Dus eerst genieten en het ritme komt vanzelf

Hoe het gaat als ik terug ga werken .... geen idee maar ook dar zal weer goed komen ;)

18. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

hier ook. mijn oudste wordt in januari 3 en mijn jongste is 9 maanden. ben bijna 19 weken zwanger. ik kijk niet vooruit. ik zie het allemaal wel hoe het loopt. denk altijd maar zo als ze eten, drinken, een schone luier en een plek hebben om te slapen komt het allemaal goed

19. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Hier 3e kindje op komst.
    Mijn oudste is 2,5 jaar, de jongste 9 maanden en inmiddels 33 weken zwanger van de 3e. Harstikke leuk allemaal, het wordt lekker druk thuis :)

Mensen verklaren ons soms voor gek omdat we geen groot leeftijdsverschil tussen de kindjes houden, maar voor ons is het ideaal.. Moet ook zeggen dat ik het nu ook niet zo zwaar vind. Hoe ervaren jullie dat?? Vinden jullie het zwaar met 2 kindjes thuis en de zwangerschap?

20. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Gefeliciteerd met je zwangerschap! Hier ook zwanger van de derde, m'n dochtertje is in november 3 geworden, m'n zoontje wordt in februari 2 jaar. Ben ook heel benieuwd hoe het gaat, krijg allerlei reacties zo van: wow dan krijg je het echt mega druk! En je kunt nooit meer weg met 3 van die kleintjes. Nou ja, volgens mij valt het nog wel mee.. het is maar net hoe druk je je maakt over zulke dingen, toch? Maar goed, het zal vast drukker zijn dan twee kindjes natuurlijk. Overdag zet ik m'n kinderen al best vaak aan het spelen en zeg dan dat ik bv boven alles ga doen. Ze spelen dan heel lief dus denk dat dat ook wel gaat lukken als ik er 3 heb. Wel even schakelen maar goed, gewoon volhouden :D

Deel Deze Pagina